1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Daas0097

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuw modem connect niet met smart wifi app

Ik heb mijn nieuwe modem geinstaleerd wat het ook gelijk goed deed. Alleen toen ik mijn smart wifi pods in de app wou installeren lukte het me niet om het modem te vinden. Heb de app opnieuw geinstalleerd en het modem opnieuw opgestart maar het wil niet lukken. Enige idee wat het probleem is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5778Posts
  • 601Oplossingen
  • 3453Likes

Goedemorgen @Daas0097 🙂 

Bij deze heb ik de monteur voor je ingepland, hij komt komende maandag 21 maart al langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk wijzigen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken) We horen graag van je hoe het is gegaan op het moment dat de monteur langs is geweest en voor nu: Geniet van je weekend!

Bekijk in context

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78697Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Het oude modem en de pods moeten uit de SmartWifi app gehaald worden.

Voor zover ik weet kan een Ziggo moderator dit doen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Hallo @Daas0097 , welkom op onze Community. Wat leuk dat je ons hebt gevonden wanneer je tegen dit probleem aanloopt.
Soms kan het even duren voordat de pods en je modem elkaar vinden in de app.

Voor de zekerheid heb ik ook even op afstand meegekeken en ik kan op dit moment je nieuwe modem ook nog niet benaderen in het pods programma.
Dus waarschijnlijk is de administratieve wijziging nog niet volledig afgerond. Zou je het in de loop van de avond nog een keer willen proberen? 

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Meindert, kan je mijn modem nu wel terugvinden? Het lukt nog steeds niet namelijk.

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo meindert,

Wacht het antwoord nog steeds af...

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Daas0097. Balen dat het nog altijd niet lukt om het modem te vinden en de Pods te installeren. Ik heb gekeken en ook hier valt het modem nog altijd niet terug te vinden, er gaat dus iets anders mis. 

Zou je willen proberen een factory reset door te voeren op je modem met behulp van de kleine reset knop op de achterzijde van het modem? Dit zorgt ervoor dat het modem teruggaat naar de fabrieksinstellingen. Let wel: hiermee gaan alle instellingen weer naar de 'default settings'. De fabrieksinstellingen herstel je door de kleine reset knop 30 seconden ingedrukt te houden met bijvoorbeeld een saté prikker. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

 

Werkt dit niet, kan je dan aangeven hoe de aansluitsituatie (eventueel met foto's) er bij jou uitziet? Je maakt verder geen gebruik van een actieve VPN-verbinding of van Antivirus /Firewall software? Zo wel, wil ik je vragen die tijdelijk uit te schakelen. 

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb het geprobeerd wil helaas nog niet lukken. Zoals ik eerder zei is een nieuw modem dus wellicht dat het oude modem uit de app gehaald moet worden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78697Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

@Daas0097 Blijf SVP in je eigen topic reageren, een nieuw topic veroorzaakt verwarring als alles dubbel gevraagd gaat worden en/of acties dubbel uitgevoerd gaan worden.

 

Vandaag komt een Ziggo moderator in dit topic om je verder te helpen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Normaal gezien zou een fabrieksreset van het modem en vervolgens het opnieuw instellen van de Smart Wifi app voldoende moeten zijn. Zou het oude modem uit de app gehaald moeten worden, dan zou je ook een oud modem moeten zien in de app en niet compleet vast moeten lopen. 

 

Even een dubbele check, je hebt die fabrieksreset uitgevoerd volgens deze stappen en vervolgens de app opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, kan je dan antwoord geven op de andere eerder gestelde vragen? Hoe meer informatie wij hebben, hoe beter we je kunnen helpen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. 🙂 

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alle stappen doorlopen en maak geen gebruik van vpn/antivirus

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In mijn app zie ik nog steeds een modem en 2 wifipods die gezocht worden. Maar kan niks gevonden worden 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

@Daas0097 top dat je dit al hebt gecheckt. Zodra je tijd hebt om een foto te maken en plaatsen, zien we die ook graag verschijnen om je weer verder te helpen. 

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

16474354949648991291247682628558.jpg

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

16474355945082369301478311095958.jpg

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zijn dit genoeg foto's of zijn er nog meer nodig? Wacht de reactie af

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Daas0097. De foto's zijn in principe voldoende zo, al zou je eventueel nog een close-up mogen delen van de hoofdaansluiting zelf. Welk type dat is, kan ik vanuit de foto's namelijk niet opmaken. Hiervoor kan je dan het beste de coax-kabels en splitter even loshalen voor het maken van de foto. Van wat ik kan zien, lijkt de aansluiting in ieder geval wel wat ouder. 

 

Kijken wij in onze 'uitlees systemen' dan valt de data van het modem ook niet fatsoenlijk binnen te halen. Andere modems in de omgeving vallen wel gewoon uit te lezen, vandaar dat we nu denken aan een signaalprobleem of defect in de apparatuur. Mijn advies hiervoor zou zijn om een monteur in te plannen, welke op locatie het probleem komt bekijken en natuurlijk oplossen. Hiervoor gelden onze standaard monteursvoorwaarden. Storingen veroorzaakt door ons signaal, onze apparatuur of onze hoofdaansluiting zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. Zal ik een monteur voor je inplannen? 🙂 Ik hoor het graag van je, dan kom ik in actie. 

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Monica, ik krijg gelukkig goed bereik vanaf mijn modem. Het probleem alleen is dat hij hem niet kan vinden in de app. Een monteur lijkt mij niet nodig hiervoor. Misschien even kijken naar de reactie van Bert? Klopt het dat het oude modem uit de app moet worden gehaald? Het gaat hier namelijk om een nieuw modem dat ik opgestuurd heb gekregen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

@Daas0097, zoals gister aangegeven: 

Normaal gezien zou een fabrieksreset van het modem en vervolgens het opnieuw instellen van de Smart Wifi app voldoende moeten zijn. Zou het oude modem uit de app gehaald moeten worden, dan zou je ook een oud modem moeten zien in de app en niet compleet vast moeten lopen. 

Je modem valt in het 'pods programma' niet te bereiken, je modem valt in de uitlees systemen niet uit te lezen. Met andere woorden, hij haalt aan deze kant geen signaalwaardes van jouw modem binnen terwijl bij de andere modems bij jou in de wijk de signalen wel uit te lezen vallen. Dit wijst dus op een signaalprobleem, of op een defect. Dit is waarom een monteursafspraak wat ons betreft de juiste vervolgstap is. 

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Monica, heb ik nog recht op een installatie monteur? Omdat ik een nieuw modem heb opgestuurd gekregen? Zo ja zou ik die graag willen inplannen

Daas0097
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

?