Een dag of 10 geleden hebben wij een nieuw modem ontvangen via ziggo, maar sindsdien werkt het internet amper. We werken met powerline adapters (wifi punten via stopcontact), maar sinds het nieuwe modem valt de verbinding geregeld weg. Dit was voorheen niet zo. Werkt het nieuwe modem niet met powerline adapters? Heeft iemand hier ervaring mee? Of, zonder direct nieuwe spullen te moeten aanschaffen, een oplossing voor het probleem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kan zijn dat de kabels op de splitter flink aangedraaid zijn en daarom kracht nodig is om ze los te schroeven. Beste is om het modem op de eerste splitter aan te sluiten, ondanks dat die verouderd is.
Aansluiten op POA-3IEC-NL moet inderdaad op de aansluiting met schroefdraad, maar ik adviseer bovenstaande.
Een monteursafspraak blijft noodzakelijk voor het correct plaatsen van een AOP en het vervangen van de eerste splitter.
Bedankt weer! Wat bedoel je met correct plaatsen van de AOP? Moet dat in de buurt van de eerste, oude splitter, zijn? Ik zal nog eens kijken of ik ze los krijg…
Inderdaad, tussen de groene buitenkabel en de eerste, te vervangen, splitter in. De witte contactdoos (die overigens wel als AOP kan dienen maar inmiddels verouderd is) en de tweede splitter komen te vervallen.
Ok bedankt wederom. Heb jij enig idee waarom het met het oude modem wel werkte? Want het probleem en oplossing klinkt mij alsof het bij het oude modem
ook niet had kunnen werken..
Het ligt er mogelijk aan dat het oude modem wel op de juiste manier was aangesloten op de POA-3IEC-NL. Huidige aansluitwijze kan voor spontane signaaluitval zorgen en daardoor allerlei problemen met de internetverbinding veroorzaken.
Op de juiste manier, dan bedoel je wel via schroefdraad?
mijn man zal eens kijken of hij de ene kabel los kan halen zodat hij in ieder geval op de eerste splitter kan. En als dat niet genoeg werkt inderdaad maar een monteur laten komen..
Klopt inderdaad.
Ben benieuwd hoe het werkt met het modem op de eerste splitter aangesloten. Je kunt dan ook nog even de downstream/upstream-gegevens hier plaatsen nadat je het modem opnieuw hebt opgestart.
Goedemorgen @Thuiswerker,
Zo te zien heeft expert @tobiastheebe al een aantal zaken met je nagelopen. Wat hij aangeeft klopt. Het aansluitpunt wat op de foto te zien is dien kosteloos te worden vervangen door een storingsmonteur. Daarnaast dient er een nieuwe POA1-B splitter aangesloten te worden.
Ik heb gelijk een afspraak met een monteur voor je geregeld op dinsdag 28-12-2021 tussen 17:00-22:00 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig.
Bedankt voor het bericht!
is behalve de aansluiting het plaatsen van een splitter ook kosteloos? Zo niet welke kosten zijn daar aan verbonden? En gelden er bv voorrij kosten?
alvast bedankt
@Thuiswerker Heel graag gedaan. Het plaatsen van een nieuw AOP en bijbehorende splitter op het aop valt onder onze verantwoordelijkheid en is op onze kosten. Extra werkzaamheden in de eigen binnenhuisinstallatie (alles na het AOP) worden tegen betaling uitgevoerd. Op deze pagina vind je het kostenoverzicht.
Ok bedankt. Als ik het goed begrip worden er verder geen andere werkzaamheden en dus voor onze eigen rekening verwacht toch?
@Thuiswerker Dat klopt! Mochten er wel extra werkzaamheden nodig zijn, dan zal de monteur dit altijd eerst met jou overleggen.
O mijn man zegt trouwens net, dat ziggo destijds zelf expres deze wijze van montage heeft aangelegd, omdat we anders geen tv signaal in onze woonkamer zouden hebben. Geen idee wat daar de achterliggende logica van is, maar ik hoop niet dat we daarna geen tv signaal meer hebben, dan verplaatsen we het probleem…
@Thuiswerker Dit moet helemaal goed komen! De monteur komt hier verder wel uit.
Verbazingwekkend dat dit door een monteur zo is achtergelaten, een AOP moet namelijk altijd direct op de buitenkabel worden aangesloten zonder tussenkomst van een splitter. De eerste splitter is een goedkoop/merkloos type en voldoet ook niet aan de eisen. Als de signaalsterkte in de woonkamer onvoldoende is, dan moet er mogelijk een versterker worden geplaatst, dit wordt hoe dan ook aanbevolen vanaf twee of meer TV's/decoders en/of bij kabellengtes van >10 meter. De monteur kan dit ter plaatse controleren.
@Thuiswerker We zijn heel erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek van 28 december 2021. Werkt alles inmiddels naar wens?
@Thuiswerker Het is al een poos stil onder dit topic. We zijn erg benieuwd hoe de vlag erbij hangt sinds het monteursbezoek. Werkt alles naar wens of zijn er nog zaken waarbij we kunnen helpen?
Monteur geweest, maar helaas werkt het nog steeds niet zonder storingen in onze team meetings. Er wordt aangeraden om nieuwe WiFi versterkers via stopcontact aan te schaffen, terwijl het voor het nieuwe modem wel prima werkte. Nieuw modem ontvangen en nu werkt het niet meer en nu moeten we zelf weer wat nieuws aanschaffen of abonnement omhoog…
@Thuiswerker Balen dat de verbinding nog steeds niet lekker werkt! Het SmartWifi (voorheen Connectbox) heeft zo te zien wel een goede verbinding met het netwerk. De internetverbinding dient het dus ook te doen. Kun je aangeven wat er op dit moment niet werkt? Gaat het mis met de draadloze, bekabeld of beide type verbindingen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.