1
Vraag
2
Reacties
Rene P

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Next Mini geeft Foutcode CS9910 (verkeerd netwerk)

Next Mini geeft Foutcode CS9910

Het modem is in bridge modeen de Next Mini aangesloten via

Netgear R7000 wifi router

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

18-2 10 uur

 

router: Netgear R7000

gisteren middag de router bij

tab geavanceerd,

geavanceerde instellingen,

IPv6,

Type internetverbinding van  6to4 tunnel veranderd in automatisch configureren,

 

sindsdien geen uitval meer van de next mini, next mini start meteen met goede verbinding

gisteren en vandaag diverse malen diagnose gedraaid op next mini, alle keren goed

 

Bekijk in context

42 Reacties 42
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Gebruik je misschien een vpn?

 

 

Deze code geeft aan dat de mediabox is aangesloten op een internetverbinding die niet van Ziggo is.

Ben je verbonden met internet van Ziggo?
Je mediabox werkt alleen met een actieve internetverbinding met Ziggo. Als je de box op internet van een andere provider aansluit, zal deze niet werken.

Verbind je mediabox met bij voorkeur met een internetkabel op het modem of router. Als je echt geen mogelijkheid hebt een internetkabel aan te sluiten, kun je ook gebruik maken van wifi.

Gebruik je toch wifi? Controleer dan of je mediabox wel is aangesloten op een internetverbinding van Ziggo.

 

Foutcode CS9910 | Klantenservice | Ziggo

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

aangesloten op ziggo netwerk, gebruik wifi van externe router, zie originele bericht.

Soms werkt verbinding wel na opnieuw opstarten modem, maar valt altijd gedurende de dag weer terug naar verkeerd netwerk.

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Steefb  Zou het er misschien ook nog aan kunnen liggen aan de plaats die aan het IP adres gekoppeld is die @Rene P  krijgt. Bij mijn IP adres staat namelijk ook een andere plaats dan mijn woonplaats. Beide vallen wel in het Ziggo verzorgingsgebied.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat heeft geen invloed, de plaats die aan het IP adres gekoppeld is, is een plaatsbepaling  die door bedrijven (als google, microsoft) aan je ip-adres geven. Zij gebruiken daar diverse methodes voor. Ziggo en ook andere providers geven deze info niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je VPN op je router?

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik gebruik geen VPN

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rene P Kun je de 1e twee blokken cijfers hier plaatsen van je IPv4 adres?

What Is My IP? Shows Your Public IP Address - IPv4 - IPv6

BigDaddy

Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Rene Pik lees: 'verbinding via WiFi' en 'soms gaat het na een reboot van de router een tijdje goed, maar komt hij in de loop van de dag toch weer met de 'verkeerd netwerk' melding. Klinkt alsof jouw Next Mini steeds na enige tijd de verbinding met jouw router kwijt raakt en de Mini kennelijk een fail over doet naar bijvoorbeeld WiFi van de buren?  Ik weet niet hoe de mini dat bijhoudt, maar misschien juist de mext mini een factory reset geven en dan alleen met je eigen wifi verbinden? Zo maar even een gedachte hoor.

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

83.86.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rene P je hebt een juist uniek Ziggo IPv4 adres en dus Full Dual Stack.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Rene P


Wat super vervelend dat je met grote regelmaat een foutcode naar voren krijgt op jouw Mediabox Next.

Ik ben het met @Steefb en @BigDaddy eens dat we eerst moeten uitsluiten of het een wifi probleem is of dat het toch ergens anders vandaan komt. Zie je kans om de Mediabox Next bekabeld op jouw router aan te sluiten? Al is het alleen maar om te testen om te kijken of dat beter gaat. Stel dat de problemen dan ook spelen, moeten we verder zoeken.

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Next mini meldt: wifi verbinding naar de router, signaal 90%.
foutcode cs9910, niet verbonden met het juiste netwerk

Ik heb niets anders dan ziggo, Alle andere apparaten hebben verbinding met internet (van Ziggo)
google tv met ziggo go app werkt altijd en gewoon via internet (van Ziggo)

Dynamisch opvragen bij Ziggo
private IPv4
IP 83 86 XX XXX
IP-subnetmasker 255 255 255 0
IP-adres gateway 83.86. XX.1

server ziggo
primair DNS 84 116 46 23
sec DNS 84 116 46 22

Opnieuw verbinden met wifi met bestaande gegevens (naam eigen wifi netwerk) in de mini zelfde resultaat
goede kwaliteit WIFI (wifi 90%), maar verkeerd netwerk

opnieuw verbinden met wifi via WPS weer verbinding met goede netwerk.

Dus geen problemen met wifi

tv (via next mini) valt uit, je mediabox is niet online, melding ziggo servers even niet bereikbaar, wel met internet verbonde .CS9993 ...
tv via google tv met ziggo go app werkt wel

herverbinden met bestaande gegevens werkt niet, via WPS wel


KABEL
directe verbinding met internetkabel met router (netgear 7000) aansluiten
next mini test verbining: Niet met het juiste netwerk verbonden
herstart router (met kabel aangesloten), wel verbinding tv, maar stopt na paar minuten, melding geen verbinding met juiste netwerk


Herverbinden met betaande wifi, werkt.
daarna verbinden via kabel werkt ook weer.

=======

Dus de next mini verbindt altijd met de router via wifi, maar geeft soms de melding niet het juiste netwerk.
De router geeft altijd aan dat de next mini is verbonden (via wifi)


Alle andere apparatuur op het wifi netwerk werkt altijd
=====
vandaag

kabel verwijderd, router opnieuw opgestart,
NEXT mini geeft via wifi cs9910,
herverbinden via WIFI (met opgeslagen verbinding)
next mini test signaal: signaal 90%, niet aangesloten op het juiste netwerk, kijk op ziggo/cs9910 hoe je verbindt met onsnetwerk
Alle andere wifi apparaten werken via ziggo netwerk

Kabel aansluiten op router, aansluiting veranderen naar kabel in next mini, melding:
niet aangesloten op het juiste (ons) netwerk

netwerk instellen op wifi met aangesloten kabel (via naam huisnetwerk)
tv werkt, maar next mini schakelt over op kabel (tv werkt), kabel verwijderen
verbinden met router via wifi
je verbinding is niet optimaal, verdergaan met deze verbinding,
signaal 90%, niet verbonden met juiste netwerk

verbinden wifi via WPS, signaal 85 % tv werkt,


De next mini maakt geen verbinding met de server van ZIggo die nodig is in de next mini, tenzij via WPS verbinding wordt gemaakt met de router.


Als dan de next mini signaal verliest, verschijnt bij diagnostiek
Je mediabox is niet online, onze servers zijn even niet beschikbaar. melding CS9993 (verbonden met internet, maar niet met de ziggo servers (?)

Er is wel internet (alle andere apparatuur kan verbinden met internet en data ophalen, ook met ziggo go)

de verbinding herstelt niet vanzelf, herstarten met WPS geeft wel weer (wifi) verbinding met de juiste server

 

 

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw update en het testen, @Rene P


Nu hebben we eigenlijk nog niet kunnen uitsluiten of het bekabeld wel goed werkt doordat de Next steeds weer via wifi verbindt. Wil je de Next Mini eens terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan installeren met de internetkabel? 

Zit er verder nog apparatuur aangesloten op jouw router welke er voor kunnen zorgen dat de Next de verbinding niet ziet als "Ziggo verbinding"? 

Of gebruik je een VPN/proxy of alternatieve DNS. Mogelijk dat deze nog roet in het eten kan gooien.

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb ik gisteren al gedaan.

uiteindelijk werkt het via de kabel goed (behalve de eerste keer verbinden). Bij het restarten van de rooter als de kabel erin zit en de mini aan staat werkt alles. Als ik de rooter restart zonder aangesloten kabel, dan de kabel aansluit en verbinding wil maken, werkt de kabel niet. (zie eerdere verhaal, verkeerd netwerk)

 

WIFI

Als ik verbinding maak met de wifi en de kabel is aangesloten, schakelt de Next mini automatisch over naar de kabel. (zie eerdere verhaal)

 

ik gebruik geen VPN/proxy of alternatieve DNS.

 

Zit er verder nog apparatuur aangesloten op jouw router welke er voor kunnen zorgen dat de Next de verbinding niet ziet als "Ziggo verbinding"?

 

Op de router is een IKEA hub bekabeld aangesloten, Alle andere aansluitingen lopen via WIFI en worden niet verstoord in hun koppeling met het internet en/of hun werking. (de ikea hub ook niet)

 

ook is het vreemd dat soms als de wifiverbinding wordt gemaakt via de in de mini opgeslagen netwerknaam er geen verbinding is met het "ziggo netwerk" maar dat de wifi verbinding met de router volgens de mini goed is en dan bij verbinden via de WPS knop op de router wel het "ziggo netwerk" wordt gevonden door de mini.

 

 

 

 

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Rene P dankje voor je feedback en het uitgebreide testen. Super.

Vermoedelijk gebruik je een eigen router, wat je immers min of meer al bevestigd in je laatste bericht. Gezien de uptime van het SmartWifi modem (20 dagen en 4 uren) verwacht ik dat je je eigen router hebt gereset.  Je modem zal daarom in bridge mode staan. 

Ons verzoek is of je het modem eens in de router mode wil (laten) zetten, al is het puur voor de test.  Daarna kan je de Mediabox Next Mini bekabeld aansluiten op het modem en testen of de foutcode verschijnt. Werkt dit, dan kan de bridged mode weer aangezet worden. 

Daarna kan je alles stap voor stap weer aansluiten en ook de settings van je eigen router weer raadplegen. Mogelijk dat een instelling (firewall/IP Flood detection etc.) ervoor zorgt dat de Next Mini dit als "Niet Ziggo" netwerk ziet. 

 

BigDaddy

Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Mag ik tussendoor een ander balletje opgooien? Ik zie namelijk alleen maar publieke Ziggo IP-adressen voorbij komen (als dat tenminste het ip adres is wat je Next Mini krijgt. Zou je (eventueel met hulp van @Jacob ) eens de ip-informatie van deze Next-Mini willen neerzetten. Dat zou altijd een intern ip adres van de netgear moeten zijn. Want ik lees goed dat het Ziggo-MODEM in bridge staat (en dus ook geen WiFi aan) en dat je Netgear als router en WiFi accespunt dienstdoet? Want (en ik kan helemaal fout zitten) door je melding: hij doet het vaak even we maar daarna weer niet)  lijkt het net alsof de Next Mini niet een intern Netgear adres krijgt maar een tweede publiek Ziggo adres. En dat 'mag' niet en zou dus goed na detectie uitgeschakeld kunnen worden door Ziggo.

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo-Modem in Bridge

router Netgear R7000  voor WIFI

1 aangesloten kabel: IKEA hub

 

Next Mini heeft via kabel vanaf gistermiddag goed gewerkt (lees vorig bericht: Heb ik gisteren al gedaan.e.v.), in de loop van de ochtend kabel weer verwijderd en wifi weer in gebruik . . . .

 

intern adres Next Mini op router 192.168.1.11

Next Mini werkt soms wel een dag op wifi goed . . . .

do 2-2, 17:04

 

Sinds vanochtend verbinding met het juiste "netwerk" via wifi en werkt nu nog

 

Ik heb pas morgen middag weer tijd om iets te doen, de vraag is nu aan u beide wat?

 

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

bericht van do 2-2 aan big daddy

Ziggo-Modem in Bridge

router Netgear R7000  voor WIFI

1 aangesloten kabel: IKEA hub

 

Next Mini heeft via kabel vanaf gistermiddag goed gewerkt (lees vorig bericht: Heb ik gisteren al gedaan.e.v.), in de loop van de ochtend kabel weer verwijderd en wifi weer in gebruik . . . .

 

intern adres Next Mini op router 192.168.1.11

Next Mini werkt soms wel een dag op wifi goed . . . .

do 2-2, 17:04

 

Sinds vanochtend verbinding met het juiste "netwerk" via wifi en werkt nu nog

 

Ik heb pas morgen middag weer tijd om iets te doen, de vraag is nu aan u beide wat?

za 4-2

OPM: 1 alle ander apparaten op wifi hebben altijd verbinding

2. misschien software fout intern in de next mini (herstart bij contactverlies) (ivm het verschil tussen herstart met intern opgeslagen netwerk (werkt vaak niet)   en  via WPS (werkt wel)

Rene P
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

6-2 's ochtends opstarten, cs9910 (wel verbonden met router), reconnect met WPS werkt

mini valt 's avonds uit op cs9910

overgeschakeld op ziggo go app op google chromecast (werkt altijd)

 

7-2 opstarten, mini meldt cs9910, goede verbinding met router

router aangelaten,

ziggo modem opnieuw opgestart, direct verbinding met "juiste netwerk"

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic