1
Vraag
2
Reacties
asje

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Nieuwe Smartwifi modem maar 4e poort 2,5 Gbps-poort lijkt niet te werken

Gister heb ik een nieuw Smartwifi modem gekregen van Ziggo. Alles aangesloten en ingesteld en nagenoeg alles lijkt naar behoren te werken. Maar de app van mij thermostaat voor de ketel die ik bekabeld heb aangesloten in poort 4 (2,5 Gbps-poort) wordt in het modem niet gedetecteerd (poort 4 staat niet weeregegeven bij verbonden apparaten) en in de app krijg ik de melding dat de ketel niet verbonden is. Hoe krijg ik poort 4 (2,5 Gbps-poort) werkend?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32233Posts
  • 2273Oplossingen
  • 16262Likes

De 2,5 Gbps-poort is ook geschikt voor 1 Gbps linksnelheid, maar misschien niet voor 10/100 Mbps, waar de ethernetinterface van de ketel gebruik van zou kunnen maken.

 

Kun je de UTP-kabel naar de ketel verwisselen met de kabel op een andere (1 Gbps-)poort?

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32233Posts
  • 2273Oplossingen
  • 16262Likes

De 2,5 Gbps-poort is ook geschikt voor 1 Gbps linksnelheid, maar misschien niet voor 10/100 Mbps, waar de ethernetinterface van de ketel gebruik van zou kunnen maken.

 

Kun je de UTP-kabel naar de ketel verwisselen met de kabel op een andere (1 Gbps-)poort?

asje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ja dat kan. Ik zal hem omwisselen met de smarttv of werklaptop. Werken die mogelijk wel op de 2,5 Gbps-poort?

 

puppie

Level 17
  • 2704Posts
  • 67Oplossingen
  • 1108Likes

proberen is de beste oplossing.

asje
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Het is gelukt!!! 😁 Dank u wel voor de hulp. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32233Posts
  • 2273Oplossingen
  • 16262Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic