1
Vraag
2
Reageer en help mee
ButerBreaGriene

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe abonnee - nog geen internetverbinding

Ik heb afgelopen zaterdag het ziggopakket ontvangen met daarin de modem en de mini voor televisie-ontvangst. Ik heb de modem aangesloten met de coax-kabel in de muur. Ik heb de splitter gebruikt. Zie ook de bijgaande afbeelding (modem.jpeg). Ik heb ook een foto toegevoegd van het kastje zelf (aansluiting.jpeg). De linkeraansluiting (met het dopje) zit overigens niks achter.

Een soortgelijk kastje bevindt zich tevens in de opbergruimte (d.w.z. de meterkast). Op beide locaties is de router aangesloten geweest, gedurende een periode van een aantal uren. De Wi-Fi werkt, ik kan ermee verbinden, maar er is geen internetverbinding: de groene pijltjes verschijnen niet.

 

Is dit omdat aan de kant van ziggo nog een 'hendel' overgehaald moet worden, of heb ik iets verkeerd gedaan met installatie. Mijn profiel bevat mijn adresgegevens, volgens mij kunnen moderatoren dit inzien (?).

 

Dank voor de hulp!

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het modem moet in de meterkast geplaatst worden.

Probeer hem daar nog eens zonder splitter ertussen.

Juist als de groene lampjes uit zijn, moet het modem correct werken.

 

De aansluiting in de kamer zou in de meterkast doorverbonden moeten zijn, zo niet, dan staat er in de kamer geen signaal op.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Morgenochtend komt er hier een moderator langs.

ButerBreaGriene
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de reactie. Ik heb zonder splitter in de meterkast geprobeerd en helaas wordt geen verbinding gemaakt. Ik probeerde net ook (op mijn oude adres met interinet) in te loggen op ziggogo om vanavond voetbal te kijken, maar kreeg een 'technisch probleem' en kon niks kijken. Heb andere topics gevonden hierover en daarbij was de oplossing dat een 'order' doorgevoerd moest worden; wellicht is dit gerelateerd, dat nog niks geactiveerd is?

 

Ik wacht het antwoord van een ziggo-medewerker af 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Morgenochtend komen ze hier langs.

Sluit in ieder geval je modem aan, dan kan er van afstand in gekeken worden.

Zij kunnen diep in de systemen kijken en de nodige stappen zetten.

Het kan van alles zijn waarom het nog niet werkt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @ButerBreaGriene, van harte welkom op de Community en bij Ziggo! 

 

Hartstikke fijn dat je alle apparatuur in goede handen hebt ontvangen en zelf al bezig bent geweest met het aansluiten van de apparatuur! Ik ben gelijk voor je gaan kijken waarom het nu nog niet werkt en zie dat de activatie van de apparatuur aan de Ziggo kant nog voltooid moet worden. Dat heb ik nu handmatig een zetje gegeven. 

Als alles juist is aangesloten, verwacht ik dan ook dat het binnen een uurtje allemaal werkt! Als dat niet het geval is, laat het dan hier weten. Dan kan ik dan weer met je meekijken 🙂 

vctort

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Marije , i'm having pretty much the same problem as the post author. I got the modem yesterday, connected it, can connect to the modem from my laptop but there's no internet connection. Could you check my details? Maybe i need to be activated as well. Thanks.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @vctort! You indeed have exactly the same issue ;-). I've just now also manually given the activation on your end a little push. Everything should be up and running in about an hour or so! 

If you experience any other issues, don't hesitate to ask or create a new topic to receive help from the Community and it's moderators 🙂

ButerBreaGriene
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor het antwoord. De modem is tijdens de nacht aangebleven en ben net tijdens het verhuizen gaan kijken; helaas was het nog niet opgelost. Ik heb de modem herstart en na een kwartiertje-halfuurtje was nog steeds geen verbinding totstandgekomen. Het probleem bij ZiggoGo is ook nog aanwezig.

 

Ik hoop dat jullie kunnen zien wat er aan de hand is, dank!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je hem nu ook weer in de meterkast getest met de aansluiting die daar zit ?

ButerBreaGriene
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat heb ik gedaan. Zie bijgaande foto. Er liep een andere coax-kabel (die in de foto loshangt) en die zat in de wandcontactdoos. Ik denk dat deze verbonden is met de wandcontactdoos in de woonkamer.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan je op het modem inloggen en de upstream/downstream + historie log hier posten misschien zien we daar wat vreemds/de oorzaak

 

ButerBreaGriene
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bijgaand drie schermafbeeldingen van de router vanaf mijn mobiel (computer verhuis ik pas als ik verbinding heb, anders kan ik niet werken 🙂 ). Onder de tabjes "downstream" en "upstream" (tweede en derde) was geen informatie te zien; lege tabellen. Kunnen jullie hier wat mee?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik durf met grote zekerheid te zeggen dat je kabel buiten niet is aangesloten. dan heb je namelijk dat het lampje keurig wit brand, wifi zichtbaar is, maar geen internet krijgt als je ermee verbind. een moderator zal een monteur moeten sturen die de kabel buiten komt aansluiten

ButerBreaGriene
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat ik hier ook van uit moet gaan. Lampje brandt overigens niet keurig wit, maar knippert groen. Aan de moderator die dit morgenochtend leest; kan je bevestigen dat dit het probleem zou kunnen zijn en kan een afspraak gemaakt worden voor een monteur die de aansluiting kan maken in het kastje buiten?

 

EDIT: Ik kan overigens bevestigen dat ziggogo nu werkt!

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

groen bedoel ik inderdaad. gewoon een kwestie van schakelen buiten 🙂

vctort

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@ButerBreaGriene so you have internet access now? What did you do to solve the issue?

@Marije i'm still not having any connection, what should i do next?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@vctort Can you place a photo here of the first place where Ziggo enters your house with any splitters and amplifiers and modem in the photo?

ButerBreaGriene
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

No the issue is not yet resolved, the only thing that is resolved is that ZiggoGo works.

 

Kan een moderator kijken of een bezoek van monteur nodig is en deze inplannen, om te kijken naar het kastje buiten. Is het trouwens ook niet handig als vctort een eigen draadje maakt, voor het overzicht wel handig.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @ButerBreaGriene and also good morning to you @vctort!

Nu het nog steeds niet werkt voor jullie beiden ben ik bang dat er een monteur aan te pas moet komen. Jullie plannen eenvoudig een afspraak in met de installatiemonteur via ziggo.nl/afspraakmaken. De monteur zal het probleem op locatie gaan onderzoeken en oplossen. Jullie hebben recht op een installatiemonteur als nieuwe klanten.

 

@vctort an engineer will be needed to solve this issue for you I'm afraid. If I am correct you've already scheduled an appointment which is great 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic