1
Vraag
2
Reacties
wbtje

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwbouw woning upload niet 30mb

Beste Medeforumers,

 

ik ben sinds vorige maand verhuisd naar onze nieuwbouw woning en ervaar eigenlijk sinds dien een lagere uploadsnelheid.

 

de uploadsnelheid is soms heel laag (8MB) en soms 27 a 30 maar over het algemeen 15 a 17 mb. Waar ik voorheen in mijn oude woning altijd 30mb upload en 300 download merk ik nu gewoon dat het niet helemaal lekker loopt altijd.

 

  1. Wat is er ondertussen gebeurt?
  2. telefonisch contact helpdesk (modem is goed)
  3. bezoek monteur (waardes zijn goed wel dip gezien over een periode maar kan te maken hebben met werkzaamheden).
  4. Vervangde modem geïnstalleerd  maar snelheid blijft dippen.

type modem connectbox (compal)

 

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH

 

 

ik ben redelijk leek hierin dus als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.

56 Reacties 56
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Ik heb het signaal nogmaals gecheckt en de upstream onder de loep genomen, daarin is zijn geen bijzonderheden te vinden. Zijn er bepaalde momenten waarop je meer problemen ervaart dan op andere momenten? Zo ja, zou je het eens bij kunnen houden wanneer je precies problemen ervaart? Dan kunnen we dit eens vergelijken. 

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gister avond rond 23:00 en nu ook lage upload

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Gezien we in het netwerk en het signaal dat wordt geleverd geen pieken of dalen kunnen vinden, moeten we misschien toch grover geschut in zetten.

Het nieuwe modem heeft namelijk niets opgelost, waaruit blijkt dat het probleem ook niet in het modem van ons zit. Misschien een hele rare vraag hoor, maar wat als jij je modem UIT bridge modus haalt en enkel een laptop/pc bekabeld op het modem van ons aansluit. Welke up en download snelheid behaal je dan?
Als dat ook ruim onvoldoende is, zouden we storingsmonteur moeten inplannen.

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja kunnen we doen maar de router meet het zelf ook rechtstreeks op de modem ik heb twee routers geprobeerd en dat maakte niet het verschil. het is ook niet constant maar van tijd tot tijd. 

 

1. Kan het aan een instelling op de router liggen?

2. Kan het aan de aansluiting in de meterkast zitten?

 

ik heb de kabels tussen de modem en router ook al vervangen en maakt op dat moment geen verschil.

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

is er iemand die nu kan kijken hij komt nu niet boven de 10mbps uit.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @wbtje

 

Ik kan momenteel geen nieuwe dingen vinden. Net als vorige week, ziet het modem en het signaal er nog steeds prima uit. Daarom stel ik voor dat je de verbinding eens zonder bridge modus test rechtstreeks op ons modem. Mogelijk is de router zelf het probleem.

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok  hoe kunnen we dat het beste doen wan hij moet daarna wel weer in bridge zeg maar om de rest van mijn netwerk in leven te houden zeg maar.

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

upload is nu weer 28

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@wbtje Ik kan hem uit de bridge voor je halen, wanneer je akkoord bent. We kunnen hem na een dagje testen dan weer in bridge modus zetten. Is dit een idee? 

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lotte,

kunnen we dat volgende week even doen? ik zal hier posten wanneer het moet. het blijft laagt en is over het algemeen s avonds hoger in het weekend ervaar ik eigenlijk geen lage upload. ik zal het het dit weekend nogmaals testen. Ik heb nog een andere router erachter gehad en helaas mocht dat ook niet baten. 

 

ik vind wel raar dat ik in mijn oude huis nooit problemen had hiermee en sinds de verhuizing hierheen dit nu ervaar.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Volgende week kan zeker ook! Laat het ons maar weten :-). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @wbtje . Kunnen we je nog helpen? 🙂 

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke jazeker ik zoek nog een geschikt moment dat ik niet hoef te werken 😉 kunnen we hem morgen avond uit bridge halen en dan donderdag weer terug zetten?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat kan. Geef je hier een gil wanneer je het wilt? :-). 

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

doe ik

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nou vandaag even telefonisch contact gehad met de helpdesk en hem uit bridge modus laten halen. Echter rechtstreeks op de modem  wordt upload snelheid niet beter...... er komt maandag een monteur langs.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah jammer om te lezen, @wbtje 😞 Laten we hopen dat de monteur het euvel kan vinden en oplossen. Houd ons op de hoogte!

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

monteur is geweest en heeft gemeten. volgens hem lag het aan de hoofdaansluiting en het kan aan de nieuwbouwwijk liggen. voor nu heeft hij de hoofdaansluiting vervangen voor een gigabit hoofdaansluiting. Ik zal het nu weer in de gaten houden en hopen dat dit de oplossing was.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Er was niets mis met jouw hoofdaansluiting (btv 1 IEC-NL), die was al up-to-date. Wel wordt sinds een aantal maanden de TRISZ-DG300 geplaatst als AOP in de meterkast, naar alle waarschijnlijkheid is die nu ook bij jou geplaatst.

 

Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten en controleren of de uploadsnelheid dan wel conform abonnement is en constant blijft?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@wbtje dankje voor de update. Heb je nog iets aan de tips van @tobiastheebe?

En hoe gaat het nu met het signaal? Deel gerust je ervaring! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic