Paul S

Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Next Mini: Situatie bij uitval van internet?

Als ik een minibox next ga gebruiken zijn er toch veel nadelen. Als het internet uitvalt of het internet modem raakt defect is er ook geen tv ontvangst mogelijk. In mijn huidige situatie kan ik bij uitval van het internet toch via mijn ci+module tv blijven kijken. Is hier door ziggo wel voldoende over nagedacht?

7 Reacties 7
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Tja, dat is bij de account managers van Ziggo geen issue. Bij alle andere landelijke providers ook het geval. Geen internet, geen TV.

amvih

Level 10
  • 384Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Daar heeft toch elke provider last van welke geen signaal over coax kan aanbieden. 

Uitval van internet betekent helaas dan geen tv.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Paul S "Is hier door ziggo wel voldoende over nagedacht?"

Dit is niet alleen bij Ziggo een vraag, maar in alle landen waar Liberty Global mede het beleid bepaald wat er aan apparatuur gebruikt wordt.

De mini draait al langere tijd in b.v. Polen: The Mini TV Box - our smallest, greenest set-top-box - Liberty Global

 

Mini TV Box - Liberty Global

 

Ik neem zeker aan dat er goed over nagedacht is, daarna het is een kwestie van keuzes maken.

Ook moet de eventuele wifi en de netwerkkabel verbinding stabieler zijn dan vroeger.

 

De internet verbinding via glasvezel / coax is inmiddels een stuk stabieler doordat alle straat/wijk/regionale kasten van binnen vervangen zijn voor Docsis 3.0 / Docsis 3.1 en dat is al een stuk stabieler en minder storingsgevoelig dan vroeger.

En wat wifi betreft zijn de huidige modems en de Deco's en zeker de zeshoekige SmartWifi pods een stuk stabieler wat wifi betreft, dan alle eerdere wifi mogelijkheden.

 

TV via DVB-C blijft gewoon beschikbaar op allerlei manieren, behalve voor de Next mini.

Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Ik ben nu juist abonnee bij Ziggo vanwege het apart aanbieden van het tv en internet signaal. Als er een storing is op internet kun via dvd-c altijd nog tv kijken en omgekeerd. Als Ziggo in de toekomst zou besluiten om geen dvd-c signaal meer aan te bieden is er voor mij geen enkele reden om abonnee bij Ziggo te blijven, dan kan ik overal terecht voor aanzienlijk lagere prijzen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Als Ziggo in de toekomst zou besluiten om geen dvd-c signaal meer aan te bieden"

 

Ziggo blijft, mijns inziens, nog minstens 10 jaar DVB-C aanbieden en mogelijk nog veel langer, het zit namelijk verhogingen van internetsnelheden via de coax kabel, niet in de weg.

Ik zie ze niet voor elke 2e 3e 4e 5e enz TV en voor alle verschillende mediaboxen, in alle huishoudens, die via DVB-C TV ontvangen, een digitaal kastje geven, dat kunnen er zomaar 3-6 miljoen zijn.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@Paul S  schreef:

Ik ben nu juist abonnee bij Ziggo vanwege het apart aanbieden van het tv en internet signaal. Als er een storing is op internet kun via dvd-c altijd nog tv kijken en omgekeerd. Als Ziggo in de toekomst zou besluiten om geen dvd-c signaal meer aan te bieden is er voor mij geen enkele reden om abonnee bij Ziggo te blijven, dan kan ik overal terecht voor aanzienlijk lagere prijzen.


Is TV kijken dan zo belangrijk voor je dat het de aanzienlijke meerprijs(jou woorden) waard is een Ziggo abonnement te rechtvaardigen? Hoe vaak/lang is internet niet beschikbaar per maand?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Het lijkt mij juist dat TV deel via internet het minst belangrijke deel daarvan is.

Uitgelicht topic