1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roger-Home

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw Modem instellingen overzetten

Hallo, ik heb een nieuw modem van Ziggo ontvangen. Niet mijn keuze omdat ik met port forwarding instellingen nu in de problemen zit. Volgens Ziggo kon ik van de instellingen oude modem een backup maken en deze terugzetten. Helaas weer onkunde aan de kant van Ziggo want doordat ik nu een ander merk modem heb gekregen werkt dit niet. Als je belt voor een oplossing hebben ze die niet. De eerste 2 mensen die ik sprak wisten niet eens van het bestaan van backup af. Na 4 keer bellen nieuwe modem aan de praat maar instelling niet over te zetten. Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Oude modem backup: ****.data nieuwe modem backup ***.bin

 

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

een helaas herkenbaar gegeven, de Ziggo Helpdesk is soms niet erg technisch.

Natuurlijk is het niet fijn om te bekennen dat men geen/minder kennis heeft van xxxxxx, want er is altijd wel iemand ( die je aan de lijn kan krijgen ) die er gewoon meer kennis van heeft. Je kan tenslotte niet overal verstand van hebben.
Het is echter wat anders om een onzin verhaal te 'verkopen', alleen maar om een antwoord te hebben!

M.b.t. uw vraag. Het is mij nog nooit gelukt, om een backup van merk A router, terug te zetten op merk B router.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Roger-Home ,

Helaas kan dat niet, je kan het beste gewoon de portforwardings overzetten, je bent dan voor de komende tijd wel klaar.Tip: maak dan meteen een back-up voor als je het modem eens moet resetten.

Wil je ook een foto van het AOP maken?Want je modem is waarschijnlijk door de leeftijd vervangen, dus die zal ook oud zijn.Dat kan in de toekomst problemen geven.

 

Roger-Home
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan kan ik weer iemand laten komen ivm instellingen aan te passen voor alarm systeem en camera's. Heeft mij de vorige keer ook €125 gekost. 

 

Roger-Home
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet hoe ik die overzet, ik had gedacht via de backup wat ook door Ziggo werd voorgesteld.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Inloggen in je oude modem en dan alle portforwardings noteren, en vervolgens in je nieuwe connectbox weer aanmaken.

Veel werk, maar als je er echt niet uit komt kan je of weer iemand laten komen, of je oude modem heractiveren via de helpdesk als je daar tevreden mee bent.

Roger-Home
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat bedoel je met ubee?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik was even in verwarring met een ander topic, ik bedoel je oude modem😂

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Roger-Home ben je er inmiddels al uitgekomen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic