1
Vraag
2
Reageer en help mee
JVR-1988

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe Router Installatie+ TP Link Deco M4

Goedemiddag.

Graag zou ik wat hulp willen met het volgende. Ik heb vorige week een nieuwe Smart Wifi Router ontvangen van Ziggo. Ik heb vorige week de de beslissing genomen om alles opnieuw te installeren. En alles werkte super. Ik had de Wifi signalen van de Ziggo Router uitgezet ivm het eigen netwerk van mijn Mesh systeem TP Link Deco M4. Maar ik heb echt dagen liggen puzzelen omdat ik 1 apparaat van mijn 50+ Smart Apparaten in huis niet gekoppeld kreeg. Dit gaat om mijn Slimme Stofzuiger. Het was een onbeveiligd netwerk (Van de Stofzuiger) Ik heb zoveel geprobeerd dat opeens mijn hele Deco overstuur raakte. Nu ben ik mijn wifi compleet kwijt van de Mesh Deco M4. Goed het probleem is niet zozeer dat ik het allemaal opnieuw moet gaan doen. Want dat gaat me wel lukken. Alleen de vraag is nu , waarom krijg ik alle smart apparten in huis verbonden behalve mijn Robot Stofzuiger. Voordat ik weer 2 uur aan de bak moet om alles opnieuw te moeten gaan instellen aan mijn nieuwe Mesh netwerk. Wat ken de reden zijn dat mijn robot stofzuiger niet koppeld en met het koppelen een onbeveiligd netwerk aangeeft. Dit heb ik voorheen echt nooit gehad. En was mijn stofzuiger koppelen nooit een probleem. Als iemand opties of tips heeft voor me hoor ik dat graag natuurlijk!

Mvg

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20708Posts
  • 954Oplossingen
  • 6395Likes

Wat je het beste kan doen is de App openen en dan optie Meer aanklikken

IMG_4325.jpeg

Dan ga je naar Geavanceerd, dan zie je in kopje Geavanceerd 3 instellingen

als je die zo hebt staan, zou het moeten lukken.

GeavanceerdGeavanceerdIMG_4342.jpg

Anders kan je nog in dit topic kijken met instellingen die mede lid @Pasi  in zijn topic heeft geschreven

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

Pasi

Level 18
Expert
  • 7412Posts
  • 428Oplossingen
  • 3754Likes

Hallo,

Voordat u uw gehele Deco wifi netwerk afbreekt en misschien daardoor ruzie 😉 krijgt met de ander familie leden, die spontaan dan 'even' geen wifi meer hebben, zou u ook het onderstaande kunnen proberen:

U kan ook 1 Deco station uit uw huidige netwerk halen en daarmee een apart wifi netwerk maken, waarmee u eindeloos kan testen.

Het station wat u daarvoor wilt gaan gebruiken, kan natuurlijk niet de master zijn, maar wel ieder ander station. Verwijderd u daarvoor dat station ( m.b.v. de app ) uit het netwerk en reset daarna dat station handmatig m.b.v. de reset knop.
Als u station 2 daarvoor kiest, moet u wel rekening houden dat station 3 verbinding moet kunnen maken met de master ( station 1 ).

Omdat het test netwerk een nieuw deco netwerk is, is het eerste Deco station de master en moet dus m.b.v een netwerkkabel aangesloten worden op de Ziggo Modem/Router. Daarna in de app een nieuw netwerk aanmaken ( met een duidelijk eigen SSID ! ) en dan die ene Deco toevoegen. Daarna kan u testen/instellen wat u wilt !

Als u met testen klaar bent, dan dat ene Deco station m.b.v. de app uit het testnetwerk verwijderen, handmatig resetten en weer toevoegen aan het algemene Deco netwerk. ..... en alles is weer zoals het was 😀.

Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Suc6

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4466Posts
  • 410Oplossingen
  • 1181Likes

Hi @JVR-1988,

Ik zie dat @Dave! en @Pasi je te hulp zijn geschoten. Ben je eruit gekomen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic