1
Vraag
2
Reageer en help mee
caesar

Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

Nieuwe Fritz!box 6670 aangekondigd

Deze nieuwe Fritz!box is in feite een update van de 6660.

Kenmerken:

• 1 x 2,5 Gb plus 4 x 1 Gb LAN poorten
  • WiFi 7
  • Zigbee draadloze besturing voor lampen en andere spulletjes in huis, naast de DECT besturing die alle Fritz!boxen al hebben.

Er is ook een losse Fritz!Smart zender verkrijgbaar die je via ethernet of WiFi op je huidige Fritz!box zonder Zigbee kunt aansluiten. Met dat apparaat krijg je er dan een Zigbee + DECT zender bij. 

10 Reacties 10
EnergieBoy

Level 19
  • 11402Posts
  • 577Oplossingen
  • 1859Likes

Zozo, Wifi 7 alweer, dat gaat snel.
Wifi 6 is nog niet eens echt actief, dacht ik. 

De Fritz!box heeft me nooit aangesproken, als ik eerlijk ben. Zal wel kwestie van smaak zijn, denk ik 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3923Likes

wifi 6 niet actief ?

ziggo's eigen modem heeft het en mijn xiaomi mi 11i  die ik al sinds 2021 heb

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

@EnergieBoy, @MR_CHIP 

Na WiFi 6 kwam nog WiFi 6E, die de 6 GHz band er bij heeft. WiFi 7 is inderdaad gloednieuw, het duurt nog wel 1½ jaar voordat alles definitief vastgelegd is. Dit weerhoudt fabrikanten er niet van om alvast apparatuur met WiFi 7 uit te brengen. Als er nog iets wijzigt in de standaard dan zal dat wel met firmware upgrades afgehandeld kunnen worden vermoed ik. De maximale snelheid van WiFi 7 komt in de buurt van de maximum upload snelheid van Ziggo, 46 Gb/s. Maar dat geldt alleen voor een access point met heel veel antennes.

@EnergieBoyWat heb je tegen op een Fritz!box ?

RoWi.

Level 20
  • 18062Posts
  • 754Oplossingen
  • 6138Likes

"Maar dat geldt alleen voor een access point met heel veel antennes."

Dat is wat ik dus zo lelijk vind aan bijvoorbeeld Asus en Netgear routers het lijken wel egels of speldenkussens met al die externe antennes. Uiteindelijk zal je een keuze moeten maken tussen vorm of functie. 

Dat is het voordeel van een aantal mesh systemen die zien er visueel vriendelijker uit.

Wat uiterlijk betreft is een Fritz!box niet lelijk, maar dat moet van onder geschikt belang zijn, het gaat uiteindelijk om functionaliteit.

Ps zijn er al wifi7 cliënts op de markt?

EnergieBoy

Level 19
  • 11402Posts
  • 577Oplossingen
  • 1859Likes

Ik dacht dat mijn bericht wel duidelijk was:
De Fritz!box heeft me nooit aangesproken, als ik eerlijk ben. Zal wel kwestie van smaak zijn, denk ik.

Heb er iets op tegen, het spreekt me gewoon niet aan. Niet mijn merk, dat kan toch? We hebben in deze markt genoeg keuze en dat is prima, in mijn ogen. 

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

@EnergieBoy 

Ik probeer te begrijpen wat jou niet aanspreekt, maar je geeft geen echte argumenten. Als je een keuze maakt tussen twee of meer apparaten, dan doe je dat normaal gesproken weloverwogen op basis van argumenten.

EnergieBoy

Level 19
  • 11402Posts
  • 577Oplossingen
  • 1859Likes

Zeg ik toch, mijn basis argument, zoals jij dat graag wilt hebben, is dat het mijn merk niet is. Denk dat het komt door de kleur wit met rood, dat staat niet zo bij mij in men interieur. Het is gewoon niet mijn ding 🤐

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

@EnergieBoy 

Ik snap het, jij kijkt naar het uiterlijk, ik naar de functionaliteit. Dat matcht niet zo goed.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

@RoWi. 

Dat spreekt de doelgroep aan, zo'n stekelvarken router.

Er zijn twee vormen van Fritz!box routers. Je hebt de bekende platliggende uitvoering (die je ook kunt ophangen), en het boekmodel. De laatsten zijn de topmodellen. Ik vind het boekmodel veel handiger.

Ik heb geen idee of er al WiFi 7 clients zijn, maar ze komen er natuurlijk wel aan.

RoWi.

Level 20
  • 18062Posts
  • 754Oplossingen
  • 6138Likes

Blijkbaar is er van Xiaomi een smartphone met wifi7. Bron

Als we de functionaliteit even vergeten en puur esthetisch dan hang ik zo'n stekelvarken niet graag centraal en zichtbaar op.

Even voor de meelezers het genoemde model betreft een Kabelmodem/router. Dus enkel bruikbaar op een (Ziggo) kabelaansluiting in plaats van een Ziggo Smartwifi modem/router.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic