Sparker

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Niet meer mogelijk IP of domein blokkeren in Connectbox Giga?

In de vorige Connectbox modem kon ik ad servers zoals die van Samsung en LG blokkeren zodat ze niet steeds berichten opeens tonen met TV kijken, maar dat is niet meer mogelijk met de Connectbox Giga.

 

Op dit moment is de enige oplossing een switch er tussen, maar ik heb al twee Smart Wifi punten en twee Cisco hubs aan mijn netwerk hangen, ik heb liever dat we dit direct in de de Giga box te doen is, bij Firewall instellingen bij voorbeeld. We kunnen bijna alles, behalve blokkeren van IPs en domeinnamen! 😋

11 Reacties 11
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dual stack lite zou dat probleem kunnen veroorzaken

 

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Sparker, is het nog gelukt? Ik zie dat je in ieder geval een IPv4 only profiel hebt. Ik kwam ook nog een topic tegen waar je mogelijk iets aan hebt. Mocht je nog hulp nodig hebben, dan horen we het hier graag van je. 

Sparker
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Monica, nee dat is geen oplossing want dan zou ik een tweede modem moeten kopen. IP Port filtering is wat anders dan IP blokkeren. Ik vind het jammer dat dit optie niet in de gigabox zit terwijl dat wel in de vorige zat, en nog zakelijk ook! Je kan bijna alles, behalve IP/hostnaam blokkeren.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @tobiastheebe en @anoniemforum ,

Aangezien jullie een UBEE modem hebben, willen jullie kijken of het wel lukt op jullie modems wat @Sparker probeert op zijn modem? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Mijn modem staat in bridge mode. In screenshots van de UBC1318ZG in router mode kom ik ook niet de vereiste opties tegen om een (bestemmings-)IP-adres te blokkeren voor uitgaand verkeer.

 

Met IP/port filtering zou het wel mogelijk moeten zijn om uitgaand verkeer naar een specifiek IP-adres af te vangen:

 

Source IP address: (IP-adres van de TV)

Destination IP address: (IP-adres van de ad server)

Protocol: TCP

Source port: (alle)

Destination port: 80, 443

Sparker
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Volgens mij gebruiken alle adblock lijsten de hostnaam omdat LG en Samsung meerdere IPs hebben voor elke ad hostnaam, dus dit is ook niet echt de oplossing.

 

Dit zal toch ook werken met parental controls op de modem (verboden domeinen). De ConnectBox had dit, Gigabox niet  ☹️

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Als er inderdaad IP-adressen verdeeld over meerdere verschillende subnets worden gebruikt dan wordt IP filtering wat lastiger. Ik zie dat de UBC1318ZG wel over parental controls beschikt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit zijn de opties van het ubee modem in router modus desgewenst kan ik meer screenshots sturen

robinjoo19_0-1642426759851.pngrobinjoo19_1-1642426776342.png

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Meindert 

mijn Ubee staat ook in bridge mode

 

@MR_CHIP 

zou je eens kunnen proberen of het lukt om een domein of ip-adres te blokkeren .

beste een domein want dan werkt het voor zowel ipv4 als ipv6

Sparker
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Huh? Ik heb helemaal geen Ubee, ik heb de Gigabox.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

denk dat @Meindert  bedoeld dat als het met de Ubee wel mogelijk is ze dan jou modem kunnen omruilen

Uitgelicht topic