1
Vraag
2
Reacties
jonvandenb

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe connectbox geeft problemen met Deco M9 plus devices

Ik werkte al geruime tijd met 3 Deco M9 plus devices van TP link, geconfigureerd als Access Point, waarbij de hoofd Deco was aangesloten op 1 van de ethernetpoorten van de Ziggo Modem/Router.

 

Nu was deze modem/router verouderd en heb ik een nieuwe Connectbox gekregen en aangesloten. Het leek heel gemakkelijk, door de kabel die van de oude modem naar de Deco ging, in een poort van de connectbox te steken. Dit werkte ongeveer een uur, waarna de downloadsnelheid via de Deco nog maar 0,5Mbit was en daarna viel het internet via de deco helemaal weg. Ik heb alles al gereset, opnieuw geconfigureerd etc. maar het blijft een drama. Ook een andere poort op de router gekozen; dat werkt even maar daarna weer drama.

Ik kan de Deco ook in router modus zetten, (ook geprobeerd) maar dan moet de Connectbox in Bridge modus, neem ik aan. Maar gaat dat het probleem oplossen, of zijn er andere opties?

 

Dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jonvandenb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bridgemodus geprobeerd en weer factoryreset...  resultaat: 8Mbit... alles nog eens nagelopen en toch maar patchkabel vervangen --> 300Mbit!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

had u de Leidraad al gelezen ?

Ja, de ConnectBox, ik ben blij dat ik uiteindelijk een Ubee heb gekregen.

U zou de Deco ook kunnen resetten en opnieuw configureren :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk gelijk duidelijk of er problemen zijn en/of het station wel/niet toe te voegen is.

jonvandenb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja, gezien maar haal er voor mij geen oplossing uit

jonvandenb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat heb ik idd al allemaal gedaan, dan lijkt het te werken (een uurtje) maar daarna gaat het weer fout...

Initieel had ik het ook al zo gedaan en toen werkt alles prima... Nu dus eigenlijk het zelfde gedaan (Deco's terug naar factory settings) etc etc... maar helaas... iets in de connectbox lijkt het niet te willen doen

jonvandenb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bridgemodus geprobeerd en weer factoryreset...  resultaat: 8Mbit... alles nog eens nagelopen en toch maar patchkabel vervangen --> 300Mbit!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ach, ja, soms....zit het gewoon even tegen en denken we allemaal veel te moeilijk 😏.

 

Was een eigen netwerk kabel of die vlotte van TP-Link?

 

 

jonvandenb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Eigen kabel... gewoon de cat6 kabel die het altijd goed gedaan heeft...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic