Mijn ouders hebben een nieuw modem ontvangen. (Grijze smartwifi Sagem)
Ze hebben nu een Cisco model. Dat werkt eigenlijk prima en heb niet zoveel zin om die nieuwe aan te sluiten.
Klopt het nu dat je dit toch binnen 2 weken moet doen omdat anders de oude modem het niet meer doet of komen er eerst nog meerdere mails en brieven ? (en kan ik lekker nog even afwachten)
Groet, Richard.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag@Eddy ,
Daarnaast moet het AOP(DIO-01 of tras1000b) ook vervangen worden.Die is niet (goed) geschikt voor docsis 3.1.
De monteur kan dan direct een POA254 als eerste splitter plaatsen met nieuwe modemkabel en een POA-01-B als 2e splitter.Die zwarte TV kabel is eigenlijk ook aan vervanging toe.
Behalve als @rsmits1010 nog een XL heeft, dan werkt de POA254 niet.Maar ik raad dan aan die meteen ook te vervangen voor een next.
@rsmits1010 Heb je al een monteur besteld?
Hey @rsmits1010. Ik zie dar er overmorgen een monteur langskomt. Top, want dit was zeker nodig (zoals hier al genoemd werd). Hou je ons op de hoogte? :-).
hou er rekening mee dat op die oude kabel waar nu de connector met plastic kapje geen hirschmanstekker kan die monteurs plaatsen. de kabel is namelijk te dun. kabel vervangen is een optie of m zo blijven gebruiken als hij geen storing op je tv geeft (wat wel nadelig is voor je bhi)
Deze connector past misschien wel, maar daar ben ik niet zeker van: https://www.hornbach.nl/shop/TECHNETIX-Coax-IEC-connector-male-female-2-stuks/6784235/artikel.html
Die klem je namelijk met een schroef vast.
@Verwijderd accountdie zou wel kunnen inderdaad, maar monteurs hebben die niet
Die vangen ook graag signaal van buiten af.
@Gio2903 monteur heeft als goed is ook cons voor c18 kabel en als goed is ook f-con voor c18 verloopstuk er op en klaar.
Vrijdag komt de monteur inderdaad.
Ik laat de uitkomst nog even weten.
Monteur is langsgeweest en alles werkt nu prima met het nieuwe modem.
Hij heeft een nieuwe walloutlet gemaakt en daarna alles aangesloten.
Groet, Richard.
Dat is fantastisch nieuws @rsmits1010 ! Bedankt voor deze terugkoppeling!
bij mij ook je huidige modem werkt na 2 weken niet meer dus heb ik een nieuwe ontvangen ik had eerst die witte alles werkte perfect maar mijn schoonvader heft de zelfde witte modem en die word niet vervangen bijna even oud hoe kan dat???????
Hoi @rias ,
Een witte word alleen automatisch vervangen als er een capaciteitsprobleem in je wijk is.En dat is blijkbaar bij jou wel zo en bij je schoonvader (nog) niet.
Heb je de nieuwe al aangesloten?
Voor die is in ieder geval een modern AOP vereist.Kan je een foto maken van het AOP(coax aansluiting)?
Hoi @rias,
we kijken graag even met je mee, upload je een foto van het AOP als je onze hulp kan gebruiken? 😄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.