Ik heb mijn nieuwe modem geinstaleerd wat het ook gelijk goed deed. Alleen toen ik mijn smart wifi pods in de app wou installeren lukte het me niet om het modem te vinden. Heb de app opnieuw geinstalleerd en het modem opnieuw opgestart maar het wil niet lukken. Enige idee wat het probleem is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Daas0097 🙂
Bij deze heb ik de monteur voor je ingepland, hij komt komende maandag 21 maart al langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk wijzigen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken) We horen graag van je hoe het is gegaan op het moment dat de monteur langs is geweest en voor nu: Geniet van je weekend!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het oude modem en de pods moeten uit de SmartWifi app gehaald worden.
Voor zover ik weet kan een Ziggo moderator dit doen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Hallo @Daas0097 , welkom op onze Community. Wat leuk dat je ons hebt gevonden wanneer je tegen dit probleem aanloopt.
Soms kan het even duren voordat de pods en je modem elkaar vinden in de app.
Voor de zekerheid heb ik ook even op afstand meegekeken en ik kan op dit moment je nieuwe modem ook nog niet benaderen in het pods programma.
Dus waarschijnlijk is de administratieve wijziging nog niet volledig afgerond. Zou je het in de loop van de avond nog een keer willen proberen?
Hallo Meindert, kan je mijn modem nu wel terugvinden? Het lukt nog steeds niet namelijk.
Hallo meindert,
Wacht het antwoord nog steeds af...
Hi @Daas0097. Balen dat het nog altijd niet lukt om het modem te vinden en de Pods te installeren. Ik heb gekeken en ook hier valt het modem nog altijd niet terug te vinden, er gaat dus iets anders mis.
Zou je willen proberen een factory reset door te voeren op je modem met behulp van de kleine reset knop op de achterzijde van het modem? Dit zorgt ervoor dat het modem teruggaat naar de fabrieksinstellingen. Let wel: hiermee gaan alle instellingen weer naar de 'default settings'. De fabrieksinstellingen herstel je door de kleine reset knop 30 seconden ingedrukt te houden met bijvoorbeeld een saté prikker. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.
Werkt dit niet, kan je dan aangeven hoe de aansluitsituatie (eventueel met foto's) er bij jou uitziet? Je maakt verder geen gebruik van een actieve VPN-verbinding of van Antivirus /Firewall software? Zo wel, wil ik je vragen die tijdelijk uit te schakelen.
Heb het geprobeerd wil helaas nog niet lukken. Zoals ik eerder zei is een nieuw modem dus wellicht dat het oude modem uit de app gehaald moet worden?
@Daas0097 Blijf SVP in je eigen topic reageren, een nieuw topic veroorzaakt verwarring als alles dubbel gevraagd gaat worden en/of acties dubbel uitgevoerd gaan worden.
Vandaag komt een Ziggo moderator in dit topic om je verder te helpen.
Normaal gezien zou een fabrieksreset van het modem en vervolgens het opnieuw instellen van de Smart Wifi app voldoende moeten zijn. Zou het oude modem uit de app gehaald moeten worden, dan zou je ook een oud modem moeten zien in de app en niet compleet vast moeten lopen.
Even een dubbele check, je hebt die fabrieksreset uitgevoerd volgens deze stappen en vervolgens de app opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, kan je dan antwoord geven op de andere eerder gestelde vragen? Hoe meer informatie wij hebben, hoe beter we je kunnen helpen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. 🙂
Ik heb alle stappen doorlopen en maak geen gebruik van vpn/antivirus
In mijn app zie ik nog steeds een modem en 2 wifipods die gezocht worden. Maar kan niks gevonden worden
@Daas0097 top dat je dit al hebt gecheckt. Zodra je tijd hebt om een foto te maken en plaatsen, zien we die ook graag verschijnen om je weer verder te helpen.
Zijn dit genoeg foto's of zijn er nog meer nodig? Wacht de reactie af
Hey @Daas0097. De foto's zijn in principe voldoende zo, al zou je eventueel nog een close-up mogen delen van de hoofdaansluiting zelf. Welk type dat is, kan ik vanuit de foto's namelijk niet opmaken. Hiervoor kan je dan het beste de coax-kabels en splitter even loshalen voor het maken van de foto. Van wat ik kan zien, lijkt de aansluiting in ieder geval wel wat ouder.
Kijken wij in onze 'uitlees systemen' dan valt de data van het modem ook niet fatsoenlijk binnen te halen. Andere modems in de omgeving vallen wel gewoon uit te lezen, vandaar dat we nu denken aan een signaalprobleem of defect in de apparatuur. Mijn advies hiervoor zou zijn om een monteur in te plannen, welke op locatie het probleem komt bekijken en natuurlijk oplossen. Hiervoor gelden onze standaard monteursvoorwaarden. Storingen veroorzaakt door ons signaal, onze apparatuur of onze hoofdaansluiting zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. Zal ik een monteur voor je inplannen? 🙂 Ik hoor het graag van je, dan kom ik in actie.
Hey Monica, ik krijg gelukkig goed bereik vanaf mijn modem. Het probleem alleen is dat hij hem niet kan vinden in de app. Een monteur lijkt mij niet nodig hiervoor. Misschien even kijken naar de reactie van Bert? Klopt het dat het oude modem uit de app moet worden gehaald? Het gaat hier namelijk om een nieuw modem dat ik opgestuurd heb gekregen.
@Daas0097, zoals gister aangegeven:
Normaal gezien zou een fabrieksreset van het modem en vervolgens het opnieuw instellen van de Smart Wifi app voldoende moeten zijn. Zou het oude modem uit de app gehaald moeten worden, dan zou je ook een oud modem moeten zien in de app en niet compleet vast moeten lopen.
Je modem valt in het 'pods programma' niet te bereiken, je modem valt in de uitlees systemen niet uit te lezen. Met andere woorden, hij haalt aan deze kant geen signaalwaardes van jouw modem binnen terwijl bij de andere modems bij jou in de wijk de signalen wel uit te lezen vallen. Dit wijst dus op een signaalprobleem, of op een defect. Dit is waarom een monteursafspraak wat ons betreft de juiste vervolgstap is.
Hey Monica, heb ik nog recht op een installatie monteur? Omdat ik een nieuw modem heb opgestuurd gekregen? Zo ja zou ik die graag willen inplannen
?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.