Hallo,
Voordat u uw gehele Deco wifi netwerk afbreekt en misschien daardoor ruzie 😉 krijgt met de ander familie leden, die spontaan dan 'even' geen wifi meer hebben, zou u ook het onderstaande kunnen proberen:
U kan ook 1 Deco station uit uw huidige netwerk halen en daarmee een apart wifi netwerk maken, waarmee u eindeloos kan testen.
Het station wat u daarvoor wilt gaan gebruiken, kan natuurlijk niet de master zijn, maar wel ieder ander station. Verwijderd u daarvoor dat station ( m.b.v. de app ) uit het netwerk en reset daarna dat station handmatig m.b.v. de reset knop.
Als u station 2 daarvoor kiest, moet u wel rekening houden dat station 3 verbinding moet kunnen maken met de master ( station 1 ).
Omdat het test netwerk een nieuw deco netwerk is, is het eerste Deco station de master en moet dus m.b.v een netwerkkabel aangesloten worden op de Ziggo Modem/Router. Daarna in de app een nieuw netwerk aanmaken ( met een duidelijk eigen SSID ! ) en dan die ene Deco toevoegen. Daarna kan u testen/instellen wat u wilt !
Als u met testen klaar bent, dan dat ene Deco station m.b.v. de app uit het testnetwerk verwijderen, handmatig resetten en weer toevoegen aan het algemene Deco netwerk. ..... en alles is weer zoals het was 😀.
Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.
Suc6