1
Vraag
2
Reageer en help mee
carolinaL

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet te werken met VPN door trage verbinding - verschillende VPN clients geprobeerd

Ik heb verschillende topics in de community gelezen, maar ik kan niet echt beoordelen wat ik in mijn situatie moet doen. Ik moet voor mijn werk VPN gebruiken, maar als ik dat doe, gaat mijn wifi verbinding zo achteruit, dat ik niet meer kan werken, bv van 140Mbps naar 20Mbps. Ik heb Ziggo Max met Connectbox en Deco 4M TP-Link wifiboosters (ik zou sowieso al meer dan 140Mbps moeten halen, maar dat terzijde).

 

- Ik kan dus wel een verbinding maken met VPN, maar de verbinding is te traag om mee te werken. Upload > download. 
- Probleem speelt nu 3 weken, sinds ik over moet op VPN. Ik heb op verschillende dagen/tijden en dus ook met twee verschillende clients geprobeerd en elke keer met hetzelfde resultaat. 
- De clients die ik heb geprobeerd zijn OpenVPN: Forticlient en eduVPN. 
- Er is geen foutmelding, de verbinding komt tot stand. 
- Ik heb contact gehad met de beheerder van de server. Het advies was over te stappen op Mac OS Big Sur. Die upgrade is maandag (8-3-2021) uitgevoerd, maar heeft niets geholpen. Er waren geen vergelijkbare problemen gemeld of bekend. 

- Connectbox - reset helpt niet

Graag hulp bij uitzoeken wat het probleem is (en dan natuurlijk wat ik er aan kan doen).

34 Reacties 34
carolinaL
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga het proberen zodra ik tijd heb en mijn huisgenoten niet afhankelijk zijn van het netwerk. Misschien lukt het morgen of anders in het weekend. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @carolinaL

Ik snap dat het lastig is om de boel om te gooien als er altijd wel iemand online moet zijn voor school en/of werk. Op dit moment vind ik het lastig om te zeggen of het wijsheid is om een servicemonteur hiervoor in te plannen maar die keus is uiteraard helemaal aan jou. Op deze pagina vind je wat onze service monteur voor je kan betekenen.

We zien je bericht na het weekend graag verschijnen zodat we verder met je mee kunnen denken!

carolinaL
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Test rechtstreeks op de connectbox met kabel (wifi uitgezet). 

- 493 Mbps download / 41 Mbps upload zonder VPN

- 14 Mbps download / 39 Mbps upload męt eduVPN

- 37 Mbps download / 31 Mbps upload met FortiClient VPN

Foto's gemaakt, zie bijlagen. Netwerkkabels in uitgangen 3 en 4 van de connectbox zijn van Sonos systeem, die had ik er voor de test dus even tijdelijk uitgehaald. Is het kastje op de muur een versterker?? MIjn man zegt dat het door Ziggo is geplaatst. 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Als ik het zo in 1e instantie lees zeg ik oorzaak is toch de VPN verbinding dit omdat zonder VPN je snelheden goed zijn , mogelijk dat het mis gaat in de TP link ???

 

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede middag @carolinaL,

 

Op de tweede foto staat uw coax aansluiting, de tweede connector functioneert momenteel als een storingsbron, of dit hier iets mee te maken heeft, durf ik niet 1.2.3 te zeggen, echter raad ik aan deze zo snel mogelijk te vervangen voor een Hirschman IEC Push-On connector.

 

Het is wel opvallend dat de upload van zowel EduVPN als FortiClient minimale impact vertonen terwijl de download fors geraakt wordt.

 

Het volgende raad ik u aan om te testen wanneer u wat meer tijd heeft, het modem in bridge mode te laten zetten en vervolgens uw Deco via de Deco App in router modus te laten zetten. dit kunt u doen met behulp van Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community.

 

Na de test mag u weer terug naar de oude situatie.

 

Mocht u er niet uitkomen, let us know.

 

MVG

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Bij mij laad de 2e foto niet ....... vreemd dat jij hem dan wel ziet @Jonathan-458 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Ronihd, same issue, via download kunnen openen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd  schreef:

Bij mij laad de 2e foto niet ....... vreemd dat jij hem dan wel ziet @Jonathan-458 


Ik moest de foto ook downloaden.

Voor het gemak zal ik deze hier plaatsen.

Screenshot_20210327-155619_Chrome.jpg

carolinaL
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Erik S kan jij checken of mijn modem in bridge staat of niet? Zo te lezen kan ik dit niet zelf instellen. 

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@carolinaL

Waarschijnlijk gaat dit sneller via de Mijn Ziggo app of klantenservice.

 

Zet wel eerst uw Deco in router modus, dit kan onder geadvanceerd binnen de TP-Link App.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het witte kapje kan ook nog een probleem zijn.

 

1111.png

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

VPN en Connectbox zijn wel vaker geen vrienden gebleken. Een brakke stekker kan wel problemen geven, maar dan zou je dat ook in je verbinding zonder VPN merken. Ik denk dat je het beste eens een UBEE1318ZG modem zou kunnen vragen/proberen.

carolinaL
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor het meedenken allemaal. Ik ga morgen maar eens met Ziggo klantenservice bellen.  

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de UBEE1318ZG is een zakelijk modem en woord alleen in uitzonderlijke gevallen aan particulieren uitgeleverd 

bijvoorbeeld bij een te hoge latency wat niet op een andere manier is op te lossen of bij een gigabit abonnement die de snelheid niet haalt en waar geen andere oplossing werkt 

voor een uitzondering moet eerst een een monteur de hoofdaansluiting vervangen zijn ook mag er geen ruis op de lijn zitten en moet je op een printscreen duidelijk kunnen zien dat er een hoge latency is 

of moet je duidelijk kunnen aantonen dat de verbinding traag is

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@carolinaL Ik zie dat je nog geen contact hebt gehad met de telefonische helpdesk. Om je vraag te beantwoorden: je modem staat niet in bridge mode. Wil je dit wel? Dan pas ik het voor je aan. Houd er wel rekening mee dat je modem automatisch reset als gevolg van deze wijziging. Ik hoor het graag of en wanneer ik het mag wijzigen, zodat ik je werkzaamheden niet onderbreek. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic