Dickie91

Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Nieuw Ziggo modem

Ik heb sinds vorige week een nieuw modem van ziggo gekregen (zwart) dolsis3.1 volgens mij en die had ik al van te voren op mijn laptop ingesteld met de bestaande ssid en password zodat ik hem zo om kon ruilen met mijn oude witte maar na het aansluiten had ik geen enkele verbinding, daarna ben ik met een netwerkkabel in het modem gegaan en heb wifi optimalisatie uitgezet daarna werkte het weer totdat ik mijn wifipods opnieuw installeerde toen was meteen alles weer verbroken en stond het modem weer op optimalisatie nadat ik dit weer uitgezet had werkte het evengoed niet meer, hij blijft werken als ik maar niet mijn ssid en password verander maar dan moet ik alles in mijn huis weer opnieuw koppelen en ik blijf dit raar en zeker lastig  vinden, iemand een oplossing?

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75175Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Van te voren instellen zonder verbinding werkt niet, omdat het modem dan geen verbinding heeft met het achterliggende SmartWifi systeem.

 

De pods werken alleen met SmartWifi optimalisatie aan.

 

Om alles werkend te krijgen, haal de pods van de stroom en zet in het modem de SmartWifi optimalisatie weer aan, na opnieuw actief worden kun je de wifinaam/SSID wijzigen in de naam die je wenst en sla op.

Nadat het modem weer actief is kun je de pods in de stroom doen.

 

Nu hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam/SSID.

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Nou Bert, ik heb alle instellingen geprobeerd en nu heb ik het werkende met wifi optimalisatie aan maar ik kon niet mijn ssid en mijn password wijzigen want dan werkte er niets meer ik heb toen alleen mijn password opnieuw ingevoerd er daar bleef de wifi wel op werken en kon ik dus op diverse apparaten weer inloggen maar wel met met de standaard ssid en heb ik dus moedeloos van dit modem al mijn gekoppelde apparaten maar op nieuw aangemeld met dus het standaard ssid en wel met mijn oude password en nu heb ik alles weer werkend maar ik heb nog steeds het idee dat de pods zeker niets doen ik heb een laptop op zolder waar dus op 2meter een pod hangt maar als ik de pod die een verdieping daaronder hangt op 3 mter afstand van het modem en de pod op zolder er beide uittrek heb ik op die laptop een beter signaal op die laptop dan met de pods ingeschakeld, ik heb ook een laptop in de huiskamer op 4 meter van het modem en dan heb ik de ene dag 500Mb bereik op wifi en als ik nu vanavond (om 1 uur 's nachts dus) kijk heb ik net aan 70 Mb er is door een ziggo monteur een nieuw aop gemonteerd en die zag dat er ook iets aan de inkomende kabel mis was en die is dus nu ook vernieuwd maar het blijft sukkelen vind ik, ik schrijf ziggo normaal altijd met een hoofdletter maar ik ben nu bijna zover dat ik al bij KPN aan het kijken ben om daar maar op glasvezel over te gaan en ik heb ziggo altijd hoog in mijn vaandel gehad en elk aanbod van KPN altijd afgewezen omdat ik altijd heel erg tevreden was met ziggo ondanks dat ik best wel een hoog bedrag aan hun betaal, maar ik heb nu alles weer werkend  (ik heb heel veel apparaten werken via Google en dus via wifi) en ben nu na twee weken elke dag Kl.....ten om alles weer werkend te krijgen (zie maar al je wifi apparatuur zoals je verlichting ed 's avonds uit te krijgen als je naar bed wilt) een beetje berustend dat het nu denk ik niet beter wordt bij ziggo wat je verder aan de smart wifi app van ziggo hebt is mijn niet duidelijk hij laat zien dat alles werkt maar diverse apparaten die volgens de app zg aan de pods of het modem verbonden zouden zijn klopt helemaal niet dus daar wordt je ook niet wijzer van en gebruik ik dus maar niet meer daar wordt ik helemaal deprie van, en geloof me Bert ik ben 49 jaar in liften werkzaam geweest en de jaren als troubleshooter in lift besturingen dus ik snap echt wel het ea van netwerken en data besturingen maar ik heb ook bij ziggo al aangegeven dat ik best ea snap maar geen apparatuur heb om iets van deze materie te meten.

Ik waardeer je hulp heel erg hoor Bert en sorry voor mijn klaagzang maar ik ben er nu een beetje klaar mee en heb ook geen idee wat ik verder hier nog aan kan veranderen behalve naar een ander provider over te gaan.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75175Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Modem opstelling, net vernieuwd door ziggo.jpeg

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Dit zijn de bestanden Bert, mogelijk kan jij hier wat mee 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75175Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je signaal ziet er op zich niet verkeerd uit en ik weet geen oplossing voor je.

Mogelijk kan een Ziggo moderator dieper in de systemen iets vinden, zij komen hier na het weekend vanzelf langs in dit topic.

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

OK Bert evengoed natuurlijk heel hartelijke bedankt voor jou tijd en opinie hierin en je poging om me te helpen en ik wacht nog even af en hoop dat een moderator dit wil oppakken.

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Voor een eventuele moderator die hierop kan reageren dit bedoel ik dus met de vreemde verschillen in snelheid op hetzelfde modem, laptop en dezelfde plaats in de huiskamer op ongeveer 4m van het zg slimme wifi modem.zaterdag avondzaterdag avondzondag avondzondag avond

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75175Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Dickie91 Het lijkt erop dat je laptop met de 1e speedtest verbinding heeft via de 2.4 GHz en de 2e speedtest verbinding heeft met de 5 GHz, want daar komen die snelheden ongeveer mee overeen.

 

In Apparaatbeheer in de Eigenschappen Geavanceerd van de wifi adapter, kun je de Voorkeursband aangeven van 5 GHz, dan gaat je laptop sneller naar de 5 GHz verbinding.

 

Mocht je een laptop hebben die naast 5 GHz /ac ook wifi6 /ax aankan, dan kom je met dit modem tot over de 1000 Mbit/s.

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Ja dat zou kunnen Bert en dat is inderdaad een goede opmerking van je maar dat is toch vreemd in mijn apparaat beheer staat de wifi adapter in gesteld als 5GHz first dus dan zou het 5GHz signaal niet beschikbaar moeten zijn. maar je hebt gelijk ik zal als ik zo'n slecht signaal heb eens kijken of mijn laptop overgeschakeld is naar 2,4GHz dan eens kijken op andere apparaten of het 5GHz signaal daar ook niet beschikbaar is, weer mijn dank Bert voor het toch nog meedenken.

Dickie91
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Het blijft een vreemd verhaal maar ik heb nu een paar dagen de wifi pods van ziggo uit het stopcontact en mijn wifi is nu stabiel en sterk het lijkt of de pods juist het signaal verstoren maar dat is natuurlijk helemaal vreemd maar als iemand nog een oplossing weet dan houd ik me aanbevolen maar voorlopig houd ik de pods uitgeschakeld.

Uitgelicht topic