Stan Marsh

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet meer mogelijk om in te loggen GTA Online

Beste Mede Ziggo-ers,

 

Sinds vorige week heb ik na onderhoud van Ziggo niet meer de mogelijkheid om GTA Online te spelen. Vrij specifiek probleem. Inmiddels na zo'n 9 dagen achter elkaar contact te hebben gehad met Rockstar Support en ik daar ook maar steeds het zelfde riedeltje toegestuurd krijg denk ik maar eens hier aan te kloppen.

 

Het spel blijft maar oneindig lang laden als in wil inloggen op GTA Online, single player werkt wel zonder problemen. Afgelopen weekend heeft de pc een nachtje staan te loeien op het laadscherm maar dat heeft ook niets opgeleverd.

 

Zojuist nog met een laptop geprobeerd om in te loggen maar daarop lukte het helaas ook niet, nu denk ik dat het misschien aan mijn internetverbinding kan liggen.

Heeft iemand een soortgelijk probleem ervaren of enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Stan Marsh ,

 

Heb je inmiddels al meer succes gehad? Heb je het laatste bericht van @puppie nog gezien?

 

Ik ben er aan deze kant ingedoken en daar vielen me nog twee zaken op:
-Je modem heeft na de werkzaamheden geen herstart gehad, bij bepaalde issues kan dat nooit kwaad.

- @RoWi. zat al te denken aan een wijziging betreffende IPv4/IPv6. Ik weet niet of er iets veranderd is, maar ik zie wel dat je op dit moment IPv4-only hebt. Ik kan je modem alle gegevens even opnieuw laten inladen waarna je Full Dualstack hebt (zowel IPv4 als IPv6).

Bekijk in context

21 Reacties 21
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is er een werkende internetverbinding?

Eigenlijk is er geen logische reden die met onderhoud in verband kan staan. 

 

Hoe wordt GTA normaal gespeeld via  Xbox of een Xbox kunt u wel aanmelden bij andere spellen?

 

Wat gaat er precies fout.

Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is gelukkig wel een werkende internetverbinding.

Ik denk ook niet dat het iets met elkaar te maken kon hebben maar toevallig dat het de dag na onderhoud is opgetreden.

 

GTA speel ik via de PC, een paar weekjes geleden vers in elkaar gemetseld en gewoon mee kunnen spelen zoals gebruikelijk. Andere spellen zijn geen enkel probleem wat het extra lastig maakt om een logisch verband te vinden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het enige wat mee kan spelen is een verandering betreffende ipv4/IPv6. 

 

Het spel zelf start dat wel op maar loopt het vast bij de authenticitatie? Het wezenlijke aanmelden?

Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb toevallig wel op aanraden van Rockstar de ipv4 en ipv6 instellingen gewijzigd wat het volgens hen zou moeten fixen. Helaas heeft dit het niet opgelost.

Het spel start op zoals gebruikelijk maar bij het switchen van singleplayer naar multiplayer blijft het maar oneindig laden. Ik heb wat gegoogled en dit noemt men "Infinite Skycam". Natuurlijk wat oplossingen geprobeerd die ik in deze search heb gevonden maar die boden helaas ook niet de oplossing die ik zocht.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes
Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Tjeerd,

 

Bedankt voor je toevoeging, ik heb momenteel de basic DNS aangepast naar Google maar dit was ik inderdaad nog niet tegengekomen. Ik probeer het direct.

Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het geprobeerd, dit lijkt helaas ook niet de oplossing te zijn. Tenzij ik het verkeerd heb ingesteld.

Deze DNS gegevens vul ik in bij ipv4 toch?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee, het IP adres krijgt het apparaat van de router, tenzij er een vast IP adres is ingevoerd. Er zou normaliter een apart veld met DNS moeten zijn. 

 

Om welke Windows versie gaat het hier tips voor win11

Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het nu hier ingevuld, is dat niet juist?

image.png

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zou goed moeten zijn. Wel een vinkje zetten bij valideren!!

Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké goed om te horen, als ik een vinkje zet krijg ik wel de probleemoplosser? 

StanMarsh_0-1675712763744.png

StanMarsh_1-1675712769417.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Apart, het gaat er in ieder geval om dat de instellingen bewaard blijven.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Stan Marsh  
Het is alweer een paar dagen geleden dat je actief was in dit topic.

Hoe gaat het momenteel?

Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas zijn we nog niets verder gekomen, het is voor mij nog steeds niet mogelijk om GTA Online te spelen.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

heb je al eens overwogen om naar een herstel punt te gaan van voor het onderhoud.

Cookies en cache al eens geleegd.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Stan Marsh ,

 

Heb je inmiddels al meer succes gehad? Heb je het laatste bericht van @puppie nog gezien?

 

Ik ben er aan deze kant ingedoken en daar vielen me nog twee zaken op:
-Je modem heeft na de werkzaamheden geen herstart gehad, bij bepaalde issues kan dat nooit kwaad.

- @RoWi. zat al te denken aan een wijziging betreffende IPv4/IPv6. Ik weet niet of er iets veranderd is, maar ik zie wel dat je op dit moment IPv4-only hebt. Ik kan je modem alle gegevens even opnieuw laten inladen waarna je Full Dualstack hebt (zowel IPv4 als IPv6).

Stan Marsh
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @puppie Thanks voor je advies.

Ik ben teruggegaan naar een herstelpunt maar kan niet zo ver terug, ik heb deze pc gebouwd op 14 januari.

Cookies en cache geleegd inderdaad.

@Alex Ik heb *moet ik even goed over de datum nadenken* zo'n 1.5 tot 2 weken geleden mijn modem gere-start. Stroom er een tijdje vanaf gehad en toen er weer in gedaan. Wat betreft ipv4/ipv6 en dualstack geen idee wat dit precies inhoud of wat ik hiermee kan bereiken. Als je denkt dat dit effect kan hebben ga gerust je gang natuurlijk.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je het ook al via een andere internetverbinding (mobiele hotspot) geprobeerd ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Wat betreft ipv4/ipv6 en dualstack geen idee wat dit precies inhoud of wat ik hiermee kan bereiken. Als je denkt dat dit effect kan hebben ga gerust je gang natuurlijk.

Deze wijziging zat er sowieso al voor je aan te komen, maar ik heb het zojuist handmatig laten omzetten. Ik ben benieuwd of er resultaat is!

 

(Mogelijk ervoer je al een enkele keer een herstart. Dat kwam hierdoor)

Uitgelicht topic