1
Vraag
2
Reacties
Gijs_V

Raadgever
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Niet verbindende Microsoft Exchange account op een MacBook alleen via Ziggo WiFi

Hallo Community,

Een wat rare vraag, maar heeft er iemand ooit meegemaakt dat een Microsoft Exchange Account (deze is van de Universiteit Twente) niet verbinding maakte via de Ziggo Wifi, maar wel via de hotspot van een telefoon. De verbinding in kwestie is een "internet account - Microsoft Exchange" van een MacBook, waar de recenste versie van Mac OS opstaat. Via de browser (chrome) op de macbook kan er gewoon ingelogd worden op de server van de universiteit, maar de mail & kalender app geven aan dat ze geen verbinding kunnen maken, alleen wanneer verbonden met de ziggo wifi. Herkent iemand dit probleem en zo ja, is er een oplossing voor?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gijs_V
topicstarter
Raadgever
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uiteindelijk bleek het niet het modem te zijn, maar een instelling "environment option in your network setting" op de macbook. Apple 😑. Bedankt voor de reactie!

Bekijk in context

2 Reacties 2
bburgg
Expert
Expert
  • 871Posts
  • 95Oplossingen
  • 202Likes

Je zou denken dat er iets blokkeert in je modem. Heb je daar m.b.t. poorten of firewall instellingen wijzigingen in aangebracht? Draait er nog iets zoals een VPN op je MAC?

Welke client gebruik je? Outlook of de standaard Mail app?

Gijs_V
topicstarter
Raadgever
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uiteindelijk bleek het niet het modem te zijn, maar een instelling "environment option in your network setting" op de macbook. Apple 😑. Bedankt voor de reactie!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.