1
Vraag
2
Reageer en help mee
Thuiswerker

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuw modem werkt niet met wifi booster (power line adapter)

Een dag of 10 geleden hebben wij een nieuw modem ontvangen via ziggo, maar sindsdien werkt het internet amper. We werken met powerline adapters (wifi punten via stopcontact), maar sinds het nieuwe modem valt de verbinding geregeld weg. Dit was voorheen niet zo. Werkt het nieuwe modem niet met powerline adapters? Heeft iemand hier ervaring mee? Of, zonder direct nieuwe spullen te moeten aanschaffen, een oplossing voor het probleem?

 

 

 

38 Reacties 38
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De nieuwe modemrouters van Ziggo kunnen prima overweg met powerline-adapters.

 

Je geeft aan dat 'de verbinding' wegvalt, welke verbinding bedoel je daarmee? Komt dit op meerdere/alle apparaten tegelijk voor?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Met een nieuw modem zou de verbinding er beter op moeten worden, niet slechter! Ervaar je nog steeds uitval @Thuiswerker? Zo ja, dan kijken we graag mee! Wil je dan nog reageren op de eerder gestelde vragen? Dit geeft direct een goed beeld van de situatie, we kunnen je dan sneller helpen. 

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond, excuus voor de late reactie. Druk met thuiswerken en schoolsluiting… ik weet niet of ik de vraag naar de foto’s goed begrijp, maar zal hier wat plaatsen. Ik ben er niet zeker van of ik het juiste op de foto zet…

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het modem staat in de meterkast en het snoer waarbij het groen is op het modem is van de powerline adapter. Volgens mij mis ik nog een foto van de internetkabel die op het modem op nummer 1 zit.. dat is volgens mij de aansluiting waarmee het binnenkomt… ik ga even kijken of dat op de foto te krijgen is, komt in de onderkant van meterkast binnen 

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

image.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het modem is niet correct aangesloten. De splitter (POA-3IEC-NL) is overbodig en de modemkabel is op de verkeerde aansluiting gedrukt. Heb je toevallig een IEC/F-kabel (groen/rood) liggen? Daarmee kun je het modem direct op het AOP aansluiten.

 

Op het AOP is geen groene buitenkabel aangesloten. Is de grijze kabel elders in de meterkast op de groene kabel gekoppeld? Zo ja, kun hiervan een foto plaatsen?

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

image.jpg

 ik snap niet helemaal

wat je bedoelt, maar ik heb ook

dit in de kast… heeft dat er ook mee te maken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is inderdaad de groene buitenkabel, er is een splitter op aangesloten en dat is niet de bedoeling. Het AOP (contactdoos zoals op de foto die je eerder plaatste) moet direct op de buitenkabel aangesloten zijn. Verder is de splitter verouderd.

 

Een monteursafspraak is nodig voor het plaatsen van een (nieuw) AOP en een nieuwe splitter.

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

image.jpg

Bovenstaande foto is trouwens via een van de grijze kabel met het andere kastje verbonden: 

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

image.jpg

 deze kabel is de grijze kabel die bij het andere kastje uitkomt 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zie mijn eerdere reactie hierboven.

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat is een AOP? En waarom is een nieuwe splitter nodig als dat juist niet de bedoeling is om die erop te zetten? 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP (Abonnee Overname Punt) is de hoofdaansluiting. De witte contactdoos is zo'n AOP. Het AOP moet direct op de groene buitenkabel zijn geplaatst. Alleen de tweede splitter (POA-3IEC-NL) is overbodig, de eerste niet, echter deze is verouderd en moet worden vervangen.

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de info! Heb je ook enig idee hoe het kan dat het bij het oude modem wel gewoon functioneerde? Mijn oude modem terug is waarschijnlijk goedkoper dan een monteur 😂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je de F/F-kabel (rood/rood) direct op de eerste splitter aansluiten, op de aansluiting waar nu de witte contactdoos op aangesloten is? Zowel de installatie als de (huidige) aansluitwijze hebben meerdere fouten.

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Werkt het nieuwe modem anders? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik denk dat we net tegelijk aan het typen waren, zie mijn vorige reactie.

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk dat het mogelijk moet zijn, maar ik krijg de kabel (die op de verouderde splitter zit) er niet zomaar uit. Ik weet niet hoe die gemonteerd is, lijkt geen schroefdraad, dus dat moet ik even bij m’n man navragen. Het oude modem zat ook altijd op de 2e splitter en dat werkte wel, misschien niet altijd super, maar goed genoeg om te kunnen werken.

 

 nu hebben we wel wat internet hoor, maar teams vergaderingen haperen/werken niet meer. 

Thuiswerker
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heeft het nog zin om de rood/rood kabel op een andere plek in de nieuwe splitter te zetten? Hij lijkt nu te zitten op een plek zonder schroefdraad. De derde plek is met schroefdraad..

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic