Na lange afwezigheid wegens verblijf in het buitenland bleek de oude Technicolor TC7200-U geen Internet en Telefoon meer door te geven. Volgens de chat hulp zat het probeem in de download. Upload bleek wel te werken. Jammer. De modem deed al heel lang betrouwbaar dienst. Men zou mij een nieuw model toesturen.
Vandaag kreeg ik die binnen en na aansluiting bleek al vrij snel dat het een ramp is. Geintegreerde Webserver is zo traag als een slak op een teerton. Er wordt wel verbinding gemaakt met de diensten in mijn abonnement, maar het is zeer instabiel. De verbinding valt herhaaldelijk uit. Uptime in modem gaat naar nul. Op de PC twee terminal windows open gezet met een continue ping naar 192.168.178.1 en 8.8.8.8. Beiden geven foutmelding op vrijwel hetzelfde moment. Teken dat het probleem meer lokaal is dan ergens buiten mijn aansluiting.
Geen bridge mode of andere fratsen. Alleen het wachtwoord gewijzigd. Ik houd dit soort dingen graag simpel. De Connectbox hangt direct aan de MCP-03 (C1315/01R) UPC woonkamersplitter (Tratec) met de originele coax van, destijds, UPC.
Ik vrees dat de chat weer een modemruil zal aanbieden. De Connectbox was vrijwel factory default in productie gezet. Op het moment is de modem uitgezet, en gebruik ik 4G via hotspot. Niet snel, maar wel stabiel.
De vraag is of ik zelf nog andere dingen kan doen in de modem om de verbinding stabiel te krijgen?
Bij voorbaat dank.