Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Vorige week een nieuw modem ontvangen. Smart wifi.
Vanaf de installatie van het modem is mijn internetsnelheid naar 200mbps gezakt terwijl ik een 600mbps abbo heb.
Verder krijg ik geen vpn meer opgezet naar mijn werk, die ik wel nodig heb.
Ik heb deco m9plus aan het modem gekoppeld, staat nu op ap.
Plus ik heb poort 500 en 4500 geforward op het modem, nog steeds niet mogelijk om een vpn op te zetten.
Via een mobiele hotspot kan ik gewoon een vpn opzetten.
Graag wat hulp
Welk SmartWifi modem heb je precies in huis? Dat staat onderop.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
in de downstream zijn fouten na rs te zien en in de upstream is het vermogen kritiek hoog
hoe zit het modem aangesloten kan je daar wat foto's van delen ?
Ik zie veel ruis op je modem en een lage binnenkomende signaalsterkte en te hoge signaalsterkte van het modem richting Ziggo, dus ergens zit een hoge weerstand.
Op het oog zien de aansluitingen er goed uit en is een monteur diegene die kan meten waar de oorzaak van het probleem zich bevindt.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
Als portforward van poort 500 en 4500 bedoeld zijn voor VPN naar het bedrijf, is dat overbodig en kan je die weer verwijderen. Portforward doe je als je vanaf het internet naar binnen wil naar een eigen server. Portforward is niet nodig als je vanaf je VPN client naar de VPN server van het bedrijf verbinding wil maken.
@Bert, de kabel achter op de splitter laat veel koper zien is dat de juiste manier van aansluiten?
Als aanvulling: zojuist verbinding gemaakt via een mobiele hotspot met de vpn van mijn werk, geen probleem met connectie op te zetten. Als ik dan overschakel, na dat de vpn connectie is gemaakt, naar mijn wifi. Blijft de vpn actief en verbonden. Erg vreemd dit allemaal.
Hallo @els.h
Welkom bij de Ziggo Community! Ik zie dat je problemen hebt met de VPN verbinding sinds je dat je het nieuwe Sagemcom modem hebt gekregen. Het kan best zijn dat je nadat je het nieuwe modem hebt gekregen je ook bent overgezet naar een Full Dual Stack verbinding en daarbij dus een IPv4 en een IPv6 adres hebt gekregen. Daardoor kan het ook zijn dat je VPN probeert te verbinden via IPv6 maar dat dit niet lukt omdat de VPN dit niet kan.
Wat je kunt proberen is het IPv6 protocol uit te zetten in de netwerk adapter van je laptop. Mocht je niet helemaal weten hoe je daar komt, Google het dan als onderstaande niet helpt
Voor Windows-gebruikers
1. Klik op het Windows Start-menu, typ ncpa.cpL in de zoekbalk en druk vervolgens op Enter op uw toetsenbord. Hierdoor wordt het venster Netwerkverbindingen geopend.
2. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u wilt wijzigen en selecteer Eigenschappen.
OPMERKING: In sommige gevallen moet u een beheerderswachtwoord of bevestiging ingeven. In dat geval geeft u gewoon het wachtwoord of de bevestiging in.
3. Onder Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig op het tabblad Netwerken: zorg dat het vakje naast Internetprotocol Versie 6 NIET aangevinkt is.
4. Klik op OK om de wijzigingen op te slaan en probeer hiernaar nog eens met de VPN te verbinden.
Verder heb ik je verbinding er nog even bij gepakt, ook naar aanleiding van de foto's die je stuurde. Het AOP is verouderd en zullen we moeten vervangen, ook dat de splitter niet direct op het AOP zit aangesloten kan zorgen voor instraling gezien de aansluiting aan de kant van de splitter niet geheel is afgesloten. Ik ga hiervoor ook even telefonisch contact met je opnemen om dit kort te sluiten. No pun intended 😄
Je kan natuurlijk ook op het werk vragen of ze de VPN server niet alleen via het IPv4 adres maar ook achter het IPv6 adres van het bedrijf beschikbaar maken.
@Rob L instructies doorgevoerd. Helaas is het uitzetten van ipv6 ook geen oplossing. Ik krijg geen authenticatie opgezet via vpn. Systeembeheer op het werk geeft aan dat daar nog alles oke staat
@Rob L zag dat mijn modem een herstart heeft gemaakt. In de bijlage de netwerkhistorie, ik zie veel critical
Mijn abbo veranderd van max naar giga. Bekabeld rechtstreeks op het modem haal ik met pijn en moeite de 300mbps. Zijn er andere ingangen bij ziggo? Dit duurt me veel te lang, kan de hele week al niet op de vpn van het werk, te zwijgen over de snelheid. Kan ik mijn oude modem gewoon terugzetten?
@els.h Heeft Rob L je al gebeld?
Hij kan je op weg helpen met de vele mogelijkheden die hij heeft.
De foutcodes van je modem komen door de herstart, dan heeft het modem nog geen verbinding.
Nope, nog geen telefoontje gehad
Hallo @els.h
Ik ben momenteel nog bezig met het bellen van andere klanten, kunnen we een afspraak maken voor morgen ochtend?
Zou je mij in een privé bericht een telefoonnummer en tijdstip kunnen sturen waarop ik je kan bereiken, dan nemen we alles even door en kijken we of het opgelost kan worden.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...