1
Vraag
2
Reacties
Es73

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe aansluiting werkt (nog steeds) niet.

Geen tv en internet sinds ingaan van nieuw abonnement. Gisteren rond het middaguur handmatig eea door laten zetten door medewerker helpdesk. Helaas... Heeft niet geholpen. Monteur komt de 20e, maar dacht misschien heeft iemand nog een idee om 't zelf op te lossen of er ook mee te maken gehad ? Volgens mij kunnen het maar 2 dingen zijn. Iets mis in de wijkkast/hoofdaansluiting of de activatie is nog niet goed doorgevoerd. Alle opties geprobeerd nml. qua aansluiten. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super bedankt voor het sturen van de foto's en je duidelijke uitleg @Es73 . 
 

Zoals @KBX458 ook al aangeeft is het nu echt wachten op de monteur. Er komt gewoon nog geen signaal je woning binnen of de hoofdaansluiting is defect. Jammer genoeg is dat een klusje die alleen maar door de monteur geklaard kan worden. Gelukkig dat die afspraak al met je staat ingepland. 

 

Als de monteur morgen is geweest, zou je dan hier nog een berichtje willen sturen of het allemaal werkt? Is - in ieder geval - voor mij een opluchting om te weten dat je werkende diensten hebt tijdens deze quarantaine periode 🙂 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Es73 , welkom hier op de Community! 

 

Wat vreselijk balen dat alles nu nog steeds niet werkt, nadat je het zo goed hebt aangesloten! Ik kan mij voorstellen dat het thuiszitten in quarantaine nu vreselijk moeilijk wordt gemaakt. Ik help je dan ook graag een handje. 

 

Ik zie dat het nieuwe pakket wel actief staat en dat ook de apparatuur netjes actief staat onder je abonnement. Alles zou dus moeten werken, maar ik kan je apparatuur niet bereiken. Het lijkt er dan ook op dat er geen signaal vanuit ons netwerk binnen komt op de apparatuur. 

 

Wat nu erg belangrijk is, is om uit te sluiten of er wel signaal jouw woning binnen komt. De snelste manier om dit te testen is door de stappen op deze pagina onder het kopje “Controleer je hoofdaansluiting” uit te voeren. Ik raad je aan om dit uit te voeren met de kabel die naar de televisie gaat. Als je de tv zo aansluit, krijg je dan wel beeld? 

 

Zo niet, stuur dan in een terugkoppeling zoveel mogelijk informatie toe. Je kunt hier ook foto's toevoegen van de hoofdaansluiting en de rest van de installatie 🙂

Es73
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Marije, 

Dank voor je reactie. 

Tv signaal gecheckt door coaxkabel rechtstreeks op hoofdaansluiting aan te sluiten. Er worden geen zenders gevonden. Zie bijgaande foto's.

Zo ook het modem zonder splitters/verdelers in meterkast op hoofdaansluiting verbonden en geen signaal.

Ja, erg vervelend allemaal met thuiswerkers, een kind. Gebruiken nu hotspot van smartphones om te kunnen werken, niet echt handig..

Ik hoop uiteraard dat het sowieso door monteur kan worden opgelost morgen. 

Es73
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je een Vodafoon abonnement?

Es73
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, 'Tmobile, heb begin vd week gevraagd om een dongle, maar Ziggo kan die niet leveren. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Bedankt voor de info. Ik vrees dat er weinig anders overblijft dan wachten op de monteur morgen.

Es73
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat denk ik ook! Dank voor je reactie. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super bedankt voor het sturen van de foto's en je duidelijke uitleg @Es73 . 
 

Zoals @KBX458 ook al aangeeft is het nu echt wachten op de monteur. Er komt gewoon nog geen signaal je woning binnen of de hoofdaansluiting is defect. Jammer genoeg is dat een klusje die alleen maar door de monteur geklaard kan worden. Gelukkig dat die afspraak al met je staat ingepland. 

 

Als de monteur morgen is geweest, zou je dan hier nog een berichtje willen sturen of het allemaal werkt? Is - in ieder geval - voor mij een opluchting om te weten dat je werkende diensten hebt tijdens deze quarantaine periode 🙂 

Es73
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zal zeker even berichten daarover.

Bedankt iig voor het meedenken! 

Es73
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Marije Ziggo ,Goedemorgen,

We zijn weer helemaal online! Oorzaak was een verouderde aansluiting en ook niet aangesloten in de wijkkast.. Monteur is de held vd dag.

Mvgr, 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic