1
Vraag
2
Reacties
Sander6

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw modem aanvragen

Hallo,

 

Ik heb een Ubee EWV3200.

Dit is een oud model volgensmij hebben we hem al 5 jaar maar dat weet ik niet zeker.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een nieuw modem te ontvangen en of hier extra kosten mee  verbonden zijn?

Mischien wordt het internet boven dan beter ik hoor graag van jullie terug!

 

Sander

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @Sander6! Nog van harte welkom hier op de Ziggo Community. Mijn excuses voor de ietwat late reactie 😉

Het type modem dat je hebt is inderdaad al een oudje en die kan kosteloos vervangen worden door een SmartWifi modem. Ik bestel dit modem direct voor je samen met een nieuwe splitter en modemkabel. Dit alles is kosteloos 🙂 Per mail ontvang je een Track & Trace code van PostNL zodra het modem in het sorteerproces zit. Let wel: de splitter en modemkabel worden los van het modem geleverd per brievenbuspost en kunnen er eerder of later dan het modem zijn.

 

Houd je ons op de hoogte hier en laat je weten of het installeren is gelukt en alles naar behoren werkt? Alvast bedankt!

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De EVW3200 is inmiddels circa 10 jaar oud.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen. Voor betere Wi-Fi-dekking in en om huis kun je daarbij een of meerdere SmartWifi pods huren.

Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal voldoen voor een nieuw modem:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Sander6
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Splitters of signaal verserkers hebben we niet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream vertoont vrij veel CER (RS errors), mogelijk door instraling van 4G en/of 5G.

 

Het AOP is eerder al vervangen, dat is positief. Alleen de splitter (POA-3IEC-NL) is niet meer gangbaar door het stoppen van analoge radio, deze dient te worden vervangen door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Dit aansluitmateriaal kan kosteloos toegestuurd worden.

Sander6
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als het kosteloos toegestuurd kan worden zou het altijd welkom zijn.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag @Sander6! Nog van harte welkom hier op de Ziggo Community. Mijn excuses voor de ietwat late reactie 😉

Het type modem dat je hebt is inderdaad al een oudje en die kan kosteloos vervangen worden door een SmartWifi modem. Ik bestel dit modem direct voor je samen met een nieuwe splitter en modemkabel. Dit alles is kosteloos 🙂 Per mail ontvang je een Track & Trace code van PostNL zodra het modem in het sorteerproces zit. Let wel: de splitter en modemkabel worden los van het modem geleverd per brievenbuspost en kunnen er eerder of later dan het modem zijn.

 

Houd je ons op de hoogte hier en laat je weten of het installeren is gelukt en alles naar behoren werkt? Alvast bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic