Vraag
Reacties
Oplossing
asje
Level 2

Nieuwe Smartwifi modem maar 4e poort 2,5 Gbps-poort lijkt niet te werken

Gister heb ik een nieuw Smartwifi modem gekregen van Ziggo. Alles aangesloten en ingesteld en nagenoeg alles lijkt naar behoren te werken. Maar de app van mij thermostaat voor de ketel die ik bekabeld heb aangesloten in poort 4 (2,5 Gbps-poort) wordt in het modem niet gedetecteerd (poort 4 staat niet weeregegeven bij verbonden apparaten) en in de app krijg ik de melding dat de ketel niet verbonden is. Hoe krijg ik poort 4 (2,5 Gbps-poort) werkend?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De 2,5 Gbps-poort is ook geschikt voor 1 Gbps linksnelheid, maar misschien niet voor 10/100 Mbps, waar de ethernetinterface van de ketel gebruik van zou kunnen maken.

Kun je de UTP-kabel naar de ketel verwisselen met de kabel op een andere (1 Gbps-)poort?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De 2,5 Gbps-poort is ook geschikt voor 1 Gbps linksnelheid, maar misschien niet voor 10/100 Mbps, waar de ethernetinterface van de ketel gebruik van zou kunnen maken.

Kun je de UTP-kabel naar de ketel verwisselen met de kabel op een andere (1 Gbps-)poort?

asje
Level 2
Topicstarter

Ja dat kan. Ik zal hem omwisselen met de smarttv of werklaptop. Werken die mogelijk wel op de 2,5 Gbps-poort?

0 Kudos
puppie
Level 17

proberen is de beste oplossing.

0 Kudos
asje
Level 2
Topicstarter

Het is gelukt!!! 😁 Dank u wel voor de hulp. 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan.

0 Kudos