Vraag
Reacties
danielv
Level 1

Nieuw abonnement bij verhuizing, maar geen internet

Hallo,

Ik ben afgelopen weekend verhuisd en heb ruim voor de verhuisdatum (10 jan) met Ziggo gebeld. Mijn eerste insteek was om het abonnement op te zeggen omdat ik het vrij duur vond. Een vriendelijke Ziggo medewerker, want het gaat om verkoop/ verliezen van een klant, heeft mij overtuigd om te blijven door mij dezelfde voorwaarden te bieden als nieuwe klanten (6 maanden voor 40 euro, daarna normaal tarief). 

Toen ik op de verhuisdatum alles had aangesloten kreeg ik geen internet of TV. Het streepje onderaan het modem knippert continu groen. 

Ik heb toen eerst de technische dienst van Ziggo gebeld omdat ik dacht dat het hier lag. De medewerker vertelde me dat het kwam omdat mijn abonnement eerst opgezegd is en daarna opnieuw gestart is met de “nieuwe klant” voorwaarden. Dit zou worden tegengehouden door het systeem. Hij heeft mij doorverbonden met de administratie-afdeling. 

Hier heb ik iemand gesproken die ging bellen met iemand die het vervolgens kon regelen. Na 20 minuten in de wacht te hebben gezeten, werd de verbinding verbroken. 

Ik heb opnieuw gebeld en een medewerker ging het opnieuw uitzoeken. Dit kostte weer zo'n 40 minuten, maar ze kwam wel terug. Ze zei dat ik morgen (11 januari) zeker weten internet zou hebben en dat het geregeld was. 

Gister, 11 januari, had ik nog steeds geen internet. Ik heb meteen gebeld in de ochtend. Ook hier ging de medewerker weer ruim 20 minuten “overleggen” en kwam vervolgens terug om te vertellen dat het binnen 24 uur geregeld is en dat hij mij binnen 24 uur terug zou bellen. 

Het is nu 12 januari en ruim 24 uur later. Ik heb nog steeds geen internet. 

Ik heb ontzettende spijt dat ik bij Ziggo ben gebleven. Mijn ervaring tot nu toe is: als het werkt dan werkt het, maar als het niet werkt kunnen ze het niet oplossen. 

Ik moet thuiswerken en heb internet nodig. Die 50GB bundel die ik tijdelijk heb gekregen, vliegt er doorheen. 

Ik hoop dat iemand van Ziggo mij hier wel kan helpen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
7 Reacties 7
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @danielv,

Wat een soap is het geworden om zoiets relatiefs simpel als een verhuizing te bewerkstelligen, goed dat je hier even je verhaal doet.

Ik ben er aan deze kant ingedoken en zie inderdaad veel contact en veel onduidelijkheden. Laat ik beginnen met, ik hoop, het goede nieuws: Je verhuizing is aan onze kant volledig afgerond. Je apparatuur staat op dit moment actief op je nieuwe adres. Tevens zie ik dat er op 6 januari een monteur in de wijkkast is geweest die het signaal naar de woning heeft aangezet. Als je nu in Mijn Ziggo kijkt, zou daar het juiste adres moeten staan, klopt dat?

Tot zover alles goed, dan is nu de vraag: Waar gaat het dan mis? Ik zal eerlijk bekennen dat ik dat niet kan zien op dit moment, behalve dat het administratief dus klopt. De meest logische volgende stap is dan een monteursafspraak maken, die ter plaatse komt controleren wat er aan de hand is. Kun je voor de zekerheid nog eens een foto maken van het eerste aansluitpunt? En TV werkt in zijn geheel daar ook niet op begrijp ik?

Tot slot: 50GB kunnen we zo weer aanvoeren, dus laat maar weten wanneer je deze er doorheen hebt.

danielv
Level 1
Topicstarter

Hallo Alex,

Fijn dat je er naar kunt kijken. Zie onderstaande foto's voor de aansluitingen. Ik heb het ook zonder two-way splitter geprobeerd (dus alleen het modem aansluiten) en ook nog met een amplifier, maar niets werkt. De televisie werkt inderdaad ook niet. 

Het adres staan in “Mijn Ziggo” nu juist.  

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helder, dank je! Je hebt dus ook rechtstreeks op je AOP het modem aangesloten? Vanaf de groene (laatste foto) rechtstreeks je modem in? En TV werkt dus ook niet?

Meer kunnen we dan helaas al niet testen, als dat niet werkt. 

Ik heb voor je gecheckt wanneer de monteur kon komen en heb snel de enige mogelijkheid deze week alvast voor je geclaimed, dat is aanstaande vrijdag tussen 12:00 en 18:00 - gaat dat lukken? Ik ga morgenvroeg kijken of er één is uitgevallen voor een eerdere afspraak.

danielv
Level 1
Topicstarter

Ja heb het ook rechstreeks op het modem aangesloten.

Ik hoop eigenlijk dat het eerder kan dan vrijdag. Ik zit dan namelijk al lange tijd zonder internet en met online meetings is het 4G netwerk van mijn telefoon nou niet bepaald stabiel. 

Vrijdag van 12:00-18:00 kan ik wel, maar ik hoop dus echt dat het eerder kan. 

0 Kudos
danielv
Level 1
Topicstarter

@Alex Ziggo Ik kreeg gister een email dat er een afspraak ingepland was met een Ziggo monteur. Er stond ook bij dat het 50 euro kost. Ik neem aan dat dit een fout is en dat de monteur mij geen geld gaat kosten? 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @danielv,

Ik heb de afspraak alleen een dagdeel weten te verplaatsen. Onder het mom; elk stukje naar voren is meegenomen heb ik dit dan ook gedaan: Hij komt nu tussen 08:00 en 13:00, ik hoop dat het voor jou nog steeds probleem is.

Wat betreft de kosten zie ik dat je inmiddels ook een collega daarover hebt gesproken: De kosten worden standaard genoemd en worden in rekening gebracht op het moment dat er bij de binnenhuisinstallatie iets misgaat (bijvoorbeeld de coaxkabel of splitter, of iets in je eigen netwerk/software). In dit geval acht ik de kans héél groot dat het probleem aan onze kant ligt (binnenkomend signaal). Dan worden er sowieso geen kosten in rekening gebracht. Daar bovenop heb je nog installatiegarantie na verhuizing, dus corrigeren we de kosten als het onverhoopt wel gebeurt.

danielv
Level 1
Topicstarter

Dankje @Alex Ziggo .

Ik heb inderdaad een collega gesproken. Ik hoop dat de monteur het kan oplossen. Bedankt in ieder geval voor je hulp.