1
Vraag
2
Reacties
rsmits1010

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nieuw modem - moet deze persé gebruikt worden?

Mijn ouders hebben een nieuw modem ontvangen. (Grijze smartwifi Sagem)

Ze hebben nu een Cisco model. Dat werkt eigenlijk prima en heb niet zoveel zin om die nieuwe aan te sluiten.

Klopt het nu dat je dit toch binnen 2 weken moet doen omdat anders de oude modem het niet meer doet of komen er eerst nog meerdere mails en brieven ? (en kan ik lekker nog even afwachten)

Groet, Richard.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

binnen 14 dagen (soms zelfs eerder als je pech hebt) werkt het oude modem niet meer. de cisco's zijn oud en tonen regelmatig gebreken (wifi valt weg, vaste lijn ligt eruit etc), de wifi van een sagem is tov een oude cisco veel beter en stabieler. zeker installeren dus. mogelijk hebben je ouders een verouderde hoofdaansluiting, deze dient dan door een monteur vervangen te worden (kosteloos). plaats er even een foto van

Bekijk in context

rsmits1010
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Monteur is langsgeweest en alles werkt nu prima met het nieuwe modem.

Hij heeft een nieuwe walloutlet gemaakt en daarna alles aangesloten.

Groet, Richard.

Bekijk in context

32 Reacties 32
S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Ik zou maar doen, anders heb je straks geen internet meer.

1 keer zeggen lijkt mij  voldoende dat je het moet doen.

Aan de andere kant, probeer het eens. Dan weet je het.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@rsmits1010,

Als je het serienummer van het huidige modem in je profiel zet onder het kopje ''persoonlijke opmerkingen'' kan een moderator zorgen dat je huidige modem blijft werken.

Maar ik zou gewoon het nieuwe modem aansluiten, want je loop het risico dat er weer een nieuw modem word toegestuurd.Zou je wel een foto willen maken van het AOP?(ziggo coax aansluiting).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@rsmits1010 De oude modems worden vervangen, omdat deze uitgefaseerd worden vanwege de leeftijd en kom je niet ineens zonder internet zitten als die defect raakt en binnenkort worden er ook geen beveiligingsupdates meer uitgerold voor deze modems en zou je internet onveilig kunnen worden.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

binnen 14 dagen (soms zelfs eerder als je pech hebt) werkt het oude modem niet meer. de cisco's zijn oud en tonen regelmatig gebreken (wifi valt weg, vaste lijn ligt eruit etc), de wifi van een sagem is tov een oude cisco veel beter en stabieler. zeker installeren dus. mogelijk hebben je ouders een verouderde hoofdaansluiting, deze dient dan door een monteur vervangen te worden (kosteloos). plaats er even een foto van

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

@Verwijderd accounthet heractiveren van modems/routers doet ziggo niet meer.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat is jammer.Sinds wanneer @puppie ?

Ook niet in gebieden waar geen nijpende docsis 3.0 capaciteit is?

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

@Verwijderd accountkijk hier eens hier

Verwijderd account
Niet van toepassing

@puppie.

Ik heb helaas geen toegang tot dat platform...

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

eventueel kan je toegang vragen misschien aan @Paul of @Lycke hun beiden zijn een van de oprichters

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Hallo @rsmits1010 

 

Helaas heb je weinig keus. Dit oude modem zal worden gedeactiveerd binnen ongeveer veertien dagen. Heractiveren zal niet lukken. 
Het nieuwe modem aansluiten is je enige optie.

Lukt het zelf niet het werkend te krijgen, dat staat ook in de brief die jullie hebben is er vast een installatiemonteur te regelen. Neem daarvoor contact op met Ziggo.

Zelf eerst proberen, de handleiding wordt meegeleverd, heeft altijd mijn voorkeur.

 

gr. Eddy

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP,

Ik hoef niet persé toegang hoor, ik geloof jullie wel dat het oude modems niet meer te activeren zijn.Maar het verbaast mij wel een beetje, de klant mag m.i zelf weten of hij een oud modem met evt risico's wil houden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat mogen klanten niet het is ziggo hun netwerk en hun zijn ook de eigenaar van de modems/achterliggend netwerk

 

dus als ziggo er voor kiest om oude modem's niet meer te ondersteunen heb je als klant zijnde als je niet gebruikt maakt van eigen modem toch echt pech

 

 

sterker nog mocht je gebruik maken van een oud modem waardoor er instraling komt op het netwerk krijg je toch ook echt in een later stadium een monteur/brief aan huis zodat het euvel verplicht wordt opgelost anders wordt je afgesloten

Verwijderd account
Niet van toepassing

oh ok @MR_CHIP .

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

sorry btw als het wat aanvallend overkwam dat was echt niet mijn bedoeling meer een beetje uitleg over hoe het werkt in de praktijk 🤗

Verwijderd account
Niet van toepassing

Maakt niet uit hoor @MR_CHIP 😁

rsmits1010
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ja, ze kreeg nu ook een SMS dat ze de nieuwe apparatuur moet aansluiten, dus ik ga aan de bak.

Ik zal even kijken of de aansluiting correct is, anders plaats ik even een foto ervan.

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

suc6 en we lezen het wel als het niet goed mocht gaan.
Let op dat het modem soms wel 15 minuten nodig heeft om helemaal door te starten.

rsmits1010
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik zie dat de aansluiting niet overeenkomt met de tekeningen in de handleiding.

Monteur nodig ?

Ik zet de foto hierbij.

PXL_20221101_221746131.MP.jpg

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Ja daar is werk vereist. Die connector kan werkelijk niet meer. Een goede vervanger is de haakse hirschman stekker en die aansluiting lijkt me een umu die is verouderd en moet worden vervangen. 
Het vervangen van de umu zal vermoedelijk kosteloos kunnen gebeuren de foute stekker zal dan voor uw rekening zijn. Ik zou die zelf even aan pakken. Vindt u elders in huis nog van die oude stekkers zou ik die zeker ook vervangen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic