1
Vraag
2
Reageer en help mee
Haemka

Level 9
Expert
  • 336Posts
  • 2Oplossingen
  • 73Likes

Nieuw IP adres van Ziggo

Goedendag…

belangrijkste bij deze vraag van mij is dat er ZIGGO moderatoren mee lezen, en hierop kunnen reageren en doorspelen naar de achtergrond.

Ik heb gemerkt dat ik zo om het jaar, soms zelfs 2 jaar een nieuw extern IP adres krijg.

Mijn vraag is duidelijk en erg eenvoudig…

Kan ZIGGO uit oogpunt van service een bericht naar de klant sturen als het EXTERN IP adres wordt gewijzigd.

ik heb een aantal camera’s in/aan huis hangen.

Aangezien ik normaal wifi contact heb is dat geen probleem met de camera’s thuis.

Ben ik echter weg van huis dan kan ik daar ‘MY IP’ opvragen.

en kan ik mijn camera’s niet benaderen…

ZIGGO heeft het altijd over goede service..

Dit zou een goede service zijn als Ziggo dit tijdig aan de klanten door geeft… 👍🏼😀💻

6 Reacties 6
MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7689Posts
  • 106Oplossingen
  • 2692Likes

dat gaan ze echt doen we zijn normale consument klanten met dynamisch ip

Richard G.

Level 16
Expert
  • 1375Posts
  • 81Oplossingen
  • 698Likes

Zoals Ronbinjoo19 zegt, is dat alleen voor zakelijke klanten.

Echter.... er is wel een alternatief:

"Ben ik echter weg van huis dan kan ik daar ‘MY IP’ opvragen."

Je kunt ook gratis bij no-ip.com een eigen naam kiezen. De Ziggo modems ondersteunen no-ip en het enige wat je hoeft te doen is 1x per maand of zo via een link die je per mail krijgt even bevestigen dat je account nog bestaat.

Je kunt dan je inloggegevens van no-ip in je modem ingeven en als je ip veranderd, dan wordt dat automatisch ook doorgegeven en gewijzigd in no-ip zodat je continue van buitenaf je camera's via jouw gekozen naam bereiken kunt. Ook als je ip dus veranderd is.

Er zijn meer soortgelijke diensten, dit is maar een voorbeeld en het is gratis, ik gebruik het zelf ook.

Tjeerd85

Level 11
Expert
  • 558Posts
  • 50Oplossingen
  • 300Likes

Dit gaat helaas natuurlijk niet gebeuren, de IP adressen worden automatisch afgegeven en hier ga je geen melding van krijgen, wil je dit niet: 
https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/pro en dan heb je tot 5 vaste ip adressen. 

En anders een DDNS server? 

efok

Level 17
Expert
  • 3869Posts
  • 215Oplossingen
  • 1482Likes

Ddns is wel de oplossing. Dynu.com bijvoorbeeld. Toch vind ik de vraag niet zo gek hoor. Even een berichtje: “wegens werkzaamheden kan uw ip adres wijzigen”. 

Richard G.

Level 16
Expert
  • 1375Posts
  • 81Oplossingen
  • 698Likes

Daarom noemde ik no-ip.com al als ddns aangezien dat door het modem ondersteund wordt.

Dat is zo te zien met Dynu.com niet het geval of was dat een typo?

Wel dyn.com maar die is van Oracle en niet gratis. Dyndns.com is niet meer ondersteund in het modem.

Wel duckdns.com, freedns.afraid.org en changeip.com die zijn dacht ik ook nog allemaal gratis.

Zo'n bericht zou ik in elk geval ook erg op prijs stellen. Ooit al eens eerder aangekaart, maar ja... werkzaamheden waren wel aangekondigd, mogelijke ip change niet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16998Posts
  • 1299Oplossingen
  • 5908Likes

Goedemorgen @Haemka en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt. Ik begrijp uit je bericht dat je feedback hebt rondom het verkregen externe (WAN) IP Adres. 

Mijn vraag is duidelijk en erg eenvoudig…

Kan ZIGGO uit oogpunt van service een bericht naar de klant sturen als het EXTERN IP adres wordt gewijzigd.

Jouw suggestie is ontzettend goed en ik heb dit dan ook doorgegeven aan onze engineers. Ik kan natuurlijk niet beloven of en wanneer dit geïmplementeerd wordt. Dit is namelijk een beslissing die niet door mij genomen kan worden,

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic