1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Bar.69

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nieuwe Giga Connectbox met Fritzbox combineren

Ik heb een vraag over de instellingen van een Giga connectbox die ik vorige week ontvangen heb.

In de oude situatie had ik een Cisco EPC392AD met daaraan gekoppeld (lan1) een Fritzbox 7490 (vooral voor eindtijden voor de kinderen)  met abonnement 250/300mb. download.

Het vreemde was dat de Cisco niet verder kwam dan download 80 mb, terwijl de wifi via de Fritzbox standaard in deze situati de 250mb download aantikte.  (Cisco ook niet zonder Fritzbox)

Gebeld door mevrouw van Ziggo, aanbieding, wifi naar 600mb, echter later bleek dat mijn oude Cisco dit niet aan zou kunnen en vervangen moest worden door een Giga connectbox.

Nu dacht ik gewoon de Cisco om te ruilen voor de  Giga connectbox met daaraan de Fritzbox gekoppeld, dat lukt, echter de Fritzbox komt nu niet hoger meer dan 80/90mb en de Gigabox niet hoger dan 300mb.

Giga connectbox staat niet in de bridgemodus.  Ook als is de Fritzbox loskoppel komt de Giga  connectbox niet hoger dan 300mb download.

Bovenstaande is nu mijn situatie, echter ik kan in de Giga connectbox geen eindtijden etc instellen.

Ik heb 2 vragen:

Is het uberhaupt mogelijk om de Fritzbox 7490 aan te sluiten aan de Giga connectbox, moet de Giga connectbox daarvoor in de Bridgemodus? Gaat dat uitmaken aangezien de Giga connectbox lang niet de 600mb download aantikt maar niet eens op de helft komt?

Hoe kan het dat ik via de Giga connectbox bij lange na niet de aangeschaft 600mb download ontvang.

Onderstaande de upstream/downstream van de Giga connectbox.

Alvast dank voor de hulp.

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

3

618000000

0.3

39

QAM256

3

1

602000000

-0.2

39

QAM256

1

2

610000000

0.6

39

QAM256

2

4

626000000

0.9

39

QAM256

4

5

634000000

0.2

39

QAM256

5

6

642000000

0.3

38.6

QAM256

6

7

650000000

-0.1

39

QAM256

7

8

658000000

-0.3

39

QAM256

8

9

666000000

-0.4

39

QAM256

9

10

674000000

-0.9

39

QAM256

10

11

682000000

-0.4

38.6

QAM256

11

13

698000000

-1.3

38.6

QAM256

13

14

706000000

-1.7

38.6

QAM256

14

15

714000000

-1.4

39

QAM256

15

16

722000000

-0.8

38.6

QAM256

16

17

730000000

-0.6

39

QAM256

17

18

738000000

-0.2

39

QAM256

18

19

746000000

-1.1

38.6

QAM256

19

20

754000000

-0.9

38.6

QAM256

20

21

762000000

-1.6

38.6

QAM256

21

22

770000000

-2.1

39

QAM256

22

23

778000000

-2.2

39

QAM256

23

24

786000000

-2.2

38.6

QAM256

24

25

794000000

-1.2

38.6

QAM256

25

26

802000000

-1.2

39

QAM256

26

27

810000000

-0.8

38.6

QAM256

27

28

818000000

-1.6

39

QAM256

28

29

826000000

-2

38.6

QAM256

29

30

834000000

-2.6

38.6

QAM256

30

31

842000000

-3.3

37.6

QAM256

31

32

850000000

-2.7

38.6

QAM256

32

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal

Lock Status

RxMER (dB)

Fouten voor RS

Fouten na RS

3

Locked

38.983261

0

0

1

Locked

38.983261

0

0

2

Locked

38.983261

0

0

4

Locked

38.983261

0

0

5

Locked

38.983261

0

0

6

Locked

38.605377

0

0

7

Locked

38.983261

0

0

8

Locked

38.983261

0

0

9

Locked

38.983261

0

0

10

Locked

38.983261

0

0

11

Locked

38.605377

0

0

13

Locked

38.605377

0

0

14

Locked

38.605377

0

0

15

Locked

38.983261

0

0

16

Locked

38.605377

0

0

17

Locked

38.983261

0

0

18

Locked

38.983261

0

0

19

Locked

38.605377

0

0

20

Locked

38.605377

0

0

21

Locked

38.605377

0

0

22

Locked

38.983261

0

0

23

Locked

38.983261

0

0

24

Locked

38.605377

0

0

25

Locked

38.605377

0

0

26

Locked

38.983261

0

0

27

Locked

38.605377

0

0

28

Locked

38.983261

0

0

29

Locked

38.605377

0

0

30

Locked

38.605377

0

0

31

Locked

37.636276

0

0

32

Locked

38.605377

0

0

 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal

Kanaal breedte (MHz)

FFT Type

Aantal Actieve Subcarriers

Modulatie (Actief Profiel)

Eerste Actieve Subcarrier (Hz)

33

96

4K

1860

QAM4096

879

 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer

Lock Status

RxMER Data (dB)

PLC Power (dBmV)

Correcteds (Active Profile)

Uncorrectables (Active Profile)

33

Locked

41

-1.9

20417066

1

 

 

 

 

 

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

38400000

48.5

5120 KSym/sec

64QAM

4

2

45200000

48.5

5120 KSym/sec

64QAM

3

3

52000000

49.3

5120 KSym/sec

64QAM

2

4

58800000

49.3

5120 KSym/sec

64QAM

1

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

US_TYPE_STDMA

0

0

1

0

2

US_TYPE_STDMA

0

0

0

0

3

US_TYPE_STDMA

0

0

0

0

4

US_TYPE_STDMA

0

0

0

0

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Goedemorgen @Bar.69,

Allereerst welkom op de Community en ook bedankt voor je geduld. Deze ietwat late reactie heeft te maken met drukte.

Wel fijn dat in de tussentijd hier veel is besproken en tips zijn gedeeld. Een monteur die het AOP komt vervangen, lijkt mij daarom ook een goede vervolgstap.

Ik heb de afspraak daarom ingepland voor vrijdagochtend ( tussen 0800- 1300 uur). Mocht dit onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo deze afspraak eenvoudig wijzigen. Laat je overigens niet afschrikken door de bevestigingsmail. Hierin staan mogelijke kosten, maar het vervangen van een AOP is gewoon kosteloos.

Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest? We horen graag 🙂

Bekijk in context

28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

Je hebt een te hoge upstream, die moet 48 of lager zijn, dat wil zeggen dat het modem Ziggo nu amper kan bereiken.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

80/90 Mbit/s wil meestal zeggen dat de verbinding terug gevallen is naar 100 Mbit/s tussen de apparaten.

Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?

Bar.69
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je reactie.

Op het moment gebruik ik alleen de Ziggo Giga connectbox, er gaat een netwerkkabel naar een zonnepanelenmodem en een netwerkkabel naar de Media next box.

Verder de kabel naar de kabelaansluiting in de muur.

Heb 3 foto's toegevoegd.

oude splitteroude splitternieuwe aansluitingnieuwe aansluitinggiga connectboxgiga connectbox

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

Is dat de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt?

Of is er nog een andere plaats, zoals b.v. de meterkast?

Bar.69
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, dat is de plek waar het binnenkomt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

Mogelijk / hopelijk snelle oplossing:

 

Bar.69
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas heeft niet geholpen, upstream nog steeds:

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13840000048.85120 KSym/sec64QAM4
24520000048.85120 KSym/sec64QAM3
35200000049.35120 KSym/sec64QAM2
45880000049.35120 KSym/sec64QAM1
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Als aanvullende informatie zou een schermopname van de volledige netwerkhistorie van de Giga box kunnen helpen. Soms is deze niet zichtbaar. Echter door de box even stroomloos (stekker uit stopcontact) te maken voor een minuut, wordt de historie weer zichtbaar.

Bar.69
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

Thu 01/01/1970 01:01:263No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 12:43:285MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 12:44:136SW Download INIT - Via NMS
Sun 19/06/2022 12:45:306SW download Successful - Via NMS
Sun 19/06/2022 12:48:005MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 13:23:464DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 14:50:186CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 22/06/2022 07:53:265MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 22/06/2022 15:58:206CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 02:56:103No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 04:19:296CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:173SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:176CM-STATUS message sent. Event Type Code: 21; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:183SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:206CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:225Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:57:315MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:203No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 22:10:465MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:193No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 23:47:485MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:413SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:416CM-STATUS message sent. Event Type Code: 21; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:423SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:436CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 1; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:455Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:13:013Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:14:523SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:14:546CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:14:553SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:15:335MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:15:396CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

De SC-QAM kanalen zijn goed,

echter op het OFDM kanaal is 1 uncorrectable codeword aanwezig; dit moet nul zijn.

Het modemlog toont een aantal SYNC-failure meldingen, een teken dat het modem tijdelijk buiten dienst is. Dus modemuitval en opnieuw starten.

Ook komt de MDD melding voor, een teken dat er gedurende tot 20 seconden geen dataverkeer mogelijk is.

Ook zichtbaar zijn een aantal eventcodes, die betrekking hebben op het OFDM kanaal.

Deze meldingen worden vaak veroorzaakt door ruis op het betreffende coaxsegment.

Het geheel verklaart waarom de downloadsnelheid van 600 Mbps niet wordt gehaald.

De binnenhuis installatie is tot zover uitgesloten, waardoor ik het topic heb voorgelegd aan het moderatieteam voor een nauwkeurige meting en het bepalen van de vervolgstappen.

 

Bar.69
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vreemde gebeurtenis weer.

Had de wifinaam (SSID) hernoemd voor 2,4 ghz en 5 ghz.

Nu vanmorgen staat de 2,4 ghz weer spontaan op de oude naam.

In de netwerklog kom ik ook weer een foutmelding tegen/ DHCP renew warning.

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

Thu 01/01/1970 01:01:263No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 12:43:285MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 12:44:136SW Download INIT - Via NMS
Sun 19/06/2022 12:45:306SW download Successful - Via NMS
Sun 19/06/2022 12:48:005MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 13:23:464DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/06/2022 14:50:186CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 22/06/2022 07:53:265MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 22/06/2022 15:58:206CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 02:56:103No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 04:19:296CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:173SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:176CM-STATUS message sent. Event Type Code: 21; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:183SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:206CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:50:225Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 18:57:315MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:203No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 22:10:465MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:193No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 23/06/2022 23:47:485MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:413SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:416CM-STATUS message sent. Event Type Code: 21; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:423SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:436CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 1; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:10:455Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:13:013Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:14:523SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:14:546CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:14:553SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:15:335MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 24/06/2022 12:15:396CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:203No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 25/06/2022 06:03:245MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 25/06/2022 06:33:104DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:e1:ed:bb;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:e0:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hi @Bar.69 ,

Dat AOP is niet docsis 3.1 geschikt, die kan een monteur voor je vervangen voor een Braun btv-01-set.Daarnaast is die TV kabel zeer slecht(de zwarte kabel), die kan je beter ook vervangen voor een goed afgeschermde, die kan je hier kopen: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

@Verwijderd account Als Ziggo een nieuwe splitter stuurt, dan sturen ze zo nodig ook gratis de eerste 2 korte coax kabels.

Als er een monteur komt om het AOP te vervangen, dan wordt ook de splitter vervangen met gratis de eerste 2 korte coax kabels.

Zijn er langere nodig dan 5 meter, dan is je tip een mogelijkheid.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok, bedankt voor de toevoeging @Bert !

Bar.69
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Deze kabel gebruikte ik in de vorige opstelling ook en had geen problemen. Maar inderdaad ik zal het zekere voor het onzekere nemen en deze vervangen. Begrijp ik uit jullie opmerkingen dat het probleem van te trage werking en foutmeldingen in de log aan de AOP moet liggen? En moet ik dan een afspraak maken om een monteur langs te laten komen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

De moderator die zal komen zal een monteur inplannen als je dat wilt.Dat is gratis voor het vervangen van het AOP, als je extra dingen wilt, kost dat extra, behalve als het een vriendelijke monteur is die het leuk vind om te doen:)

 

Edit 11:50 na bericht @KBX458 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Het topic is neergelegd bij het moderatie-team voor vervolgstappen. Dus vooral zelf geen andere acties uitvoeren.

Bar.69
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heeft iemand een idee hoe dit nu verder gaat?  Moet ik gewoon afwachten? Ik heb niets meer gehoord.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Het is druk, waardoor een reactie langer op zich kan laten wachten . Het moderatie-team heeft een reminder ontvangen. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Goedemorgen @Bar.69,

Allereerst welkom op de Community en ook bedankt voor je geduld. Deze ietwat late reactie heeft te maken met drukte.

Wel fijn dat in de tussentijd hier veel is besproken en tips zijn gedeeld. Een monteur die het AOP komt vervangen, lijkt mij daarom ook een goede vervolgstap.

Ik heb de afspraak daarom ingepland voor vrijdagochtend ( tussen 0800- 1300 uur). Mocht dit onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo deze afspraak eenvoudig wijzigen. Laat je overigens niet afschrikken door de bevestigingsmail. Hierin staan mogelijke kosten, maar het vervangen van een AOP is gewoon kosteloos.

Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest? We horen graag 🙂