De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste Medeforumers,
ik ben sinds vorige maand verhuisd naar onze nieuwbouw woning en ervaar eigenlijk sinds dien een lagere uploadsnelheid.
de uploadsnelheid is soms heel laag (8MB) en soms 27 a 30 maar over het algemeen 15 a 17 mb. Waar ik voorheen in mijn oude woning altijd 30mb upload en 300 download merk ik nu gewoon dat het niet helemaal lekker loopt altijd.
type modem connectbox (compal)
Conform standaard specificaties | : | DOCSIS 3.0 |
Hardware versie | : | 4.01 |
Software versie | : | CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH |
ik ben redelijk leek hierin dus als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@wbtje, ik heb het even nagekeken en ik zie dat er een upstream issue speelt. Dit is bij ons bekend en wordt nu aan gewerkt. Er is nog geen datum bekend wanneer dit opgelost is.. We doen onze uiterste best!
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Hey @wbtje en welkom hier op de Community!
Als je net bent verhuisd naar een nieuwbouw woning dan zou je denken dat het helemaal goed zit met alle nieuwe aansluitingen. Zo te lezen heeft @tobiastheebe je al een aantal vragen gesteld zodat we een beter beeld krijgen van de situatie. Heb je deze hulp nog nodig of is het probleem intussen opgelost?
Hi Mariska, en Tobias, ik zal vandaag nog wat fotos maken van de aansluitingen zie hieronder de waardes alvast.
Ik zie geen bijzonderheden aan de signaalgegevens, ik kijk uit naar de foto's.
Hey @wbtje. Is het nog gelukt met de foto's? :-).
Jazeker
Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Wat doet die Netgear precies? Is dat ook een WiFi-router soms? Heb je de Compal in ‘bridge’ staan?
Gedaan. Maakt geen verschil helaas.
Compal staat idd in bridge modus en de netgesar r8000p is idd de router.
Kun je proberen of het in- of uitschakelen van QoS/SQM op de Netgear-router verschil maakt?
Als je die bedoelt? Die staat al uit
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
@Alex Zou jij willen controleren of er op LC-niveau bijzonderheden zichtbaar zijn m.b.t. upload/upstream?
Done
@wbtje dank voor de gegevens.
Ik ben eens op je adres in de materie gedoken, te beginnen met je signaal. Je modem lijkt prima online.
Kan je daarom eens de snelheidstest doen door je modem bekabeld te koppelen met bijvoorbeeld een laptop of pc? Welke resultaten haal je dan?
Hey Jacob,
het meten gebeurt rechtstreeks op de modem en router dmv een imac 2017 en dmv een computer HP uit 2021 Het is ook niet constant dat ie slecht is. over het algemeen is de download altijd goed alleen de upload wijkt van tijd tot tijd af van de 30mbt .
@wbtje dank voor de toelichting.
Ik weet haast wel zeker dat @tobiastheebe nog bruikbare tips heeft! 🙂
@Jacob Ik was benieuwd of er op het LC iets kan worden waargenomen m.b.t. de upstream.
Als er geen Mediabox XL in gebruik is, dan kan er een retourbandfilter op de ingang van de versterker worden geplaatst, zo wordt voorkomen dat de upstream vanuit het modem wordt verstoord door de binnenhuisinstallatie.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...