1
Vraag
2
Reacties
wvantooren

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Nieuw modem: TV & Receiver niet zichtbaar in netwerk

Nieuw modem geinstalleerd nu zie ik mijn tv en reciever niet meer in het netwerk. Gebruik de computer als op slag voor mijn muziek. Speel beneden in de woonkamer alles af. Kon altijd op mijn tv scherm kiezen dat werkt nu niet meer. Nieuwe kabels cat 6 gebruikt. Tevens heb ik nieuwe next geplaatst. Hoe los ik dit op? Ben niet thuis in netwerken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb er een nieuwe switch van TP Link tussen gezet en het werkt weer als vanouds.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @wvantooren 

Ik begrijp dat je alleen het modem hebt vervangen en dat er verder niets is veranderd in je netwerk? Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: je TV, receiver en Mediabox Next zijn met netwerkkabels aangesloten en zijn ze rechtstreeks op het modem aangesloten of zitten er nog switches tussen?

De Mediabox Next is ook rechtstreeks (dus zonder signaalversterker) aangesloten op de Ziggo aansluiting (AOP)? 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Ga in de netwerk instellingen op de tv en in de receiver controleren of deze een fixed ip adres hebben. Zo ja, zet deze instellingen dan op DHCP. Als het goed is krijgen de tv en receiver een ip adres van je nieuwe modem en worden beschikbaar in je netwerk. Als het al op DHCP staat moet het herstarten van de tv en receiver beide een (nieuwe) ip adres geven. 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als de tv en receiver draadloos via wifi aangesloten zijn, zullen deze aangepast moeten worden naar de wifi ssid naam van je nieuwe modem.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@wvantooren ik had begrepen dat je nieuwe Cat.6 netwerkkabels had aangelegd en dat je daar óók de Next en andere apparatuur op had aangesloten. Het mag duidelijk zijn dat je verbinding via netwerkkabels voor een strakkere verbinding zorgt dan via een draadloosnetwerk.

Wat ook valt te proberen is via het menu van het modem de netwerknaam en wachtwoord veranderen in de namen die in je vorige modem hebben gestaan. Als dat werkt hoef je niet alle apparatuur opnieuw in te stellen.

wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dit gaat mij boven de pet. De vorige keer toen ik het technicolor modem heb ik de kabels erin gestoken en alles werkte goed en nu werkt het niet.

 

wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

dit zie ik bij netwerk

wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

de tv en next zitten op een switch

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wvantooren Heb je de switch al een keer 30 seconden van de stroom gehad voor een verse netwerk start?

wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Heb de stekker eruit gehad gedurende 1 uur geen resultaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke switch heb je precies?

Nieuwe onderdelen in netwerken is soms lastig, ik loste dat vaak op door alles van de stroom te halen en het modem als eerste weer aanzetten en als die opgestart is het volgende apparaat, de switch, aan de beurt om helemaal op te starten en dan als laatste de rest van de apparatuur.

wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

de switch is een Cisco linksys 2000

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@wvantooren dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik las switch en volgens mij is een Cisco linksys 2000 een router. Geeft niks, als het spul maar werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De switch is geen switch, maar een router en ik vermoed dat die in een andere IP range IP adressen uitgeeft, waardoor de apparaten elkaar niet meer kunnen zien.

 

Kun je de router in bridge zetten?

Dan krijgt alles van het modem een IP adres in dezelfde IP range.

wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dit klinkt net als russisch voor mij heb daar geen kaas van gegeten. Niemand in de buurt van Breda die me daarbij kan helpen?

wvantooren
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb er een nieuwe switch van TP Link tussen gezet en het werkt weer als vanouds.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic