Na lange afwezigheid wegens verblijf in het buitenland bleek de oude Technicolor TC7200-U geen Internet en Telefoon meer door te geven. Volgens de chat hulp zat het probeem in de download. Upload bleek wel te werken. Jammer. De modem deed al heel lang betrouwbaar dienst. Men zou mij een nieuw model toesturen.
Vandaag kreeg ik die binnen en na aansluiting bleek al vrij snel dat het een ramp is. Geintegreerde Webserver is zo traag als een slak op een teerton. Er wordt wel verbinding gemaakt met de diensten in mijn abonnement, maar het is zeer instabiel. De verbinding valt herhaaldelijk uit. Uptime in modem gaat naar nul. Op de PC twee terminal windows open gezet met een continue ping naar 192.168.178.1 en 8.8.8.8. Beiden geven foutmelding op vrijwel hetzelfde moment. Teken dat het probleem meer lokaal is dan ergens buiten mijn aansluiting.
Geen bridge mode of andere fratsen. Alleen het wachtwoord gewijzigd. Ik houd dit soort dingen graag simpel. De Connectbox hangt direct aan de MCP-03 (C1315/01R) UPC woonkamersplitter (Tratec) met de originele coax van, destijds, UPC.
Ik vrees dat de chat weer een modemruil zal aanbieden. De Connectbox was vrijwel factory default in productie gezet. Op het moment is de modem uitgezet, en gebruik ik 4G via hotspot. Niet snel, maar wel stabiel.
De vraag is of ik zelf nog andere dingen kan doen in de modem om de verbinding stabiel te krijgen?
Bij voorbaat dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@MarinusR OK, duidelijk, je inkomend signaal barst van de instraling door 4G 5G enz. zenders.
Het nieuwe modem gebruikt veel meer kanalen, waardoor nu de problemen duidelijk en zichtbaar worden.
Een Ziggo monteur kan gratis alles aan komen passen aan de huidige tijd waardoor er afschermde aansluitmaterialen geïnstalleerd worden: De monteur | Klantenservice | Ziggo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
met al de termen van upc tussendoor denk ik dat je bekabeling verouderd is en eventueel storing/ruis met zich meebrengt richting het modem, zeker aangezien de modems steeds hogere eisen stellen aan de bekabeling.
zou je een foto kunnen delen van de 1ste plek waar ziggo binnenkomt met de groene kabel ookwel het AOP genoemd
en de huidige upstream/downstream die kan je vinden bij de webinterface van het modem 🙂
Eerder hier gestelde overbodige vraag verwijderd.
Hallo Robin,
Hartelijk dank voor je reactie. Aangehecht zijn wat foto's en screenshots. Hopelijk maakt dit een en ander duidelijker. Mijn gebouw is een flat uit laat jaren 50, dus de infrastructuur van de CAI zal best wel gedateert zijn. De AOP komt binnen via de woonkamer. De buizen zichtbaar in een van de foto's is centrale verwarming.
Vandaag was de verbinding een stuk stabieler. Heb weer een continue ping lopen naar 192.168.178.1 en 8.8.8.8, en zag slechts een paar keer de verbinding wegvallen.
Prettig weekeinde toegewenst.
@MarinusR OK, duidelijk, je inkomend signaal barst van de instraling door 4G 5G enz. zenders.
Het nieuwe modem gebruikt veel meer kanalen, waardoor nu de problemen duidelijk en zichtbaar worden.
Een Ziggo monteur kan gratis alles aan komen passen aan de huidige tijd waardoor er afschermde aansluitmaterialen geïnstalleerd worden: De monteur | Klantenservice | Ziggo
Hallo Bert,
Dank je wel voor de bijdrage. Op het gebouw staat een GSM mast, en elke flat heeft ongetwijfeld een eigen modem met signaal op overdrive plus alle smartphones die in het gebouw gebruikt worden. Dus je woorden klinken zeer logisch in de oren
Ik heb al een kleine Kooi van Faraday om de AOP gebouwd en kijk het even aan. Het kan toeval zijn, maar de downloadsnelheid schoot wel omhoog. Stabiliteit is nog niet optimaal.
Bedankt in ieder geval, en ik zal je reactie als oplossing markeren.
Vriendelijke groet,
Marinus
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.