A&M

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nieuw modem ter vervanging Ubee EVW3200

Beste community leden,

 

De laatste weken heb ik veel problemen met mijn internetverbinding die regelmatig uitvalt, zowel bedraad als Wifi. Vaak helpt het om het modemrouter te herstarten na paar minuten van de stroom af geweest te zijn echter Wifi blijft dan vaak toch een probleem. In de huidige situatie met 2 mensen die continue thuiswerken is dat vaak lastig.

 

Mijn vraag is kan ik een nieuw modem ontvangen want mijn huidige modem (Ubee EVW3200) staat al 10 jaar in huis?

 

Het aansluitmateriaal is allemaal enkele maanden geleden vervangen door Hirschmann KOKA 9 kabels, tevens is er ook al een POA-1 splitter geïnstalleerd door Ziggo monteur.

 

Alvast bedankt

39 Reacties 39
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De EVW3200 is inderdaad verouderd, je kunt kosteloos een nieuw modem (Connect Box) aanvragen via een moderator (medewerk(st)er van Ziggo, komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Zou je (voor de zekerheid) nog een foto willen plaatsen van het AOP? Mogelijk is deze nog verouderd.

A&M
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Tobiastheebe,

 

Hierbij een foto van het AOP, is de Connect Box het standaard modem wat Ziggo verstrekt in dit soort gevallen? Stomme vraag maar hoe weet ik of de moderator er is en zo ja moet ik die dan aanspreken of hoe werkt dat?

 

Bedankt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Het AOP is zo te zien ook vervangen door de monteur. Zou je nog wel het plastic kapje van de POA 01-UPC willen verwijderen (instructies)? Dit kapje zorgt soms voor problemen.

 

De Connect Box is inderdaad het standaardmodem van Ziggo op dit moment.

 

Je ontvangt een notificatie van het forum zodra een moderator in dit topic een bericht heeft geplaatst.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @A&M en welkom op de Ziggo Community! Zo te lezen ben je al goed geïnformeerd door @tobiastheebe . Ik heb een nieuw modem opgestuurd omdat het modem dat je hebt inderdaad verouderd is qua functionaliteit. Ik zie wel dat de signaalsterkte te hoog binnenkomt, dat kan ook zeker zorgen voor instabiliteit. Is het modem direct verbonden op de splitter? Anders hoor ik graag of je na het installeren van het nieuwe modem en het verwijderen van het kapje van de splitter nog problemen ondervindt 🙂 

A&M
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Marijn,

 

Ja klopt, het modem is rechtstreeks verbonden met de splitter middels een Hirschmann Koka 9 kabel van 1.5m

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je, na de installatie van het nieuwe modem, de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden. Dan controleer ik vervolgens nog even of een attenuator (demper) uitkomst kan bieden.

A&M
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Plastic kap POA 01-UPC is inmiddels verwijderd

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zoals @tobiastheebe  al vroeg zou je een printscreen kennen maken van de down en upstream

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

@anoniemforum De CB laat veel meer informatie zien dan de EVW3200 nu, dus mijn voorstel was om te wachten tot het nieuwe modem geïnstalleerd is, zodat we een completer beeld krijgen.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@A&M Top dat je het kapje er af hebt gehaald! Laat je het ons even weten als je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd en hebt kunnen testen? Dan kunnen we even kijken of er nog ruimte is voor verbetering 🙂 

A&M
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Marijn-  Zodra ie binnen is ga ik ermee aan de slag!

A&M
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Marijn- @tobiastheebe @anoniemforum 

 

Zoals eerder verzocht hierbij de down/upstream gegevens van zowel de oude Ubee (inmiddels vervangen) en de nieuw geïnstalleerde Connect Box 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Het signaal komt te sterk binnen (>10 dBmV, dit was ook opgemerkt door @Marijn-) en er is veel ruis (correctable RS errors) zichtbaar. In principe is hiervoor nog een monteursafspraak nodig.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@A&M @tobiastheebe Dat is inderdaad de conclusie die ik helaas ook moet trekken, aangezien verder binnen alles er netjes uit ziet maar het signaal nog echt een stuk beter kan. Ik heb een monteursafspraak voor je ingepland op woensdag de 28e tussen 12:00 en 18:00. Mocht dit niet uitkomen kan je het altijd verplaatsen via Mijn Ziggo. Hopelijk kunnen we dan naast je modem ook het signaal een stuk verbeteren! 🙂 

A&M
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Marijn-  @tobiastheebe ,

 

Bedankt voor jullie hulp. Hoe gaat dit in zijn werk, zijn hier kosten aan verbonden? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De oorzaak van het te sterke signaal ligt buitenshuis, de oorzaak van de ruis vrijwel zeker ook. Er worden alleen kosten gerekend als binnenshuis (na het AOP) zaken veranderd moeten worden. Dat is hier niet aan de orde.

 

Vermoedelijk kunnen beide signaalproblemen opgelost worden bij de EV (eindversterker c.q. straatkast).

A&M
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe Bedankt voor de toelichting, ik begrijp hieruit dat de monteur niet binnen hoeft te komen? Anders moet ik hier even rekening mee houden ivm werk namelijk.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De monteur gaat in eerste instantie binnen meten bij het AOP. Hiervoor moet je dus wel thuis aanwezig zijn.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@A&M In dit geval komt de monteur wel binnen. Het is een storingsmonteur die alles voor je zal uitmeten, mocht het nodig zijn kan deze monteur ook een lijnmeting aanvragen voor buiten. Zoals @tobiastheebe aangeeft: ligt het probleem bij ons (signaal/aansluitpunt/modem) dan is het geheel op onze kosten. Mocht de storing worden veroorzaakt door eigen apparatuur kan daar wel een bijdrage worden gevraagd, maar dat betwijfel ik in dit geval zeer 😉 

Uitgelicht topic