1
Vraag
2
Reacties
WjV-01

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe (1 maand oud) Connect Box bijna iedere dag geen internet

Beste lezer,

 

Sinds een maand een Connect Box  ontvangen. Eerste dagen ging het goed maar nu bijna dagelijks geen internet.

 

Wel wifi verbinding maar geen internet.

 

Mijn opstelling is als volgt:

 

- AOP (groene kabel)

- Splitter Tris-251F

- vanaf de splitter rechtstreeks naar Connect Box

- daarop aangesloten op 1e netwerkpoort Asus RT-N66U

 

Wel altijd wifi op Connect Box en Asus maar erg vaak llast van geen internet.

 

Graag ontvang ik een reactie hoe we dit samen kunnen oplossen.

 

Alvast bedankt.

 

Gr. WjV

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemorgen @WjV-01 en welkom hier op de Community! 

Bij deze staat er een monteursafspraak voor jou ingepland, de monteur komt langs op 5 september tussen 08.00 en 13.00 uur, komt dit toch niet helemaal lekker uit dan kun je de afspraak zelf gemakkelijk wijzigen via je Mijn Ziggo account. We horen graag van je of het probleem is opgelost nadat de monteur langs is geweest. 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP (TRIS-251F) is verouderd en aan vervanging toe.

 

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om ofwel het modem in bridge mode te laten configureren of de router in AP mode te configureren.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Toevoeging: de RT-N66U is een ouder type router, ik zou deze als access point configureren (i.p.v. bridge mode op het modem).

WjV-01
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

AOPAOPDownstream 01.JPGDownstream 02.JPGDownstream 03.JPGDownstream 04.JPGUpstream.JPG

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie dat er een recent een reset is geweest op het modem. Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?

 

Verder kun je nog onderstaande instellingen toepassen:

 

  • DHCP-server: leasetijd 86.400 sec. (1 dag)
  • Firewall: alleen 'Firewall beveiliging' ingeschakeld voor zowel IPv4 als IPv6

 

De TRIS-251F dient te worden vervangen door een TRISZ-DG300 met POA-254 als splitter. Hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

WjV-01
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Thobiastheebe,

 

Inderdaad de modem aan en uitgezet. Maar dat kwam omdat ik geen internet had via de Connect Box. Wel wifi op de Connect Box.

 

Ik zal de instellingen aanpassen.

 

Tevens de historie bijgevoegd.

Tijd Prioriteit Omschrijving

29-08-2022 17:56:01noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.190.24.218 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 17:55:56noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.203];CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 17:55:41noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=199.232.148.84 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 17:20:56noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.203];CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 17:18:59noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.63 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 16:51:26noticeTR069 start;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 16:51:21noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=104.17.167.30 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 16:50:15noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 16:49:58noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.238 MAC=70:8B:CD:C6:25:50;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 16:49:51warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 16:49:51noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.238 MAC=70:8B:CD:C6:25:50;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-08-2022 16:44:45noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=176.34.214.23 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-08-2022 17:03:28noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.203];CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-08-2022 17:02:35noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=35.164.146.235 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-08-2022 16:34:26noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.203];CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-08-2022 16:33:05noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.88.186.20 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-08-2022 16:07:09noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.203];CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-08-2022 16:02:34noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=34.98.105.85 MAC=00:01:5C:70:C0:46;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-08-2022 03:46:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:7f:9e;CMTS-MAC=00:01:5c:70:c0:4d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie in de historie geen oorzaak voor 'geen internet'.

WjV-01
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de instellingen aangepast.

 

Hopen dat dat het probleem oplost.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt ook de eigen router nog als access point configureren (indien dat nu niet het geval is), zodat er geen sprake is van router achter router.

WjV-01
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste thobiastheebe,

 

Moet ik zelf aangeven of er een monteur langs kan komen voor de nieuwe AOP met splitter of gaat dat automatisch. Er is nog geen contact opgenomen door een monteur.

 

Gr. WjV

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht, zij kunnen een monteursafspraak inplannen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemorgen @WjV-01 en welkom hier op de Community! 

Bij deze staat er een monteursafspraak voor jou ingepland, de monteur komt langs op 5 september tussen 08.00 en 13.00 uur, komt dit toch niet helemaal lekker uit dan kun je de afspraak zelf gemakkelijk wijzigen via je Mijn Ziggo account. We horen graag van je of het probleem is opgelost nadat de monteur langs is geweest. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic