Next mini meldt: wifi verbinding naar de router, signaal 90%.
foutcode cs9910, niet verbonden met het juiste netwerk
Ik heb niets anders dan ziggo, Alle andere apparaten hebben verbinding met internet (van Ziggo)
google tv met ziggo go app werkt altijd en gewoon via internet (van Ziggo)
Dynamisch opvragen bij Ziggo
private IPv4
IP 83 86 XX XXX
IP-subnetmasker 255 255 255 0
IP-adres gateway 83.86. XX.1
server ziggo
primair DNS 84 116 46 23
sec DNS 84 116 46 22
Opnieuw verbinden met wifi met bestaande gegevens (naam eigen wifi netwerk) in de mini zelfde resultaat
goede kwaliteit WIFI (wifi 90%), maar verkeerd netwerk
opnieuw verbinden met wifi via WPS weer verbinding met goede netwerk.
Dus geen problemen met wifi
tv (via next mini) valt uit, je mediabox is niet online, melding ziggo servers even niet bereikbaar, wel met internet verbonde .CS9993 ...
tv via google tv met ziggo go app werkt wel
herverbinden met bestaande gegevens werkt niet, via WPS wel
KABEL
directe verbinding met internetkabel met router (netgear 7000) aansluiten
next mini test verbining: Niet met het juiste netwerk verbonden
herstart router (met kabel aangesloten), wel verbinding tv, maar stopt na paar minuten, melding geen verbinding met juiste netwerk
Herverbinden met betaande wifi, werkt.
daarna verbinden via kabel werkt ook weer.
=======
Dus de next mini verbindt altijd met de router via wifi, maar geeft soms de melding niet het juiste netwerk.
De router geeft altijd aan dat de next mini is verbonden (via wifi)
Alle andere apparatuur op het wifi netwerk werkt altijd
=====
vandaag
kabel verwijderd, router opnieuw opgestart,
NEXT mini geeft via wifi cs9910,
herverbinden via WIFI (met opgeslagen verbinding)
next mini test signaal: signaal 90%, niet aangesloten op het juiste netwerk, kijk op ziggo/cs9910 hoe je verbindt met onsnetwerk
Alle andere wifi apparaten werken via ziggo netwerk
Kabel aansluiten op router, aansluiting veranderen naar kabel in next mini, melding:
niet aangesloten op het juiste (ons) netwerk
netwerk instellen op wifi met aangesloten kabel (via naam huisnetwerk)
tv werkt, maar next mini schakelt over op kabel (tv werkt), kabel verwijderen
verbinden met router via wifi
je verbinding is niet optimaal, verdergaan met deze verbinding,
signaal 90%, niet verbonden met juiste netwerk
verbinden wifi via WPS, signaal 85 % tv werkt,
De next mini maakt geen verbinding met de server van ZIggo die nodig is in de next mini, tenzij via WPS verbinding wordt gemaakt met de router.
Als dan de next mini signaal verliest, verschijnt bij diagnostiek
Je mediabox is niet online, onze servers zijn even niet beschikbaar. melding CS9993 (verbonden met internet, maar niet met de ziggo servers (?)
Er is wel internet (alle andere apparatuur kan verbinden met internet en data ophalen, ook met ziggo go)
de verbinding herstelt niet vanzelf, herstarten met WPS geeft wel weer (wifi) verbinding met de juiste server