PedaalEmmer

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nieuw Sagemcom: geen DHCP IP in bridge modus

Hola!

 

Vandaag hebben we ons nieuwe Sagemcom modem ontvangen, na jarenlang zonder problemen de witte box te hebben gebruikt. De installatie verliep rap, maar helaas: onze router krijgt geen IP adres via het modem. 

 

Na de eerste keer booten werd een software update afgetrapt, waarna het modem uiteindelijk in bridge modus actief bleef. Dat zou moeten kloppen, want ons vorige modem stond ook in bridge. We gebruiken een Ubiquiti router voor al het andere werk. 

 

Helaas, de router krijgt geen IP adres via DHCP. 

 

Zowel router als modem zijn volledig uitgezet. Paar minuten wachten, modem aanzetten en laten booten, daarna de router. Maar nog steeds: de router krijgt geen IP. Het gaat om het zelfde MAC adres / router dat voorheen aan het oude modem hing. 

 

Ik vrees dat er weinig anders op zit dan tot morgenochtend 0800 te wachten en dan te bellen met Ziggo. 🙂

 

EDIT:

Kijk ik op Mijn Ziggo bij mijn apparatuur, dan staat de Sagemcom er nog niet bij. Onder Internet staat de oude Compal er in, maar die zit al in de doos dicht getapet. 

 

Ik vrees dat het nieuwe apparaat nog moet worden geactiveerd. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn soms wat startproblemen als het modem in bridge staat.

Een keer naar router modus en dan weer naar bridge lost dit probleem soms op.

 

Een Ziggo moderator komt hier morgen langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Bekijk in context

PedaalEmmer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Conclusie van de helpdesk, na het delen van een live video verbinding om mee te kijken, is dat onze hoofdaansluiting is verouderd. We hebben een oude AP en een te oude splitter, waardoor waarschijnlijk het frequentiebereik niet in orde is. 

 

Gek dat het updaten van de software schijnbaar wel is gelukt. Maar goed, er komt vandaag nog een monteur om het AP te vervangen. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn soms wat startproblemen als het modem in bridge staat.

Een keer naar router modus en dan weer naar bridge lost dit probleem soms op.

 

Een Ziggo moderator komt hier morgen langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

PedaalEmmer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik had zoiets gelezen, ja. 

 

Dankjewel voor de uitleg. Ik ga m'n best doen geduld te hebben. Gelukkig hoor ik nu te slapen. 😄

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Het modem naar zijn fabrieksinstellingen helpen heeft in het verleden ook wel eens geholpen.

Het speldengaatje daarvoor zit aan de onderkant. Rond tien seconden met puntig voorwerp ingedrukt houden en vervolgens duurt die procedure ongeveer een kwartier.

PedaalEmmer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Helaas, dat mocht niet baten. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

Dit verandert er in bridge-modus

De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen

PedaalEmmer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat snap ik, maar het is niet relevant in dit geval. 

 

Mijn router, die achter het bridging modem hangt, hoort via DHCP van Ziggo zelf een IP adres te krijgen. Dat gebeurt niet. 

PedaalEmmer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Conclusie van de helpdesk, na het delen van een live video verbinding om mee te kijken, is dat onze hoofdaansluiting is verouderd. We hebben een oude AP en een te oude splitter, waardoor waarschijnlijk het frequentiebereik niet in orde is. 

 

Gek dat het updaten van de software schijnbaar wel is gelukt. Maar goed, er komt vandaag nog een monteur om het AP te vervangen. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @PedaalEmmer! Ah kijk, fijn dat het issue gevonden is en er vandaag gelijk iemand langs komt! Laat je ons weten hoe het bezoek verlopen is? 🙂 

PedaalEmmer
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Echt super, vanochtend om 08:00 gebeld en de monteur stond rond 12:45 voor de deur. 

 

De WCD (wandcontactdoos) van de hoofdaansluiting en de splitter heeft hij vervangen voor modernere apparatuur. De kabel die van onder het huis komt gaat in de komende jaren moeten worden vervangen, maar nu nog niet. 

 

Na het vervangen van de WCD en splitter, plus nadat de monteur het modem handmatig had geactiveerd via de backend deed de bridge modus het nog steeds niet. Zoals @Bert al zei: ze moest via het backend uit bridge modus worden gehaald en daarna weer terug. Toen werkte het wel.

 

Mooi dus dat de WCD en splitter zijn vervangen (toekomstbestendig!), maar de oplossing was dus inderdaad het uit/aan flippen van bridge modus.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Wat super dat de monteur er zo snel was en dat het is opgelost! Dankjewel voor de update @PedaalEmmer 

Uitgelicht topic