Geen tv en internet sinds ingaan van nieuw abonnement. Gisteren rond het middaguur handmatig eea door laten zetten door medewerker helpdesk. Helaas... Heeft niet geholpen. Monteur komt de 20e, maar dacht misschien heeft iemand nog een idee om 't zelf op te lossen of er ook mee te maken gehad ? Volgens mij kunnen het maar 2 dingen zijn. Iets mis in de wijkkast/hoofdaansluiting of de activatie is nog niet goed doorgevoerd. Alle opties geprobeerd nml. qua aansluiten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Super bedankt voor het sturen van de foto's en je duidelijke uitleg @Es73 .
Zoals @KBX458 ook al aangeeft is het nu echt wachten op de monteur. Er komt gewoon nog geen signaal je woning binnen of de hoofdaansluiting is defect. Jammer genoeg is dat een klusje die alleen maar door de monteur geklaard kan worden. Gelukkig dat die afspraak al met je staat ingepland.
Als de monteur morgen is geweest, zou je dan hier nog een berichtje willen sturen of het allemaal werkt? Is - in ieder geval - voor mij een opluchting om te weten dat je werkende diensten hebt tijdens deze quarantaine periode 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Es73 , welkom hier op de Community!
Wat vreselijk balen dat alles nu nog steeds niet werkt, nadat je het zo goed hebt aangesloten! Ik kan mij voorstellen dat het thuiszitten in quarantaine nu vreselijk moeilijk wordt gemaakt. Ik help je dan ook graag een handje.
Ik zie dat het nieuwe pakket wel actief staat en dat ook de apparatuur netjes actief staat onder je abonnement. Alles zou dus moeten werken, maar ik kan je apparatuur niet bereiken. Het lijkt er dan ook op dat er geen signaal vanuit ons netwerk binnen komt op de apparatuur.
Wat nu erg belangrijk is, is om uit te sluiten of er wel signaal jouw woning binnen komt. De snelste manier om dit te testen is door de stappen op deze pagina onder het kopje “Controleer je hoofdaansluiting” uit te voeren. Ik raad je aan om dit uit te voeren met de kabel die naar de televisie gaat. Als je de tv zo aansluit, krijg je dan wel beeld?
Zo niet, stuur dan in een terugkoppeling zoveel mogelijk informatie toe. Je kunt hier ook foto's toevoegen van de hoofdaansluiting en de rest van de installatie 🙂
Beste Marije,
Dank voor je reactie.
Tv signaal gecheckt door coaxkabel rechtstreeks op hoofdaansluiting aan te sluiten. Er worden geen zenders gevonden. Zie bijgaande foto's.
Zo ook het modem zonder splitters/verdelers in meterkast op hoofdaansluiting verbonden en geen signaal.
Ja, erg vervelend allemaal met thuiswerkers, een kind. Gebruiken nu hotspot van smartphones om te kunnen werken, niet echt handig..
Ik hoop uiteraard dat het sowieso door monteur kan worden opgelost morgen.
Heb je een Vodafoon abonnement?
Nee, 'Tmobile, heb begin vd week gevraagd om een dongle, maar Ziggo kan die niet leveren.
Bedankt voor de info. Ik vrees dat er weinig anders overblijft dan wachten op de monteur morgen.
Dat denk ik ook! Dank voor je reactie.
Super bedankt voor het sturen van de foto's en je duidelijke uitleg @Es73 .
Zoals @KBX458 ook al aangeeft is het nu echt wachten op de monteur. Er komt gewoon nog geen signaal je woning binnen of de hoofdaansluiting is defect. Jammer genoeg is dat een klusje die alleen maar door de monteur geklaard kan worden. Gelukkig dat die afspraak al met je staat ingepland.
Als de monteur morgen is geweest, zou je dan hier nog een berichtje willen sturen of het allemaal werkt? Is - in ieder geval - voor mij een opluchting om te weten dat je werkende diensten hebt tijdens deze quarantaine periode 🙂
Ik zal zeker even berichten daarover.
Bedankt iig voor het meedenken!
@Marije Ziggo ,Goedemorgen,
We zijn weer helemaal online! Oorzaak was een verouderde aansluiting en ook niet aangesloten in de wijkkast.. Monteur is de held vd dag.
Mvgr,
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.