1
Vraag
2
Reacties
dereffe

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Netwerkverbindingsissues met Zscaler

Issue: sinds vorige week maandag issues met netwerkverbinding via Zscaler via mijn werklaptop. Werk lijkt niets aangepast te hebben in Zscaler. Hiervoor geen issues gehad. Rest van devices werkt naar behoren.

Na vier forumentries doorgenomen te hebben met gerelateerde Ziggo-Zscaler issues is mijn vraag: welke zaken kan ik aan Ziggo kant uitzoeken om uit te sluiten dat het Ziggo-(router)issues zijn?

Mijn thuisnetwerk:
- Ziggo connectbox met wifi disabled;

- Linsksys Velop pods voor wifi (3 stuks);

- ipv6 op velop pods disabled.

 

Hoor graag van iemand (en/of Ziggo).

43 Reacties 43
dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Bert dank voor je uitleg. Ik ga alles proberen om de verbinding (thuis en werk kant) weer goed te krijgen.

Kortom: @Ziggo graag een nieuwe splitter opsturen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @dereffe en een warm welkom op de Community,

Top dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te lezen zijn de hier aanwezige experts al flink met je aan het analyseren geslagen en ik begrijp dat je graag een nieuwe splitter wenst te ontvangen om zodoende een oorzaak in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Zie je kans om je postcode en huisnummer toe te voegen aan je Community profiel? Dan kan ik de splitter kosteloos toesturen. 

Mocht het ook met de nieuwe splitter niet werken zoals het hoort, dan kunnen we nog een afspraak met een monteur voor je regelen. 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Done. En we gaan het na 'installatie nieuwe splitter' de resultaten even bekijken/vergelijken. Indien niet ok, kan ik hier reageren ivm monteur?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dereffe Dank voor het toevoegen van je adresgegevens. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je de materialen met de post in huis. Mocht het met de nieuwe materialen nog niet naar behoren werken laat het hier dan weten dan plannen we een monteur voor je in. 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank @Paul en alle anderen tot nu toe voor jullie tijd en antwoorden.

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul Net al post (kenmerk 13505705) mogen ontvangen van jullie, super! Maar helaas zat er geen nieuwe splitter in de enveloppe maar een nieuwe kabel. Kan nooit kwaad, maar zou toch graag nog de nieuwe splitter ontvangen zoals hierboven was aangegeven. Hoor graag van jullie.

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

in mijn ervaring wordt het vaak appart opgestuurd van elkaar

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dereffe Wat @MR_CHIP hier al aangeeft klopt. De materialen zijn vanuit het logistieke centrum los van elkaar verstuurd. Er zijn namelijk nog materialen naar jou onderweg. 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Vandaag 2e kabel ontvangen. Van de week coax groen-rood en vandaag rood-rood. Hoeveel pakketjes mag ik nog verwachten? En wanneer de splitter?😎

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dereffe Helaas zie ik niet in hoeveel pakketjes het is opgesplitst. Ik zie alleen wel dat de splitter nog onderweg wis. Die moet dus een dezer dagen op de mat vallen. 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul en @Bert ik heb net de bestaande kabel en splitter vervangen door de nieuw opgestuurde spullen. Bijgelosten de router logs net voor en na de vervanging. Qua vergelijking zie ik aanzienlijk veel lagere/verwaarloosbare(?) errors in down en upstream, maar jullie weten veel beter wat dat exact inhoudt ;-).

Dit lijkt wat mij betreft op een aanzienlijke verbetering en ik zal dan ook mijn Zscaler op basis hiervan nu monitoren. Ik heb vanuit werk laatste versie Zscaler gepusht gekregen, maar helaas verder nog geen input over 'mijn zscaler ipadres' etc gekregen.

Ik zal asap een statusupdate doen.

Router status Upstream - 20-02-2023 - 1010uur.png

Router status Upstream - 20-02-2023 - 1115uur.png

Router status Downloads - 20-02-2023 - 1010uur.png

Router status Downloads - 20-02-2023 - 1115uur.png

    

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dereffe Super dat je de nieuwe aansluitmaterialen al hebt aangesloten. Dit ziet er beter uit dan hoe het eerst was. Als ik nu een blik werp op de verbinding zie ik zo op het eerste gezicht ook geen ongeregeldheden terug. Ik stel voor dat we je bevindingen van de komende paar dagen eerst even afwachten voordat we een conclusie gaan trekken. 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul  Mijn internet gaat vooralsnog prima. Aleen lijkt door de nieuwe splitter POA-254 een nieuw issue ontstaan te zijn (wilde net journaal terugkijken).
Uit een forum: de POA-254 maar is daardoor niet compatibel met de Mediabox XL. De interactieve diensten van mijn Mediabox XL werken nu niet meer. Zonder de splitter overigens wel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@dereffe Dan is een onjuiste splitter ontvangen, de POA-01 B waren op en POA-254 was even de standaard splitter, alleen werkt die niet met de Mediabox XL.

Ziggo kan je een POA-01 B sturen, die zijn nu weer de standaard splitters.

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Bert ja dat las ik ook vandaar mijn berichtje aan Paul. We wachten even af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dereffe Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Ik zorg ervoor dat je alsnog een POA 1-B splitter krijgt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je deze met de post in huis. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan je dan niet beter de mediabox xl vervangen door een mediabox next 

 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ja, graag maar de laatste keer dat ik dat vroeg was dat geen optie. Begint nu steeds actueler te worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@dereffe Dat kan ik voor je regelen! Wil je dat het pakket verder hetzelfde blijft, alleen dan i.p.v. de Mediabox XL dus een Next?

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul ik heb je een DM gestuurd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic