1
Vraag
2
Reacties
RK37

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe connectbox: Kan nog steeds verbinding maken met oude wifi-netwerk

Vandaag hebben we onze nieuwe connectbox ontvangen en geïnstalleerd. We hebben nu een nieuw Wi-Fi netwerk maar het verbaast me dat we ook nog verbinding kunnen maken met het oude/ vorige Wi-Fi netwerk. We kunnen ook verbinden met het nieuwe netwerk. Hoe kan dit? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

wifi van je nieuwe modem kun je het best uitzetten in de modeminstellingen. gewoon je deco wifi blijven gebruiken zoals voorheen 😉

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @RK37 ,

Heb je wifiboosters of acces points in huis misschien?

RK37
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We hebben inderdaad Wi-Fi boosters 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan zal je de naam daar even van moeten aanpassen.Of je past de naam in het modem aan.

RK37
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat begrijp ik niet goed. De wifi boosters heb ik destijds geïnstalleerd via een 'deco app'. Moet ik dat in deze app doen? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Klopt inderdaad 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

wifi van je nieuwe modem kun je het best uitzetten in de modeminstellingen. gewoon je deco wifi blijven gebruiken zoals voorheen 😉

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ah ok @Gio2903 , ik dacht dat de deco ook mee deed met mesh van de boosters, maar blijkbaar niet😉

RK37
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels heb ik ook even gechat met Ziggo. Inderdaad moet de Wi-Fi van de nieuwe modem uitgezet worden en hebben we weer Wi-Fi via de boosters. Ik vraag me dan wel af wat de meerwaarde is van deze nieuwe modem. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dat dit modem stabieler is dan de oude zwarte die je voorheen had + die zwarte modems kunnen maar 300mbit/s aan, wat dus niet voldoende is voor internet complete en hoger

RK37
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duidelijk. Bedankt voor het meedenken! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic