1
Vraag
2
Reacties
pluisje112

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nieuw Smartwifi modem geinstalleerd, pods zeggen al toegewezen te zijn

Ik heb de nieuwe SmartWifi modem geïnstalleerd. Ik probeer de SmartWifi pods weer in gebruik te nemen maar via de app installeren lukt niet want het scherm om de locatie te kiezen blijft wit. Via de web interface geprobeerd maar deze zegt dat beide wifi pods al toegewezen zijn. Ze blijven echter knipperen als ik in het stopcontact heb zitten. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

 Sorry voor de verwarring, @pluisje112 Ik heb jouw melding doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Binnen 24 uur moeten de pods vrijgegeven zijn. Wil je het dan nog eens proberen? 

In jouw geval lijkt er iets anders aan de hand, @Bjornricardo

Wil je jouw modem eens terug zetten naar fabrieksinstellingen door het "reset" knopje op de achterkant van het modem 20 seconden ingedrukt te houden met een satéprikker? Ik ben erg benieuwd hoe het er vervolgens voor staat. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ga dit even vermelden aan een Ziggo Medewerker, als de Pods al toegewezen zijn kan het zijn dat deze al in gebruik zijn geweest.

 

Mijn vraag heb je deze via Internet gekocht, is geen probleem want de serienummers kan je doorgeven aan een Ziggo Medewerker via de PB knop niet in dit topic, dan kan die het weer vrijgeven.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Begrijp ik goed uit je tekst dat de pods eerder met je andere modem wel hebben gewerkt?

Als het goed is, dan worden de pods door het nieuwe modem vanzelf opgepakt, dat was hier ook het geval.

 

Kun je de pods eens volledig uit de stroom halen en daarna het modem eens 30 seconden van de stroom halen?

Daarna de pods na 15 minuten dicht bij het modem in de stroom stoppen, dan zouden de lampjes voorop na 15 minuten uit moeten zijn en kun je de pods weer op de eerdere locaties weer aansluiten.

Bjornricardo

Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hier hetzelfde verhaal. Modem als diverse keren gereset maar de pods blijven maar knipperen. Pods liggen al bijna naast het modem maar op een of ander manier vinden ze elkaar niet. Rare is ik heb 3 pods en geen enkele krijg ik aan de praat 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @pluisje112

 

Is het gelukt met de tips van @Bert? Wil je de serienummers van de Pods anders eens toevoegen aan je community profiel? Het beste doe je dit tussenhaakjes achter je postcode, wij als moderator zijn de enige die deze gegevens kunnen inzien. 
Ik kan dan direct even checken hoe het ervoor staat met de pods 😄 

@Bjornricardo, wat gek dat de pods bij jou niet werken ook! Hoe heb jij de pods in je bezit gekregen? Via ons gewoon? Of heb jij de pods elders gekocht? 

Bjornricardo

Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Dave, pods zijn via Ziggo binnengekomen dus zou moeten werken. ik stuur je via pb de serienummers door. Ik laat je pods zolang uit het stopcontact 

pluisje112
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De pods zijn niet vanzelf gaan werken. Ook een tijd uit het stroom houden heeft niet gewerkt. Vandaar deze post.

 

Ik heb de serienummers in mijn postcode gezet. Hoop dat je me kunt helpen! @Madelon

Bjornricardo

Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Naar wie van de Ziggo medewerkers kan ik de prive bericht sturen met de Pods serienummer?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @pluisje112 , bedankt voor het aanvullen van de gegevens. De pods die jij hebt doorgegven zijn gekoppeld aan je abonnement, dus deze zouden ook prima moeten werken.

Wanneer ik inlog in je modem zie ik de pods (nog) niet staan in het overzicht van gekoppele apparaten. Je pods zouden automatisch herkend moeten worden door je nieuwe modem. Dus het verbaast mij dat je tegen dit probleem aanloopt. Je hebt na de installatie van je nieuwe modem deze stappen doorlopen?  

Ik zag dit wat oudere topic voorbij komen met een paar goede tips. Wil je hier ook eens naar kijken? Mogelijk dat hier de oplossing staat voor je specifieke situatie.

__
 

Hallo @Bjornricardo , de serienummers van de pods mag je toevoegen aan je Community profiel. Deze mag je tussen haakjes achter je postcode, noteren. De modereators zijn de enige die deze gegevens kunnen inzien. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

nummers in jouw profiel zetten bij de opmerkingen dan is het zichtbaar voor de ziggo medewerkers.

Bjornricardo

Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor de snelle reactie. ik heb de serienummers toegevoegd!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

 Sorry voor de verwarring, @pluisje112 Ik heb jouw melding doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Binnen 24 uur moeten de pods vrijgegeven zijn. Wil je het dan nog eens proberen? 

In jouw geval lijkt er iets anders aan de hand, @Bjornricardo

Wil je jouw modem eens terug zetten naar fabrieksinstellingen door het "reset" knopje op de achterkant van het modem 20 seconden ingedrukt te houden met een satéprikker? Ik ben erg benieuwd hoe het er vervolgens voor staat. 

pluisje112
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Meindert @Madelon 

In de eerste link staat dat er bij de oplossing dat er een monteur gebeld heeft, die de pods had losgekoppeld om vervolgens succesvol te kunnen toevoegen. Verder zie ik dat deze persoon de pods probeerde toe te voegen maar zoals ik in mijn oorspronkelijke post heb aangegeven werkt de app op mijn mobiel niet goed door een wit scherm en in de webapp krijg ik de melding dat ze al gekoppeld zijn... Heb je dat gelezen? Ik snap dus niet wat je verwacht wat ik met deze post doe. Volgens mij heb ik er niet zo veel aan.

Het witte scherm:

 

Screenshot_20230130-151721.png

 

De tweede link verwijst naar een uitleg over hoe ik de pods kan installeren via de SmartWifi app. Nogmaals: Dat werkt niet door een wit scherm. (Zie hierboven) 

 

Ik heb nogmaals de modem uit en aan gezet. Ik heb een half uur gewacht. Toen een pod in het stopcontact gedaan. Deze was niet te zien na meer dan een half uur wachten. Ik geprobeerd nogmaals toe te voegen met de app met nogmaals het witte scherm. 

 

Is er nog iets anders wat ik kan doen?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Onze berichten hebben elkaar gekuist zie ik, @pluisje112
Het ligt inmiddels bij de juiste afdeling om vrijgegeven te worden. Vervolgens mag je ze zelf weer opnieuw koppelen. 

Bjornricardo

Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Meerdere resets heb ik al uitgevoerd, net nog eentje gedaan maar helaas de pods blijven niet verbinden / wit knipperen met het router/modem. Vrijdag al een reset gedaan en 24 uur gewacht en zaterdag en zondag hebben de resets niet geholpen.

image0.png

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat lastig, @Bjornricardo
Wil je het nog eens proberen zonder jouw eigen router om te kijken of dat nog verschil geeft?
Dus eerst router afkoppelen en daarna het modem alsnog resetten naar fabrieksinstellingen om vervolgens de pods te koppelen. 

Laat maar even weten of het daarmee wel werkt of dat ze nog steeds niet willen werken. 

Bjornricardo

Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Helaas niets veranderd. Trouwens ik heb deze pods bij diverse andere mensen geïnstalleerd zonder problemen dus ervaring hoe het zou moeten heb ik genoeg.

1ECF064D-BFAA-49EA-9B75-CFA13E792B58.png

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

🤔Hmm, dan moeten we even verder kijken @Bjornricardo. We hebben de pods nu handmatig aan je modem gekoppeld. Kun je pods in het stopcontact steken? Dan komt de verbinding daarna automatisch tot stand 🙂

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@pluisje112 Hoe staat het er nu voor? Hebben de Pods inmiddels verbinding? 

pluisje112
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Excuses, drukke week. Het probleem is door het vrijgeven opgelost. Ik heb de oplossing gemarkeerd. Bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic