Bedankt Bert voor het meedenken, ik heb o.a. het volgende geprobeerd:
Eerste een willekeurig kanaal en daarna Kanaal 52 aangevinkt omdat dat kanaal werkt op het KPN netwerk.
Hierop kreeg ik meteen de melding LET OP: Kanaal 52 is een DES kanaal plus een heel verhaal.
Ondanks deze melding heb ik het toch doorgezet.
Kanaal 52 heeft een andere frequentie bij Ziggo!
Ik kan wel inloggen maar krijg de melding "Geen internet"
Hierdoor kreeg ik wel inzicht in de meldingen van de tablet.
Bij normaal inloggen volgt de melding: "Verbinden... >> Verbonden, geen internet >> Verbonden"
Als er dus geen internet mogelijk is geeft de tablet i.p.v. "Verbonden" alleen "Geen Internet" aan.
Samsung Tablet leeg gemaakt en de laatste software opnieuw geïnstalleerd. Alleen Browser en Wifi monitor app geïnstalleerd.
Resumerend:
Tablet werkt op WiFi van het KPN Netwerk op zowel 2,4 als 5 GHz.
Deze tablet op het Ziggo netwerk ingelogd 'denkt' dat het internet werkt en blijft dus op 5 Ghz niets doen.
Ik heb nu 5 Ghz uitgeschakeld en nu moet de tablet standaard op 2,4 GHz werken.
Ik kom hier dus niet verder mee en ben er momenteel wel een beetje klaar mee. Hier staan alleen de resultaten die mogelijk aanknopingspunten voor een oplossing geeft maar het heeft mij al vele uren bezig gehouden.
Ik hoop dat het tijdelijke maatregel is, in afwachting op een echte oplossing.