Nieuw modem geinstalleerd nu zie ik mijn tv en reciever niet meer in het netwerk. Gebruik de computer als op slag voor mijn muziek. Speel beneden in de woonkamer alles af. Kon altijd op mijn tv scherm kiezen dat werkt nu niet meer. Nieuwe kabels cat 6 gebruikt. Tevens heb ik nieuwe next geplaatst. Hoe los ik dit op? Ben niet thuis in netwerken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb er een nieuwe switch van TP Link tussen gezet en het werkt weer als vanouds.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @wvantooren
Ik begrijp dat je alleen het modem hebt vervangen en dat er verder niets is veranderd in je netwerk? Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: je TV, receiver en Mediabox Next zijn met netwerkkabels aangesloten en zijn ze rechtstreeks op het modem aangesloten of zitten er nog switches tussen?
De Mediabox Next is ook rechtstreeks (dus zonder signaalversterker) aangesloten op de Ziggo aansluiting (AOP)?
Ga in de netwerk instellingen op de tv en in de receiver controleren of deze een fixed ip adres hebben. Zo ja, zet deze instellingen dan op DHCP. Als het goed is krijgen de tv en receiver een ip adres van je nieuwe modem en worden beschikbaar in je netwerk. Als het al op DHCP staat moet het herstarten van de tv en receiver beide een (nieuwe) ip adres geven.
Als de tv en receiver draadloos via wifi aangesloten zijn, zullen deze aangepast moeten worden naar de wifi ssid naam van je nieuwe modem.
@wvantooren ik had begrepen dat je nieuwe Cat.6 netwerkkabels had aangelegd en dat je daar óók de Next en andere apparatuur op had aangesloten. Het mag duidelijk zijn dat je verbinding via netwerkkabels voor een strakkere verbinding zorgt dan via een draadloosnetwerk.
Wat ook valt te proberen is via het menu van het modem de netwerknaam en wachtwoord veranderen in de namen die in je vorige modem hebben gestaan. Als dat werkt hoef je niet alle apparatuur opnieuw in te stellen.
Dit gaat mij boven de pet. De vorige keer toen ik het technicolor modem heb ik de kabels erin gestoken en alles werkte goed en nu werkt het niet.
dit zie ik bij netwerk
de tv en next zitten op een switch
@wvantooren Heb je de switch al een keer 30 seconden van de stroom gehad voor een verse netwerk start?
Heb de stekker eruit gehad gedurende 1 uur geen resultaat.
Welke switch heb je precies?
Nieuwe onderdelen in netwerken is soms lastig, ik loste dat vaak op door alles van de stroom te halen en het modem als eerste weer aanzetten en als die opgestart is het volgende apparaat, de switch, aan de beurt om helemaal op te starten en dan als laatste de rest van de apparatuur.
de switch is een Cisco linksys 2000
@wvantooren dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik las switch en volgens mij is een Cisco linksys 2000 een router. Geeft niks, als het spul maar werkt.
De switch is geen switch, maar een router en ik vermoed dat die in een andere IP range IP adressen uitgeeft, waardoor de apparaten elkaar niet meer kunnen zien.
Kun je de router in bridge zetten?
Dan krijgt alles van het modem een IP adres in dezelfde IP range.
Dit klinkt net als russisch voor mij heb daar geen kaas van gegeten. Niemand in de buurt van Breda die me daarbij kan helpen?
Ik heb er een nieuwe switch van TP Link tussen gezet en het werkt weer als vanouds.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.