1
Vraag
2
Reacties
wbtje

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwbouw woning upload niet 30mb

Beste Medeforumers,

 

ik ben sinds vorige maand verhuisd naar onze nieuwbouw woning en ervaar eigenlijk sinds dien een lagere uploadsnelheid.

 

de uploadsnelheid is soms heel laag (8MB) en soms 27 a 30 maar over het algemeen 15 a 17 mb. Waar ik voorheen in mijn oude woning altijd 30mb upload en 300 download merk ik nu gewoon dat het niet helemaal lekker loopt altijd.

 

  1. Wat is er ondertussen gebeurt?
  2. telefonisch contact helpdesk (modem is goed)
  3. bezoek monteur (waardes zijn goed wel dip gezien over een periode maar kan te maken hebben met werkzaamheden).
  4. Vervangde modem geïnstalleerd  maar snelheid blijft dippen.

type modem connectbox (compal)

 

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH

 

 

ik ben redelijk leek hierin dus als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@wbtje, ik heb het even nagekeken en ik zie dat er een upstream issue speelt. Dit is bij ons bekend en wordt nu aan gewerkt. Er is nog geen datum bekend wanneer dit opgelost is.. We doen onze uiterste best! 

Bekijk in context

56 Reacties 56
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @wbtje en welkom hier op de Community! 

Als je net bent verhuisd naar een nieuwbouw woning dan zou je denken dat het helemaal goed zit met alle nieuwe aansluitingen. Zo te lezen heeft @tobiastheebe je al een aantal vragen gesteld zodat we een beter beeld krijgen van de situatie. Heb je deze hulp nog nodig of is het probleem intussen opgelost? 

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Mariska, en Tobias, ik zal vandaag nog wat fotos maken van de aansluitingen zie hieronder de waardes alvast.

 

 

 

0001.jpg0001.jpg0002.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie geen bijzonderheden aan de signaalgegevens, ik kijk uit naar de foto's.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @wbtje. Is het nog gelukt met de foto's? :-). 

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

JazekerIMG_3267.jpgIMG_3268.jpg

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik merk nu dat ie van tijd tot tijd laag is en over het algemeen wel rond de 25 a 29 Mbit upload haalt. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Wat doet die Netgear precies? Is dat ook een WiFi-router soms? Heb je de Compal in ‘bridge’ staan?

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gedaan. Maakt geen verschil helaas.

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Compal staat idd in bridge modus en de netgesar r8000p is idd de router.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Kun je proberen of het in- of uitschakelen van QoS/SQM op de Netgear-router verschil maakt?

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 Als je die bedoelt? Die staat al uit 

42B3D9A6-0C0E-47F5-9561-B74F36BD759E.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

@Alex Zou jij willen controleren of er op LC-niveau bijzonderheden zichtbaar zijn m.b.t. upload/upstream?

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Done

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@wbtje dank voor de gegevens. 

Ik ben eens op je adres in de materie gedoken, te beginnen met je signaal. Je modem lijkt prima online.

Kan je daarom eens de snelheidstest doen door je modem bekabeld te koppelen met bijvoorbeeld een laptop of pc? Welke resultaten haal je dan? 

wbtje
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Jacob,

 

het meten gebeurt rechtstreeks op de modem en router dmv een imac 2017 en dmv een computer HP uit 2021 Het is ook niet constant dat ie slecht is. over het algemeen is de download altijd goed alleen de upload wijkt van tijd tot tijd af van de 30mbt .

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@wbtje dank voor de toelichting. 

Ik weet haast wel zeker dat @tobiastheebe nog bruikbare tips heeft! 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Jacob Ik was benieuwd of er op het LC iets kan worden waargenomen m.b.t. de upstream.

 

Als er geen Mediabox XL in gebruik is, dan kan er een retourbandfilter op de ingang van de versterker worden geplaatst, zo wordt voorkomen dat de upstream vanuit het modem wordt verstoord door de binnenhuisinstallatie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic