1
Vraag
2
Reacties
jck

Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Niet werkende web site op diverse Android gsm's en tablets sinds IPv6 door onderhoud uit staat.

Problemen met verschillende android tablets en gsm's met wifi verbinding naar web site
Dit is gekomen na onderhoud van 17 oktober rond 3:00 uur.
De site http://ipv6-test.com gaf voor de deze tijd aan goed werkende ipv4 en ipv6 verbinding aan nu is alleen ipv4 verbinding beschikbaar en geen ipv6.
de website https://42.be wordt ook niet meer weergegeven.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Ziggo service monteur heeft na uitvoerige diagnostiek de connect box vervangen voor een Compal.
Hierna onder andere YouTube weer werkent op Samsung tab 4 tables en Acer tablet.

Prima service van ZIGGO.

Bekijk in context

4 Reacties 4
jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Dat de DNS name resolving niet meer goed werkt voor android apparaten.
En ik ervaar op meerdere Android apparaten verschillende DNS name resolving problemen
Voorheen hadden we een werkende IPV6 data dus google diensten worden geconnecteerd via IPv6.
IPV6 heeft de voorkeur boven IPV4 bij data verkeer.
Nu is IPV6 niet meer beschikbaar dank zie het ZIGGO onderhoud (17oktober 2018 volgens de mail oude kabels verwijderen) .
Voor het ZIGGO onderhoud functioneerde de Arris Connect Box prima met zowel IPV4 en IPV6 en DNS services.
Dus nu maak het data verkeerd alleen gebruik van IPV4 en google diensten worden niet goed via DNS gere-solved.
Voorheen had ik een CISCO EPC3928 router waarin ik DNS adressen de DNS services van OpenDns in definieerd en de reden was dat filtering toepast kon worden op groepen en response tijd was snel.
Nu met de Arris Connect Box zit je vast een DNS services van Ziggo en ook op deze router hestel gedaan naar de standaard instellingen.
De tablet geeft na herstel van fabrieksinstellingen dat het de naam niet kan resolven bij google play store als deze ik gekoppeld is met het thuis wifi.
Als van deze tablet de wifi instel via tethering op GMS netwerk dan kan deze wel verbinding maken google play store en te tablet functioneerd zonder problemen.

Wat ik nog niet gedaan hebt is een hardware reset op de Arris Connect Box via de reset knop aan de achterzijde !!

Ik hoop de ZIGGO monteur dit probleem kan oplossen.??
Het alternatief kan zijn een CISCO EPC3928 route terug te plaatsen.
jck
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Ziggo service monteur heeft na uitvoerige diagnostiek de connect box vervangen voor een Compal.
Hierna onder andere YouTube weer werkent op Samsung tab 4 tables en Acer tablet.

Prima service van ZIGGO.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo jck, bedankt voor je update en bij deze ook welkom op de Community 🙂 Fijn dat alles weer goed werkt. Als er weer eens een leuk vraagstuk is dan horen we graag weer van je.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic