Vraag
Reacties
Oplossing
Grannus
Level 2

Nieuwe Connectbox: wifi netwerk niet zichtbaar voor 1 laptop en android telefoon

Gisteren de nieuwe connectbox aangesloten. Na wat gehannes en gebel met de helpdesk lijkt alles te werken. 2 laptops en de iPhones zien het nieuwe draadloos netwerk en kunnen ook verbinding maken. Echter 1 andere laptop en de Android (Samsung J7) telefoon zien het nieuwe netwerk niet. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi Grannus,

Misschien staat de wifi ingesteld op een kanaal waar de laptop en telefoon niet goed mee overweg kunnen. Je kunt dit kanaal wijzigen, hier kun je de stappen daarvoor vinden.

Groet,
Evert

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi Grannus,

Misschien staat de wifi ingesteld op een kanaal waar de laptop en telefoon niet goed mee overweg kunnen. Je kunt dit kanaal wijzigen, hier kun je de stappen daarvoor vinden.

Groet,
Evert
0 Kudos
Grannus
Level 2
Topicstarter
Hoi Evert,

Daar had ik nog niet aan gedacht, wel jammer dat ik dan de functie van "automatisch het beste kanaal kiezen" dan kwijt ben, dat is nl waarom ik de Connectbox genomen heb. Maar ik ga het eens proberen. Bedankt voor je antwoord!
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Helpt het niet, dan kun je het zo weer terug zetten naar automatisch hoor 🙂 Of als het wel werkt, kun je het na een tijdje ook altijd proberen terug te zetten of het dan wel goed gaat.

Zelf heb ik mijn wifikanalen vast staan, zodat ik zelf alles kan regelen en bepalen, maar dat is net wat je fijner vindt.
0 Kudos
Grannus
Level 2
Topicstarter
Nogmaals dank Evert, het kiezen van een vast kanaal was inderdaad de oplossing.
(Nu van het weekend nog maar weer eens gaan stoeien met de Humax :slight_smile:)
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Heel fijn! Dankjewel voor de update!

En succes! :muscle_tone3:Ik lees in je andere topic wel hoe dat afloopt!
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Grannus, welkom op onze Community.

Wifi werk alweer dankzij Evert. Ik lees ook graag mee hoe dit avontuur verder afloopt 🙂
0 Kudos