Vraag
Reacties
Oplossing
henk-edo
Level 1

Nieuw ip adres gekregen

Ik heb een nieuw ip adres gekregen dat hoort bij de plaats Roosendaal (terwijl ik toch echt in Stadskanaal woon)

Hoe kan dit?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De geografische locatie die wordt getoond bij een IP-adres is een grove schatting. Er zijn verschillende databases die IP-adressen koppelen aan geografische locaties, in werkelijkheid worden subnets echter willekeurig gebruikt. Daardoor is het ook mogelijk dat een nieuw ontvangen IP-adres onderdeel is van een geheel ander subnet, ook al is de geografische locatie niet veranderd. Elke database kan dus een andere locatie gekoppeld hebben aan een bepaald IP-adres/subnet. De plaats die wordt getoond voor een bepaald IP-adres heeft weinig waarde, het land is meestal wel accuraat, maar ook dat is niet altijd het geval, bijvoorbeeld bij VPN.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De geografische locatie die wordt getoond bij een IP-adres is een grove schatting. Er zijn verschillende databases die IP-adressen koppelen aan geografische locaties, in werkelijkheid worden subnets echter willekeurig gebruikt. Daardoor is het ook mogelijk dat een nieuw ontvangen IP-adres onderdeel is van een geheel ander subnet, ook al is de geografische locatie niet veranderd. Elke database kan dus een andere locatie gekoppeld hebben aan een bepaald IP-adres/subnet. De plaats die wordt getoond voor een bepaald IP-adres heeft weinig waarde, het land is meestal wel accuraat, maar ook dat is niet altijd het geval, bijvoorbeeld bij VPN.

0 Kudos
Ga naar reactie
Marnick.F
Level 2

Mogelijk heb je een IP adres gehad die eerder op een andere locatie zat.

0 Kudos
Marnick.F
Level 2

Overigens komt dat vanzelf weer goed, de locatie van het ip adres wordt bepaald door waar die het meest wordt gebruikt, dus dat ip adres zal langere tijd in Roosendaal gebruikt zijn, na een tijdje zal die locatie ook veranderen naar jouw woonplaats, en zoals hierboven genoemd heeft het verder geen impact.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik woon, volgens het internet, in Zwolle, Breda, Oosterhout, mijn eigen woonplaats staat er nog niet bij.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als ik op deze site mijn IPv4-adres opzoek, dan is voor 2 van de 7 databases de locatie correct.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@tobiastheebe Leuke site: Oisterwijk Stampersgat Amsterdam Tilburg Roosendaal Zwolle