1
Vraag
2
Reacties
Dan1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nieuwe Connect-Box icm. SQ601

Hallo allemaal,

 

Wij hebben vorige maand een nieuwe Connect-Box gekregen ter vervanging van de oude Ubee modem. Sindsdien hapert de internetconnectie af en toe. Vooral bij streams is dit merkbaar. (Netflix, ZiggoGo, NPOstart,..) Stream wordt een paar keer 10-20 secondes onderbroken en gaat dan weer normaal verder. (Allemaal via kabel) 

Kan ook niets terugvinden in de logs van de Connect-Box en router. Connect-Box staat in bridge-mode.

 

Dus ben ik alles na gaan lopen en zag dat we een SQ601 verdeler in gebruik hebben. Volgens de handleiding dient deze verwijderd en vervangen te worden met een nieuwe verdeler. Deze was niet meegeleverd bij de nieuwe Connect-Box.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het af en toe haperen van het internet?

 

Nou ben ik geen expert op modem gebied, maar ik zie wat RS-fouten op de modem. En op een paar kanalen lopen deze nogal op. Hoe zijn de modem-waardes en is dit normaal?

 

 

BVHD,

Daan

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream en upstream vertonen beide ruis, er is CER aanwezig op een aantal DS-kanalen (uncorrectable errors, deze zouden 0 moeten zijn) door instraling van 4G en alle US-kanalen zijn op afwijkende frequenties gekoppeld. Het vermogen is goed, in de US iets aan de hoge kant.

 

De splitter SQ601 is verouderd en dient vervangen te worden door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Daarnaast is het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) verouderd, idealiter dient deze te worden vervangen door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk (kosteloos).

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Dan1! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel jammer dat de internet verbinding hapert 😞 Ik heb een kabel + splitter toegestuurd. Deze ontvang je zo snel mogelijk. 
Daarnaast ook een monteur ingepland voor 29 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak altijd verzetten via Mijn Ziggo. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream en upstream vertonen beide ruis, er is CER aanwezig op een aantal DS-kanalen (uncorrectable errors, deze zouden 0 moeten zijn) door instraling van 4G en alle US-kanalen zijn op afwijkende frequenties gekoppeld. Het vermogen is goed, in de US iets aan de hoge kant.

 

De splitter SQ601 is verouderd en dient vervangen te worden door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Daarnaast is het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) verouderd, idealiter dient deze te worden vervangen door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk (kosteloos).

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Ziggo moderator kan je gratis een nieuwe splitter sturen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

 

Lost dit het probleem niet op, dan kan een monteur getuurd worden om je 1e wandcontactdoos te vervangen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Dan1! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel jammer dat de internet verbinding hapert 😞 Ik heb een kabel + splitter toegestuurd. Deze ontvang je zo snel mogelijk. 
Daarnaast ook een monteur ingepland voor 29 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak altijd verzetten via Mijn Ziggo. 

Dan1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe @Bert @Maud Dank voor jullie reacties, ik zal een update plaatsen wanneer de monteur is langsgeweest en nieuwe kabel + splitter heb ontvangen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hoe is het gegaan @Dan1 ? Heb je intussen al een update voor ons? 🙂

Dan1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Monteur heeft vorige week het AOP vervangen + nieuwe splitter en modemkabel en sindsdien geen haperende of wegvallende internet meer gehad. Ook ‘t aantal RS-fouten op de modem waren duidelijk minder dan voorheen.

Wel zie ik dat de modem vanochtend vanzelf is herstart, mogelijk door storing of werkzaamheden in de buurt en zie plots wat RS-fouten uitschieten op 2 kanalen. Ik zal de komende tijd alles nog even in de gaten houden.

 

Ik heb in ieder geval geen haperende of wegvallende internet meer nadat het AOP is vervangen met nieuwe splitter en modemkabel, waarvoor dank aan de experts  @tobiastheebe @Bert en moderators @Maud @Mariska .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Uncorrectable errors ('Post RS Errors') zouden niet mogen voorkomen of in ieder geval niet meer mogen oplopen. Daarnaast zijn nog steeds twee upstream-kanalen op afwijkende frequenties gekoppeld. Voor de zekerheid kun je het modem nog even opnieuw opstarten.

Dan1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb de modem een uur geleden herstart, hierbij de modemwaardes.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Nu zien alle waarden er goed uit, geen uncorrectable errors downstream en afwijkende kanaalfrequenties upstream meer.

Dan1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goed om te horen dat de waardes er goed uitzien. Heb wel een vraagje, hoe kan ik zien dat de upstream-kanalen op afwijkende frequenties zijn gekoppeld?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Op alle kanalen moeten de frequenties eindigen op nullen, zoals nu het geval is.

Dan1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goed om te weten! Maar helaas zijn nu de upstream-kanalen weer op een afwijkende frequentie gekoppeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic