Wesley2

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuw modem downstream/upstream gegevens.

goedenacht, ik heb het internet pakket max (en wil upgrade naar giga waarschijnlijk)

 

Hierbij heb ik afgelopen dagen een upgrade van het witte smart wifi modem gekregen naar het zwarte, wat mij opviel is dat mijn ping een tikkeltje hoger ligt van 11/13 naar 15/17 met ping 8.8.8.8.

 

hierbij mijn vraag of mijn downstream/upstream goed zijn en de rs fouten. Het modem zit rechtstreeks verbonden met het aop.

 

Met een aop splitter word de downstream verlaagd naar 4 dbmv maar de upstream verhoogd  naar 48 dbmv wat raden jullie aan rechtstreeks op het aop of met de splitter?

 

Mijn speedtest en Bufferbloat test staat ook bij de afbeeldingen.

 

Met vriendelijke groet 

 

Wesley

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Fouten na RS zouden vrijwel 0 moeten zijn.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Wesley2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het aop is ook max 3.5 jaar oud toen is ziggo pas aangesloten op dit huis, alleen zit wel het kastje erg los aan de muur.

 

Nu zijn de rs  fouten vrijwel 0 

 

Het modem staat in een kast

 

Alleen zijn mijn downstream waardes en upstream waardes ok? Of kan ik beter de splitter er tussen duwen zodat de downstream van 8/9  naar 4dbmv gaat  de upstream van 44 naar 47. Ik vind het namelijk vrij appart dat ik met het nieuwe modem een hogere ping heb dan met het oude modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En hoe is je Bufferbloat nu?

 

Er komen in het netwerk nog wel verbeteringen aan voor deze modems met Docsis 3.1.

Wesley2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bufferbloat is nu een stuk beter.

 

Maar hoe raad u aan met splitter van 8/9 dnmv naar 4dbmv gaan en van upstream 43 naar 48 dbmv gaan of gewoon zonder splitter?

 

Ik vind het voornamelijk vervelend dat mijn ping een stuk hoger ligt met het nieuwe modem.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met of zonder splitter blijven de waarden binnen de normaalwaarden.

Kies wat je de beste ervaring oplevert.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Wesley2 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen heb je naar aanleiding van je vraag al de nodige adviezen gekregen van onze expert @Bert. Is het aan de hand van de gegeven adviezen gelukt om het op te lossen? 

Uitgelicht topic