wijnpoort

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Next Mini plus verplichte(niet gewenst) Sagemcom modem

Ziggo komt met een mail dat je je Media Box XL mag inruilen voor een Next Mini. Ideaal dacht ik om de Media Box in de slaapkamer te vervangen voor een kleine Next Mini. Vandaag het pakket ontvangen blijkt er ook een nieuw modem bij te zitten. Daar had ik niet om gevraagd. Dat modem moest binnen 2 weken in gebruik worden genomen staat er met een grote sticker op. Contact opgenomen met de klantendienst dat ik geen nieuw modem, heb nu een witte connect box, wil omdat alles nu prima werkt. Volgens de klantenservice was nodig om mijn snelheid van 600MB, dat ik al ruim een jaar heb aan te kunnen. Speedtest geeft aan de contractsnelheid wordt gehaald.

Het was niet mogelijk om het huidige modem te behouden! Terwijl de Next Mini prima werkt in mijn eigen netwerk. Je mag wel zelf een modem aanschaffen maar niet een modem behouden wat al van Ziggo is.

Dus alles weer in de doos en retour Ziggo. Hopelijk lukt het Ziggo om mijn bestaande abbo te behouden.

27 Reacties 27
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

nu gaat alles opgezegd worden in de administratie die geheel automatisch is.

Over 14 dagen geen ziggo meer.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit is geheel volgens de werkwijze van ziggo 

de mediabox xl haalt zijn data en dus tv kanalen uit de coax

de mediabox next mini werkt uitsluiten met een ziggo modem, en heeft dan ook geen coax aansluiting 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes
Dus alles weer in de doos en retour Ziggo.

Dat had je niet moeten doen, hierdoor loop je de kans dat het abonnement wordt beëindigd.

 

Als er nieuwe apparatuur wordt verstuurd, dan moet je deze in gebruik nemen, eventueel alleen kortstondig. Pas daarna kan de vorige apparatuur geheractiveerd worden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het is mogelijk om het nieuwe modem handmatig ''door te drukken'' en daarna weer de oude te activeren.Dit kan alleen wel 2x max 24 uur duren.En ik weet niet of het benodigde serienummer bij Ziggo bekend is.Hopelijk wel.Als het sagemcom modem eenmaal 1x actief is geweest en de oude weer actief staat, is het verder in principe geen probleem dat deze nu terug is gestuurd.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

alleen is dit vrij nutteloos aangezien tzt je toch naar de sagemcom gaat 

Verwijderd account
Niet van toepassing

i know @MR_CHIP .

Maar dat zal nog wel een tijdje duren voordat deze modems echt niet meer werken.Alleen er is natuurlijk wel een reden voor het toesturen, waarschijnlijk capaciteitsprobleem.Zou me niet verbazen als er over niet al te lange tijd weer een nieuw modem toegestuurd word.Misschien kan een moderator inmiddels wel iets toevoegen aan het systeem dat dat niet gebeurt maar denk het niet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik denk voor het eimde van 2023 dat er al een heel stuk meer oude modems naar sagemcom zijn geforceerd

Verwijderd account
Niet van toepassing

Vast @MR_CHIP 🙂

Maar ik voorzie wel problemen, gezien de hoeveelheid huishoudens met oude AOP's.En als ze de KS bellen ivm problemen komt dat vaak niet aanbod om te checken.Dus daar zullen zeker wel problemen mee komen denk ik.Daarnaast helaas nog wel meerdere bugs.

 

 

Niet ego bedoelt ofzo maar ik zit met mijn Ubee 1318 wel safe gelukkig🙂

 

Maar aan de andere kant, compal en arris word nog steeds gestuurd...Misschien gewoon voorraad op maken en dat er niet meer nieuwe worden gemaakt en of dat ze nog gerefurbished worden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Maar ik voorzie wel problemen, gezien de hoeveelheid huishoudens met oude AOP'

 

daar heeft ziggo geen administratie van

en ik voorzie niet extreem veel problemen alleen extreem veel werk voor de monteurs een AOP wordt gewoon up2date gemaakt door een monteur die de gewone KS ook gewoon kan inplannen (alleen zou er idd beter beleid moeten komen waarbij mensen aangeven dat ze eventueel oud aansluitpunt hebben dat ziggo dan gelijk monteur stuurt )

 

ik bedoelde idd alle oude modems docsis 3.0 vervangen door docsis 3.1 modems 

Verwijderd account
Niet van toepassing

KS zal uiteindelijk wel een monteur sturen ga ik vanuit, die kan AOP wel up to date maken idd.

 

Maar zal wel veel werk zijn idd, ik denk dat de uitfasering ook niet super snel en gewoon geleidelijk zal gaan.

 

Maar scheelt wel veel Puma 6 klachten als die witte dingen eens een keer weg zijn😜

wijnpoort
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dat witte ding draait al enige tijd prima hier.

wijnpoort
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het koppelen van die 2 produkten aan elkaar vind ik niet kunnen! De Nexi Mini kan prima met het bestaande Ziggo modem dat ik heb. Aan nog hogere snelheden als 600gb hebben wij voorlopig geen behoefte. Dan wordt hoe je je netwerk thuis hebt aangelegd steeds meer van belang.

 

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

tja weinig keuze

die apparatuur is eigendom van ziggo dus hun bepalen ook de werkwijze/eigenschappen ervan

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Staat ook gewoon in de algemene voorwaarden, ziggo mag een modem omwissellen, wil je hier geen last van hebben, of je eigen modem erin zetten, of ziggo modem in bridge en eigen modem erachter. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wijnpoort "Het koppelen van die 2 produkten aan elkaar vind ik niet kunnen! De Nexi Mini kan prima met het bestaande Ziggo modem dat ik heb."

 

Een nieuw Docsis 3.1 modem wordt alleen meegestuurd als er een capaciteitsprobleem dreigt in je wijk, die modems kunnen heel andere en veel bredere kanalen en ben je verzekerd van de snelheid en stabiliteit die mogelijk anders binnenkort naar beneden gaat.

 

Even voor de zekerheid.

Heb je alles al terug gestuurd naar Ziggo?

Of heb je de doos nog in huis?

 

De vervolgstappen die Ziggo nu op de juiste wijze uit moet gaan voeren, om afsluiting tegen te gaan, zijn afhankelijk van je antwoord.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

snap het probleem niet. nieuw modem aansluiten, oude ssid+wachtwoord erin zetten en alles draait automatisch op je zwarte modem.

of je moet een heel netwerk hebben met vaste ip-adressen etc, maar dan ben je niet verstandig dit allemaal te doen in het modem van de provider. dit kun je het best doen in eigen router

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dat het sowieso offline gaat is een feit als je alles terug stuurt, alleen de volgorde van herstellen is inderdaad belangrijk 🙂 

wijnpoort
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo heeft niet binnen 14 dagen maar binnen 24 uur mijn bestaande modem modem afgesloten! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Waarschijnlijk is de geretourneerde apparatuur ontvangen, waarna een onverbiddelijke computer dacht "abonnement opgezegd" en u vervolgens heeft afgesloten.

Nu resteert wachten op de reactie van een moderator. Men is reeds ingeseind.

Uitgelicht topic