1
Vraag
2
Reacties
Adam.Aks

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw modem aanvragen

Hallo,

 

Ik heb een Ube 321B.

Volgens mij is dit een verouderd model, want heb ik al een aantal jaren.

Is het mogelijk een nieuw modem te ontvangen en zo ja, zijn hier kosten aan verbonden?

Misschien dat mijn internet signaal dan wat beter wordt.

Als ik mijn vraag ergens anders moet stellen hoor ik het graag!

 

Bedankt!

Adam

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Geen probleem. Het aftakelement UMU-1006 is overbodig, verouderd en levert een hoge demping van 10 dB op, dit verklaart de zwakke downstream volledig. Met een IEC/F-kabel (groene en rode stekker) kan het modem direct op het (nieuwe) AOP worden aangesloten.

 

Ik heb het volgende aan Ziggo gevraagd, dit alles is kosteloos:

 

  • Monteursafspraak inplannen voor vervangen AOP (hoofdaansluiting).
  • Toesturen nieuwe modemrouter.
  • Toesturen IEC/F-kabel.

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, kosteloos) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

JeffvE

Level 10
  • 363Posts
  • 13Oplossingen
  • 84Likes

Hi Adam, Welkom op de Ziggo Community!

 

De Ubee321 is inderdaad al een ouder type modem, het zou dan ook geen probleem mogen zijn om dit modem te vervangen door een nieuwere versie.

 

Een van de Ziggo mods kan je hierbij perfect helpen, deze reageren normaal binnen enkele dagen.

Wel is de vraag of je nog wel even zo vriendelijk willen zijn om je profielgegevens compleet te maken?

Dit helpt ze al enorm vooruit met de benodigde administratie.

 

Bovendien zou het handig zijn om een foto van de hoofdaansluiting (De eerste plaats in huis waar de groene Ziggo kabel binnenkomt) te plaatsen. Dit om te beoordelen of er eventueel nog een verouderde hoofdaansluiting, bekabeling of splitters aanwezig zijn die niet meer toekomstproof zijn en aan vervanging toe zijn.

Adam.Aks
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier zijn de foto's. 

Screenshot_2022-03-08-19-37-18-817_com.android.chrome.jpg

IMG_20220308_193247.jpg

IMG_20220308_193239.jpg

   

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De gevraagde gegevens zijn de downstream en upstream, zie mijn vorige reactie voor een link met instructies.

 

De foto toont een zeer verouderde TV/R-einddoos, deze moet vervangen worden door een hedendaags AOP (btv 01-SET/UPC), hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

Adam.Aks
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

AdamAks_0-1646765825752.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream is zwak.

 

Zou je ook een foto kunnen plaatsen van de splitter/versterker waarop modem en TV/decoder zijn aangesloten?

Adam.Aks
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij gebruiken geen tv/decoder omdat we niet uit nederland komen maar uit het buiteland. Dus mij moeder gebruik andere decoder 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Helder, ik werd in de verwarring gebracht door je profiel ('TV apparatuur: Mediabox of CI+'). Kijken jullie TV via internet/satelliet?

 

De modemrouter is dus direct op de contactdoos aangesloten met de witte kabel?

Adam.Aks
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik was echter vergeten dat we hebben gesplitst. Sorry!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Geen probleem. Het aftakelement UMU-1006 is overbodig, verouderd en levert een hoge demping van 10 dB op, dit verklaart de zwakke downstream volledig. Met een IEC/F-kabel (groene en rode stekker) kan het modem direct op het (nieuwe) AOP worden aangesloten.

 

Ik heb het volgende aan Ziggo gevraagd, dit alles is kosteloos:

 

  • Monteursafspraak inplannen voor vervangen AOP (hoofdaansluiting).
  • Toesturen nieuwe modemrouter.
  • Toesturen IEC/F-kabel.
Adam.Aks
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt! 

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Adam.Aks! Welkom op de Ziggo Community! 

Goed dat je je vraag hier stelt! Fijn dat je goed bent geholpen door @tobiastheebe 🙂 

Het nieuwe modem en de coaxkabel zijn besteld. De monteur is ingepland voor 11 maart tussen 08.00 en 13.00 uur. 
Mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak altijd verplaatsten in Mijn Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic