demaart

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Niet bestaande smartwifi pod gedetecteerd

Ik heb 3 smartwifi pods - sinds een paar dagen zie ik een niet bestaande smartwifi pod deco. Ik heb geen smartwifi pod deco dus vraag me af waarom ik deze zie. Ook kan ik hem niet verwijderen - het vraagt me eerst om het installatie proces te volgen. Ik ben bang als ik dat doe dat de boel in de war loopt. Enig idee waarom smartwifi een onbekende pod detecteerd?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @demaart! Ik kan me goed voorstellen dat dit voor de nodige vraagtekens zorgt als je ineens een Deco pod kunt configureren vanuit de SmartWifi omgeving terwijl je deze helemaal niet hebt staan. Hopelijk kan ik met mijn bericht wat meer duidelijkheid scheppen 😉

We zijn op de hoogte van een probleem waarbij hardware van het merk TP-link inclusief netwerkkaarten als een Deco wifibooster wordt getoond in de hardware overzichten van o.a. de  Smartwifi app. Mogelijk maak je thuis bijvoorbeeld gebruik van een laptop met een TP-Link netwerkadapter. Deze verschijnt dan als Deco pod in het overzicht. 

 

Het probleem is in onderzoek, hopelijk volgt er snel een oplossing voor. In de tussentijd adviseer ik je net als @Bert om de pod niet te configureren. Dit schakelt namelijk de wifi van je modem uit en in jouw situatie is dat niet wenselijk.


Vragen? Stel ze gerust! Een mooie dag gewenst.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou hem ook niet installeren, want dan wordt vrijwel zeker de wifi van je modem uitgezet en ben je het mesh netwerk kwijt van je zeshoekige pods.

Dit is de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Hopelijk kan Ziggo snel een antwoord geven op:

Waarom je dit ziet?

Zijn de Deco's te installeren via die SmartWifi app?

en hoe dit op te lossen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @demaart! Ik kan me goed voorstellen dat dit voor de nodige vraagtekens zorgt als je ineens een Deco pod kunt configureren vanuit de SmartWifi omgeving terwijl je deze helemaal niet hebt staan. Hopelijk kan ik met mijn bericht wat meer duidelijkheid scheppen 😉

We zijn op de hoogte van een probleem waarbij hardware van het merk TP-link inclusief netwerkkaarten als een Deco wifibooster wordt getoond in de hardware overzichten van o.a. de  Smartwifi app. Mogelijk maak je thuis bijvoorbeeld gebruik van een laptop met een TP-Link netwerkadapter. Deze verschijnt dan als Deco pod in het overzicht. 

 

Het probleem is in onderzoek, hopelijk volgt er snel een oplossing voor. In de tussentijd adviseer ik je net als @Bert om de pod niet te configureren. Dit schakelt namelijk de wifi van je modem uit en in jouw situatie is dat niet wenselijk.


Vragen? Stel ze gerust! Een mooie dag gewenst.

demaart
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik - het klopt inderdaad dat ik onlangs 2 TP link TAPO cameras heb geinstalleerd. Dus je theorie klopt

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @demaart

 

We zijn inmiddels alweer een beste tijd verder waarin we geen contact meer hebben gehad met elkaar. Ik was even nieuwsgierig of er al progressie is 🙂

Uitgelicht topic