1
Vraag
2
Reacties
Veraa

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nieuwe Connect Box beveiligen

Beste community leden / Ziggo moderators,

 

Hoera! Daar is hij dan: mijn gloednieuwe Connect Box van Ziggo. 

Ik heb helaas zeer weinig verstand van ICT en de beveiligingsopties die je modem heeft om een betrouwbaar Wifi-netwerk neer te zetten.

 

Is er iemand die mij van alle mogelijke tips kan voorzien om mijn modem zo goed als mogelijk te beveiligen? 

Alvast mijn oprechte dank voor de genomen moeite! 

Hartelijke groeten,

 

Vera 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de connectbox is vanuit de doos al goed beveiligt daar hoef je niets aan te wijzigen

wel zou je de ssid en wifi wachtwoord kunnen veranderen https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem-inloggen#/

Bekijk in context

7 Reacties 7
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de connectbox is vanuit de doos al goed beveiligt daar hoef je niets aan te wijzigen

wel zou je de ssid en wifi wachtwoord kunnen veranderen https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem-inloggen#/

Veraa
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De Connect Box is aangesloten. Ik kreeg meteen een melding dat mijn Wifi zwak beveiligd was. Lag aan de WPA-verbinding. Is al opgelost. Dus niet zo betrouwbaar als je zegt 🙂 

 

Helaas krijg ik, na Sonos gekoppeld te hebben, weer de geluidsschakelaar in beeld. Ik maak gebruik van Spotify om mijn muziek te streamen. Daarnaast gebruik ik Wifi om deze met mijn Sonos apparatuur te laten communiceren. Het gekke is: als ik mijn telefoon is vliegtuigmodus zet, waardoor o.a. Wifi wordt uitgeschakeld, speelt mijn muziek vrolijk verder. De Sonos app geeft aan dat ik geen verbinding heb, omdat Wifi uit is geschakeld en ook mijn gekoppelde Sonos apparatuur staat niet tussen de apparaten die ik kan koppelen in Spotify. Hoe kan het dan dat de muziek blijft doorspelen? 

Hartelijke groet,

 

Vera

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

waar stonden de wifi wachtwoord beveiligingen instellingen WPA  op? 

 

dat Spotify op de sonos door blijft spelen als de mobiel in vliegteug modes staat kn komen doordat je gebruik maakt van Spotify connect dan maakt de sonos de verbinding rechtstreeks met spotify en is je mobiel enkel een afstandbediening 

Veraa
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Op WPA-PSK als ik het goed heb. Dit moet ingesteld worden op WPA2 of WPA3. 

Ja, ik had het al gehoord van @Yoshi in mijn andere topic. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

moet op wpa2 aes

wpa2 psk is ook prima alleen doen apple apparaten dan moeilijk

wpa3 is met de connectbox niet mogelijk

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Veraa

Goed dat je hier langskomt voor tips en tricks! Je kunt het beste werken met WPA2 (AES), dan zou deze melding niet moeten verschijnen. Is dat inmiddels gelukt?

Veraa
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Rikst 

 

 Jazeker! Already safe &nd sound! 
Bedankt voor je berichtje. 

Deze topic kan gesloten worden. 

Goodday! 👋🏼 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic