arnoud67

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Nieuwe ConnectBox (Compal) ontzettend traag/hapert of doet het soms helemaal niet

Ik ben denk ik al meer dan 10 jaar klant bij Ziggo en over het algemeen nooit echte problemen gehad, en de problemen (hangend modem ofzo) die ik had als techneut altijd zelf kunnen oplossen, altijd wat huiverig voor verandering van pakket vanwege alle potentiele problemen die je dan kunt gaan krijgen maar met de recente prijsstijgingen toch de knoop doorgehakt en mijn abo (via de verborgen maar op tweakers.net gepubliceerde link) omgezet naar Internet Only Basic. Helaas MOEST ik over naar een nieuw modem (want mijn Technicolor TC 7200 was 'te oud') dit bleek de ConnectBox (Compal) te zijn.

 

Hier nog een korte (?) voorgeschiedenis, de dag voor het in gebruik nemen van de ConnectBox: Ik had mijn oude Technicolor modem in Bridge stand staan en daarachter een Synology RT2600ac router. Op de dag dat mijn omzetting in zou gaan had ik nog geen ConnectBox ontvangen en gebruikte ik nog de Technicolor/Synology combinatie maar bleek geen internet meer te hebben, tijdens het contact met de helpdesk kwam naar voren dat dit niet had moeten gebeuren, nieuwe abo zou pas ingaan als het nieuwe modem gearriveerd en aangesloten zou zijn, maar er scheen toch iets aan de kant van Ziggo in het systeem gewijzigd te zijn, dat zou weer goed gezet zijn en een uit/aan cycle zou het probleem moeten verhelpen. Dat bleek niet zo te zijn. In het volgende helpdesk gesprek werd mij gevraagd het Technicolor modem terug te zetten naar fabriekstoestand (factory reset) dat zou dan moeten werken, gedaan, ook dat werkte niet, weer uit/aan, werkte nog niet. Weer helpdesk gebeld, aantal verschillende mensen aan de lijn gehad, uiteindelijk kon niemand het probleem verhelpen, dan maar wachten op het nieuwe modem was het devies, opeens tijdens dat laatste gesprek kwam internet weer terug. Alles werkte weer Technicolor stond echter weer in router stand, maar het werkte wel. Wel bijna een dag geen internet, en noodgedwongen een vrije dag moeten nemen.

 

De volgende dag kwam de ConnectBox: meteen aangesloten (nog op de oude AOP: oude splitter met de oude coax) dat leek te werken, speedtest gaf aan ~50mb/s download en ~10mb/s upload mooie waarden. Ik kon op het modem komen via Firefox en Chrome, daar heb ik WiFi uitgezet omdat ik die van de Synology router gebruik. Het thuiswerken via een VPN verbinding ging ook goed. Echter s'avond kwam ik erachter dat het download van bv een torrent of newsserver file niet goed ging, download snelheden tot 100Kb/s ipv enkele Mb/s, de snelheden fluctueren ook erg. Ook websites openen leeks steeds trager te gaan gedurende afgelopen dagen, bijna terug naar de tijd van inbel modems op een gegeven moment. Files downloaden via HTTP faalt regelmatig. Disney+ is trager en de films haperen af en toe (vroeger nooit problemen). WhatsApp video bellen op mijn mobiel via de WiFi hapert constant. De Mijn Ziggo app op mijn mobiel kan ook niet meer inloggen (geeft steeds een oeps melding, verbinden zal wel niet goed gaan). Ook kan ik nu niet meer in het management deel van het modem komen (via een UTP verbinding), via Firefox al eerder niet meer, maar nu Chrome ook niet meer.

 

In de hoop dit op te lossen had ik al afgelopen donderdag avond een verzoek tot omzetten naar Bridge stand via het formulier aangevraagd (incident 220519-005771 mocht er iemand van Ziggo meelezen). Daar is niets mee gedaan lijkt het, op een reply email op de bevestings email van dat formulier krijg ik geen repons. Via de Mijn Ziggo app ook message via de chat verstuurd (voordat het niet meer lukte om in te loggen), geen respons. Ook heb ik de bij de ConnectBox geleverde splitter (POA-01-B) en coax (met rode en groene geringde kanten) in gebruik genomen en daarna de ConnectBox weer aangezet. Dat ging ook niet helemaal lekker: de verbinding bleek steeds weg te vallen (en ConnectBox leek aantal keren te rebooten) na wat uit/aan cycles uiteindelijk gevolgd door een factory reset (en een uit/aan cycle) lijkt het nu enigszins te werken, maar alles is nog steeds traag/hapert of doet het soms helemaal niet. Net tijdens het typen nog een nieuwe speedtest gedaan: ping 381ms download ~27Mb/s upload ~20Mb/s dus dat zijn wel heel verkeerde waarden, niets anders is bezig.

 

Kortom kommer-en-kwel. En na het doorspitten van dit forum en andere bronnen ben ik blijkbaar niet de enige met de ConnectBox (Puma 6 chipset)  problemen. Het geeft ook weinig hoop dat het goed komt (qua ConnectBox althans), ook in de Bridge stand als die ooit omschakeling ooit nog plaatsvind. Ik begrijp ook niet dat Ziggo zo'n product met al de bekende hardware problemen nog uitlevert.

 

Een stabiele internet verbinding is noodzakelijk voor mijn werk (ik ben developer, doe voor mijn werkgever ook deels linux adminstration, ook netwerk administratie en doe af en toe avond support). Tevens wil ik kunnen downloaden, streamen, gamen en kunnen internetten in de kwaliteit (Qos) zoals 'beloofd'.

 

Mocht er een Ziggo medewerker meelezen: ik zou ook graag het UBEE modem (wat diverse keren in dit forum gemeld wordt als oplossing) ontvangen. Ik gebruik de WiFi van mijn eigen router dus dat is geen probleem. Qua werk is het problematisch voor mij om lang zonder internet te zitten, het lijkt mij de snelste en efficientste oplossing (voor beide partijen) dan een heel traject met de helpdesk medewerkers die goed proberen te helpen maar ook maar moeten roeien met de riemen die ze hebben en monteurs die langs moeten komen. Ook kan ik geen signaal waarden om evt ruis te detecteren of aantal Pre en Post fouten aanleveren omdat ik niet eens meer op het modem kom. Mocht het te lang duren ben ik ook eventueel genoodzaakt over te stappen naar een andere provider.

 

Een andere oplossing zou zijn om een eigen cable modem te gebruiken, die mogelijkheid schijnt wettelijk verplicht te zijn, maar dit schijnt (technisch?) nog niet mogelijk te zijn op mijn adres?

 

Een lang verhaal en misschien ben ik te gefocust op het andere (UBEE) modem na al die andere (Puma 6 horror) verhalen op dit forum, mocht er een andere oplossing zijn dan hoor ik het graag. Bedankt voor alle eventuele suggesties en hulp alvast.

 

Met vriendelijke groet,

Arnoud

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Beste @Paul ,

 

Inderdaad afgelopen vrijdag is de monteur langsgeweest. Hij heeft heel snel een nieuwe AOP netjes en vaster in de muur gezet. Na even testen of internet het nog deed op mijn PC en nog wat checken (of registeren) op zijn laptop was hij weer weg.

 

Alles liep al een stuk beter (geen haperingen) na installatie van het nieuwe UBEE modem zoals in eerdere post beschreven, na de nieuwe AOP was dat voor mijn gevoel onveranderd. Maar de 'downstream' waarden op het modem zelf waren wel veranderd na de nieuwe AOP (verbeterd neem ik aan). Ik heb later ook nog een andere coax kabel (die ik nog had liggen, maar geen Ziggo gecertificeerd ofzo) naar de TV (DVB-C) erin gestopt, dat gaf ook weer andere 'downstream' waarden (slechter neem ik aan). Ik zal de gemaakte screenshots ervan bijvoegen. En ik zal ook nog een Ziggo gecertificeerde coax kabel aanvragen/bestellen (zo te zien zijn ook de korte niet (meer) gratis).

 

Al met al blijkt voor mijn geval dus het nieuwe UBEE modem (UBC1318ZG) de echte oplossing en een nieuwe AOP nog een verbetering ervan op te leveren. Ligt het dan toch aan de Puma 6 chipset? Een collega die onlangs ook ongevraagd een ConnectBox kreeg toegestuurd en moest aansluiten bleek geen problemen te hebben, ook met torrents leek het goed te gaan, in hoeverre hij mijn combinatie tests (torrents + browsen + youtube bijvoorbeeld) heeft gedaan weet ik niet. Maar er schijnen geloof ik meerdere typen ConnectBox(en) te zijn (Compal/Arris ???).

 

Nog bedankt voor het in gang zetten bij Ziggo van de modem vervanging en monteurs afspraak. Zoals het nu werkt ben ik erg blij 🙂

 

Ook alle anderen ( @tobiastheebe @Gio2903 @Bert @Steefb ) nogmaals bedankt voor de hulp, tips en informatie, weer wat geleerd qua werking van kabel modems!

 

Grtjs,

Arnoud

Bekijk in context

59 Reacties 59
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Om één en ander uit te sluiten of om de oorzaak te vinden.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Beste @Bert ,

 

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Het lijkt erop dat ondertussen de ConnectBox is omgezet naar Bridge stand. Ik zag geen WiFi (dat er wel zou moeten zijn na de factory reset) dus heb 192.168.100.1 geprobeerd om op het modem te komen dat lukt via Chrome (maar niet via Firefox). Ik kan de gevraagde up- en downstream waardes weer opvragen en screendumps maken. Die heb ik bijgevoegd. De Pre RS Errors lopen in de enkele honderden miljoenen voor elk kanaal, als ik het goed heb uit andere forum posts is dat erg veel, de Post RS Errors bij sommige kanalen zijn ook vrij hoog denk ik.

 

En helaas qua snelheid (haperen) geen echte verbetering: het openen van web paginas gaat iets sneller maar nog steeds trager dan voor de ConnectBox, qua torrent download: de max is verbeterd naar 1.6Mb/s maar valt al wel snel daarna weer terug naar enkele tientallen Kb/s dat blijft enigszins jojo-en, zeker niet het oude gedrag. De rest heb ik nog niet geprobeerd. De speedtest gaf aan: ping 8ms download ~51Mb/s upload ~21Mb/s dat lijken beter waarden dan het abonnement aangeeft, maar de rest hapert (overeenkomstig de op internet beschreven Puma 6 euvels).

 

Hopelijk heb je voldoende aan deze informatie, als ik nog wat kan proberen laat het me dan weten, ik ga nu slapen, morgenavond dan eventueel verder met nieuwe bevindingen.

 

Nogmaal bedankt!

 

Mvg,

Arnoud

 

 

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hier zal een monteur het aop moeten vervangen en kan daarna het signaal meten op eventuele schades, instraling etc. verwacht dat je problemen dan eigenlijk wel opgelost zijn

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Beste @Gio2903 ,

 

Ook bedankt voor de (nachtelijke) reactie.

 

Ik kan me voorstellen dat dit de 1e gedachte is bij het hoge aantal Pre RS Errors (uitgaande van wat ik las in andere forum posts). Of is er een andere reden waarom je denkt dat dat gaat werken?

 

Maar het zijn de AOP en coax die bij de ConnectBox in de doos zaten, dus ik neem aan up-to-date spul, nou kan daar natuurlijk een defect exemplaar bij zitten. Maar ik had precies dezelfde problemen met de ConnectBox en de oude AOP en oude coax die ik eerst had laten zitten en die voorheen jarenlang prima werkte in combinatie met het Technicolor modem. Net in het begin nadat ik de ConnectBox had geinstalleerd (met oude AOP en oude coax, gewoon de oude coax op de ConnectBox geschroefd) heb ik al alle paginas van het modem doorlopen en toen viel me al op dat er veel Pre RS Errors waren. Ik las ergens op het forum dat de ConnectBox ook een bug had waardoor die Pre RS Error waarden eigenlijk iets anders aangaven, dus misschien zijn er niet eens veel ontvangst/signaal errors? Ook is het vreemd dat de speedtest (mogelijk een enkele TCP verbinding?) wel een redelijk lage ping en een hoge download en upload snelheid laten zien. De upload snelheid zelfs het 4-voudige/dubbele van wat er bij het Basic pakket hoort. Ik neem aan dat als er een slecht signaal het modem binnenkomt dit niet zo zou zijn?

 

Maar ik sta open voor het bezoek van een monteur, wel met het verzoek dat de monteur meteen een nieuwe ConnectBox meeneemt (om een foutief ConnectBox exemplaar uit te sluiten) en zo'n UBEE modem om als ook de 2e ConnectBox niet werkt het UBEE modem meteen te proberen. Volgens de medewerker op de Mijn Ziggo app (die gisteren de Bridge stand had aangezet, waarvoor bedankt!) was het erg druk, dus ik sla dan het liefst een aantal monteursbezoeken dan wel 'wachten op versturen van modems via de post' slagen over.

 

Mvg,

Arnoud

 

 

 

 

 

 

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 


@arnoud67  schreef:

Beste @Gio2903 ,

 

Ook bedankt voor de (nachtelijke) reactie.

 

Ik kan me voorstellen dat dit de 1e gedachte is bij het hoge aantal Pre RS Errors (uitgaande van wat ik las in andere forum posts). Of is er een andere reden waarom je denkt dat dat gaat werken?

 

 

Mvg,

Arnoud


Je Pre RS Errors zijn geen errors maar het totaal aantal pakketjes. Dit is een bug in het modem.

 

Je post rs errors op kanaal 18 & 19  wijzen wel op instraling.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Is deze reparatie van een gebroken kabel zonder connectoren?

Bert_0-1653294831217.png

 

Dit modem geeft de Errors niet juist aan, de hoge getallen zijn de pakketten die het modem binnen krijgt, de lagere getallen zijn de Pre RS Errors en de Post RS Errors zien je niet.

Ik zie wel flink wat ruis op de 4G 5G frequenties, die kunnen allerlei storingen veroorzaken.

 

Het AOP = Abonnee Overname Punt is niet de splitter uit de doos, maar de wandcontactdoos en die is zeer verouderd en mogelijk niet afgeschermd tegen 4G 5G enz. enz. enz. zenders.

 

Bert_1-1653295198233.png

 

Een Ubee modem gaat geen verbetering leveren als het onderliggende fundament, je AOP, allerlei storingen doorlaat, dan krijgt de Ubee ook die ruis binnen.

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Beste @Steefb ,

 

Bedankt voor het bevestigen van wat die Pre RS Errors waarden voorstellen, ik zat het al weer even in het forum op te zoeken waar ik het eerder had gelezen. Dus de hoge waarden zeggen niet echt wat, het gaat meer om de verhouding Pre en Post?

 

Inderdaad zijn die 2 kanalen met die hogere Post RS Errors 'verdacht' qua instraling (dat kwam ik ook al tegen in een andere forum post). Maar kunnen deze 2 kanalen (van de 24 in totaal) het hele modem 'lamleggen'? Of is bij de andere kanalen OOK dermate veel error correctie nodig (die wel lukt en dus geen Post RS Error waarde ophoogt) dat het modem daardoor teveel belast wordt (door teveel interne vertraging en volgelopen queues ofzo)? En is de ConnectBox gevoeliger voor dit soort instraling problemen dan het Technicolor modem?

 

Sorry voor de vele vragen, ik probeer gewoon te doorgronden hoe het 1-en-ander werkt, en voor mezelf te verklaren waarom de ConnectBox niet goed werkt maar het oude Technicolor modem wel (voor de rest was namelijk alles hetzelfde). Als developer ben ik namelijk ook veel bezig met het verkleinen van latencies enzo, ook in combinatie met diverse netwerk kaarten dicht tegen de hardware aan. Ook probeer ik te voorkomen dat ik onnodig een lang en moeizaam helpdesk/monteur traject in ga (zoals je ook af en toe leest), terwijl de Puma 6 hardware blijkbaar niet toereikend is (ook met nieuwe firmware als ik het zo lees).

 

Mvg,

Arnoud

 

 

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@arnoud67 "en voor mezelf te verklaren waarom de ConnectBox niet goed werkt maar het oude Technicolor modem wel"

Het oude modem gebruikte veel minder frequenties/kanalen dan het nieuwe modem en dan is de kans op een verstoord kanaal terecht te komen, veel groter.

 

Heb je mijn reactie over het AOP gezien?

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Beste @Bert ,

 

Bedankt weer voor de uitgebreide reactie 🙂

 

Die kabel met duct tape gaat naar de TV (DVB-C), die zat ook in de oude splitter (zal de juiste term gebruiken), het plastic was aangevreten door de cavia, de metalen afscherming was nog intact, maar ik zal hem vanavond (als ik weer thuis ben) even loshalen. Op die foto liggen de oude en nieuwe dingen nog door elkaar. Ook de oude splitter (die 3 uitgangen heeft en paste op de 2 uitgangen van het AOP) is nog te zien op de foto.

 

Als de wandcontactdoos het probleem is had ik ook die problemen verwacht met het oude Technicolor modem, toch? Blijkbaar was het fundament, de huidge AOP, goed genoeg voor dat Technicolor modem denk ik dan?

 

Maar zoals in het antwoord voor Gio2903 schreef sta ik open voor een monteurs bezoek, graag dan met extra ConnectBox en UBEE modem mee om meteen de volgende stappen te proberen indien dat toch niet het probleem oplost.

 

Kan jij dat regelen (ik neem aan dat je bij Ziggo werkt :-)) of moet dat weer via een andere kanaal? Ik zag dat jullie zelf bepaalde acties al in gang zetten af en toe...

 

Vriendelijk bedankt weer 🙂

 

Grtjs,

Arnoud

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@arnoud67 "Als de wandcontactdoos het probleem is had ik ook die problemen verwacht met het oude Technicolor modem, toch? Blijkbaar was het fundament, de huidige AOP, goed genoeg voor dat Technicolor modem denk ik dan?"

 

Het oude modem gebruikte veel minder frequenties/kanalen dan het nieuwe modem en dan is de kans op een verstoord kanaal terecht te komen, veel groter.

Veel meer frequenties/kanalen betekent uiteindelijk een veel stabielere verbinding, mochten er kanalen uitvallen, kan het modem uitwijken naar de andere kanalen.

 

Ik ben geen Ziggo medewerker, die hebben Ziggo voor hun naam staan en zij kunnen een Ubee sturen, de standaard helpdesk niet.

Mogelijk zal eerst het fundament in orde moeten zijn, anders is de kans dat er een monteur moet komen nog even groot, maar dat bepalen zij.

 

Zij komen vanzelf langs in ieder topic.

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Bertah ik dacht als Super Expert ben je vast wel van Ziggo, dan erg bedankt voor al de tijd en moeite die je neemt! 🙂

 

Dat met die meer frequenties gebruiken en dan blijkbaar dan de verkeerde te pakken is een mogelijke verschil tussen de oude en nieuwe situatie. Als het oudere modem dus minder frequenties gebruikt en dus minder stabiel zou moeten zijn (als ik wat jij schrijft omdraai) en dat het nieuwe modem met meer frequenties stabieler zou moeten zijn) dan zou ik dus juist het omgekeerde van mijn huidige situatie verwachten (oude modem stabiel goed werkend, nieuwe modem instabiel slecht werkend).

 

Ik hoop dan maar dat er binnenkort een Ziggo medewerker meeleest. Anders moet ik maar weer via de Mijn Ziggo chat iets initieren. Het helpdesk labyrint is verschrikkelijk, werd op een gegeven zelfs doorverbonden door een persoon naar Tele2, heel vreemd...

 

Nogmaals bedankt,

Arnoud

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Naast het AOP is ook de TV-kabel verouderd en aan vervanging toe, dit is ook een bron van instraling (van 4G).

 

De TC7200 koppelde inderdaad slechts 8 DS-kanalen i.p.v. 24 nu, de kans is groot dat deze lange tijd kanalen heeft gekoppeld waarop geen instraling speelt en daardoor probleemloos functioneerde, ook op de oude splitter MCP-03. Het SmartWifi modem heeft wat dat betreft veel minder 'uitwijkmogelijkheden'.

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Beste @tobiastheebe ,

 

Ook bedankt voor je reactie.

 

Ik zal die TV kabel vanavond afkoppelen om te kijken of dat enige invloed heeft. Het is als ik me het nu goed herinner een originele Ziggo (of UPC) kabel uit de tijd dat 4G denk ik net actief werd (en problemen in het TV beeld gaf). Het TV beeld via DVB-C was met die kabel altijd erg goed, ook nu sinds de overstap naar Internet Only Basic en alleen de ongecodeerde nog te bekijken zijn.

 

En ja het kan natuurlijk dat de TC7200 toevallig altijd de goede kanalen gepakt heeft, het oude modem heb ik wel eens gerestart natuurlijk (sinds hij in bridge stand stond minder, daarvoor was bijna maandelijks een restart nodig omdat hij dan op een gegeven moment problemen gaf en de GUI ook niet meer te benaderen was).

 

Verder maar even wachten op het langskomen op dit topic van een Ziggo medewerker 🙂

 

Mvg,

Arnoud

 

 

 

 

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

DVB-C is actief op 266~538 MHz en is daardoor minder gevoelig voor instraling, alleen DVB-T2 ofwel Digitenne kan invloed hebben.

 

Een nieuwe IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, een kabel van 7,5/10 meter kun je bestellen via Ziggo Randapparatuur. Deze kabels van Technetix zijn zeer goed afgeschermd (viervoudig) en volledig HF-dicht.

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ah @tobiastheebe dat is goed om te weten, ik ga het eerst vanavond zonder de TV kabel proberen, en misschien kan/moet de splitter er dan ook tussenuit (?). Mocht dat verbetering geven qua internet signaal deel dan is dat misschien een extra stap om te proberen.

 

Mvg,

Arnoud

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Modem rechtstreeks op het aop zonder splitter kan het voor nu misschien iets beter maken. Feit blijft dat het aop vervangen moet worden ivm instraling op die ds frequenties die het smartwifi modem nodig heeft. Mocht tijdens het monteurbezoek blijken dat er wat mis is met het modem (wat altijd kan gebeuren) dan kan ie m inderdaad omwisselen voor een andere

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Testen met de TV-kabel afgekoppeld is zeker een optie, dat moet de instraling al doen verminderen. Afkoppelen van de splitter c.q. modem direct op AOP aansluiten zal vermoedelijk weinig verschil opleveren, behalve 4 dB minder demping.

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt @tobiastheebe voor de bevestiging 🙂 Ik dacht misschien dat een open uiteinde van de splitter misschien ook voor storing zorgt (staat me iets bij van 'reflectie' uit een ver verleden :-))

arnoud67
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Gio2903vanavond misschien een bevestiging daarvan. En misschien is de AOP ook wel aan vervanging toe, het lijkt allemaal redelijk massief en afgeschermd, maar misschien toch niet...

Uitgelicht topic